original

دندان


افتادن روکش دندان

افتادن روکش دندان از اتفاقات بدی است که ممکن است برای کسانی که دندانهای خود را روکش کرده اند رخ دهد .اگر روکش دندانی که دارید افتاد نگران نباشید. 

می توانید به جاهایی که موارد اورژانسی را ویزیت می کنند مراجعه کنید. با این حال ، اگر تاج دندان در آخر هفته یا عصر وایام تعطیل از بیفتد، احتمالا تا روز بعد نمی‌توانید وقت ملاقات بگیرید.

آرامش خود را حفظ کنید

اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که آرام بمانید. از دست دادن تاج دندان می تواند نگران کننده باشد، اما به خاطر داشته باشید که این مشکل قابل رفع است. ممکن است در ابتدا تا حدودی دردناک باشد، اما این آسیب دائمی نیست.

روکش دندان باید بررسی شود

افتادن تاج دندان تا حدی به وضعیت تاج بستگی دارد.

اگر می توانید محل آن را پیدا کنید، این کار را انجام دهید. برای ارزیابی آسیب دیدگی آن به دقت نگاه کنید. اگر هیچ دندانی در داخل تاج وجود ندارد، نشانه خوبیست که ممکن است موقع ویزیت، به سادگی دوباره آن را بچسباند. اگر مقدار کمی فلز در داخل تاج مشاهده کردید، طبیعی است. این پست تاج است که به چسباندن آن به دندان شما کمک می کند.

 

original

 

با دندانپزشک خود تماس بگیرید

تماس گرفتن با دندانپزشک در اسرع وقت یکی از بهترین اقدامات در صورت افتادن روکش دندان می باشد.

اتفاق را شرح دهید و درخواست یک وقت اضطراری دندانپزشکی کنید. دندانپزشک ممکن است از شما بپرسد که آیا هنوز روکش دارید و یا در چه وضعیتی است. در اسرع وقت برای تعویض یا اتصال مجدد روکش حتما وقت بگیرید.

تاج دندان را تمیز کنید و تمیز نگه دارید

اگر هنوز تاج را دارید، آن را با دقت با آب و صابون ملایم بشویید.

سپس در جای امنی قرار دهید که تمیز بماند، مثلا در یک کیسه پلاستیکی. به خاطر داشته باشید هنگام مراجعه به دندانپزشک آن را همراه داشته باشید.

محافظت از دندان خود را در اولویت قرار دهید

تاج دندان به هدف محافظت از دندان آسیب دیده متصل می شود.

پس بسیار مهم است بدانید که در صورت افتادن روکش دندان چه باید کرد تا بتوانید از ساختارهای زیرین دندان محافظت کنید. اعصاب و بافت حساس دندان ممکن است بخاطر لمس و دما حساس باشند. به داروخانه بروید و سمنت دندانپزشکی موقت بخرید. طبق دستورالعمل های روی بسته عمل کنید و این چسب را با احتیاط در اطراف دندان طوریکه ببینید بزنید.

موم دندان نیز ممکن است برای محافظت از دندان مفید باشد.

از مصرف برخی غداها و مواد غذایی اجتناب کنید

اگرچه دندان به طور موقت محافظت می شود، برخی از مواد غذایی چسب را از بین می برند.

در نتیجه دندان را در معرض دید قرار می دهند و به ساختارهای زیرین آسیب می رسانند. اگر تاج دندان افتاد، بهتر است از غذاهای ترد، جویدنی یا سفت خودداری کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که غذاهای مخصوصا گرم یا سرد باعث درد دندان تان می شود.

تا زمانی که نتوانید برای ترمیم روکش به بهترین دندانپزشک مراجعه کنید، از خوردن این غذاها اجتناب کنید.

به دندانپزشک خود مراجعه کنید

اگر یک قرار ملاقات اورژانسی برای دندانپزشکی تعیین کردید، ویزیت دندانپزشک زمان زیادی نمی برد.

هنگامی که به دندانپزشک خود مراجعه می کنید تاج را با خود همراه داشته باشید . زیرا ممکن است بتوان آن را دوباره وصل کرد. اگر تاج به طور قابل توجهی آسیب دیده باشد، احتمالا به یک تاج جدید نیاز خواهید داشت.

امکان ارسال نظر وجود ندارد