عکس از غرغره با آب نمک

غرغره با آب نمک

غرغره با آب نمک یک درمان ساده است که برای غلبه از بیماری های عفونی دهان، بینی، گلو و سینوس ها استفاده می شود. از این روش می توان برای شرایطی مانند آلرژی استفاده کرد.

تهیه محلول نمک

محلول نمکی آماده را می توانید از داروخانه تهیه کنید. اگر محلول نمکی در دسترس نیست، می توانید به راحتی آن را بسازید. ساخت محلول نمکی کار بسیار ساده است. برای این کار فقط به آب و نمک نیاز دارید. توصیه می شود از آبی که قبلاً جوشانده شده است استفاده کنید. از نمک معمولی باید استفاده کنید. از مصرف نمک های یددار، رنگی، معطر و طعم دار خودداری کنید. برای تهیه محلول نمکی با شوری مناسب، نصف چایخوری (2.5 گرم) نمک را در یک لیوان آب حل کنید. محلول نمکی را در یک ظرف شیشه ای کاملاً بریزید و درب آن را ببندید. اگر ظرف 24 ساعت استفاده نشد، آن را دور بیندازید و یک مورد جدید بسازید.

روش صحیح غرغره با آب نمک

 
تقریباً همه می دانند که چگونه با آب نمک غرغره کنند. یک جرعه محلول نمکی در دهان خود بنوشید و تا جایی که می توانید با آن غرغره کنید. محلول نمکی را به خوبی در دهان و گلوی خود بچرخانید و سپس آن را تفکیک کنید. محلول نمکی را نباید قورت داد، زیرا علاوه بر طعم شور، باعث کم آبی بدن و افزایش کلسیم و افزایش فشار خون می شود.

آیا قبل از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید آب نمک را غرغره کرد یا بعد از آن؟

به طور کلی بهترین زمان برای غرغره کردن با محلول نمکی بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. مهم است که دندان های خود را به درستی مسواک بزنید، بین دندان ها را با نخ دندان تمیز کنید، سپس دهان و گلو خود را با غرغره آب نمک ضد عفونی کنید. اما از محلول نمکی به صورت روزانه توصیه نمی شود و بهتر است هر هفته از آن استفاده کنید.
بعد از غرغره محلول نمکی حتی بهتر است دهان را نشویید تا املاح در دهان بماند. اما اگر مزه شور دهان و گلو را آزار می دهد و یا قبل از خواب با نمک غرغره می کنید، می توانید پس از چند دقیقه مقداری آب ولرم بنوشید تا مزه شوری دهان شما برطرف شود.

موارد استفاده از غرغره با آب نمک

 

محلول سالین کاربردهای فراوان دارد. این محلول به دلیل خاصیت ضدعفونی برای درمان بیماری های عفونی مانند گلودرد و دهان و لثه کاربرد دارد. در ادامه برخی از مهمترین کاربردهای محلول نمکی ارائه شده است.

تاثیر آب نمک در کاهش درد دندان

 
دندان درد ممکن است به بیش از حد رخ دهد که مهم ترین آنها لثه و آبسه دندان است. غرغره کردن با آب نمک ولرم می تواند به طور معمول موقت و دندان درد را تسکین دهد. این به شما فرصت می دهد تا در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

تاثیر غرغره با آب نمک در بیماری لثه و آبسه دندان

 
خشکی و آبسه به دلیل وجود باکتری در حفره دهان رخ می دهد. غرغره منظم با آب نمک، مایعات عفونی بافت لثه را از بین می برد و آن را بهبود می بخشد. این روش می تواند آبسه را از طریق اسمز درمان کند. در چنین حالتی، کلرید سدیم در تماس با سلول ها، مایع بدنایی و عوامل عفونی را از آن ناحیه خارج می کند. این باعث کاهش آبسه می شود.
تاثیر محلول نمکی بر تقویت لثه
 
تقویت استحکام لثه از اهمیت محلول نمکی است. محلول سالین فشار اسمزی را در دهان افزایش می دهد و در نتیجه استحکام لثه را افزایش می دهد. علاوه بر این، محلول نمک به لثه ها اجازه می دهد تا در برابر باکتری ها، عوامل بیماری زا مقاوم تر شوند، سطح pH دهان را می گیرند، فشار را کاهش می دهد و در نهایت استحکام لثه را افزایش می دهد. متخصصان معتقدند محلول نمکی با کاهش اسیدیته حفره دهان از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.
تنظیم pH از رشد پاتوژن ها در حفره جلوگیری می کند و در نتیجه لثه ها سالم تر و قوی تر می شوند.
فواید محلول نمکی برای گلودرد
 
تسکین گلودرد یکی از رایج ترین کاربردهای محلول نمکی است. گلودرد ممکن است به دلیل رشد باکتری در گلو ایجاد شود. غرغره با آب نمک می تواند این بیماری را از بین ببرد و گلودرد را تسکین دهد.

هر بار باید 15 تا 30 ثانیه با آب نمک غرغره کنید سپس آن را تفکیک کنید و این عمل را بارها تکرار کنید. در نهایت محلول را در دهان بچرخانید و تف کنید. انجام این روند درمان گلودرد را تسریع کرده و لثه را کاهش دهد.

جهت رزرو نوبت آنلاین کیک کنید!!!!
عکس از غرغره با آب نمک

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *