لطفا موارد زیر را چندین مرتبه با دقت مطالعه نمایید تا از مشکلات و عوارض درمان جلوگیری نموده و درمان عالی را تجربه نمایید.

  1. جهت کاهش خونریزی گاز استریل گذاشته شده در داخل دهانتان را به مدت دو ساعت به آرامی فشار دهید و از تعویض آن خودداری نمایید زیرا گاز استریل جدید به علت خشکی ، خونریزی را افزایش میدهد .
  2. جهت کاهش خونریزی از تف کردن آب دهان با فشار خودداری نمایید و حدالامکان قورت دهید .
  3. وجود خون آبه تا 24 ساعت پس از جراحی طبیعی میباشد . در صورت وجود خون در دهان نگران نباشید .
  4. جهت کاهش خونریزی با توجه به ایجاد مکش ، از نی برای خوردن نوشیدنی ها استفاده ننمایید .
  5. تا 24 ساعت حدالمقدور کمپرس سرد ( آب معدنی سرد ، بستنی باز نشده ، مخلوط یخ و آب ) را به کمک یک پارچه نازک از بیرون دهان بر روی ناحیه جراحی شده به آرامی قرار دهید و این کار را به مدت ده دقیقه با فواصل ده دقیقه انجام دهید .
  6. کلیه داروهای خود را با یک لیوان آب کامل از گوشه ی دهان ، قبل از کم شدن اثر بیحسی ( زیرا تاثیر مسکن ها پروسه ای زمانبر میباشد ) ، پس از یک ساعت میل نمایید . از مصرف قرص آناهیل ( قرص تسریع روند بهبودی زخم ) در روز اول به علت افزایش احتمال خونریزی خودداری نمایید .
  7. تا 24 ساعت به هنگام خوابیدن ، سر خود را به کمک دو بالش بالاتر قرار دهید تا فشار خون در سرتان زیاد نباشد و رو به بالا بخوابید .
  8. تا 24 ساعت از خوردن مایعات و غذاهای گرم خودداری نمایید .
  9. تا 24 ساعت از مسواک زدن خودداری نمایید و پس از 24 ساعت فقط بر روی ناحیه جراحی شده مسواک نزنید اما سایر دندانها را با مسواک تمیز کنید .
  10. تا 24 ساعت از سیگار کشیدن خودداری نمایید و در صورت وابستگی شدید به سیگار برچسب نیکوتین استفاده نمایید .
  11. تا پنج روز جهت جلوگیری از باز شدن زخم ، غذاهای نرم و غیر جویدنی میل نمایید . میتوانید غذاهایی که نیاز به جویدن دارند را با دستگاه میکسر میکس نمایید . مخصوصا در 24 ساعت اول ، زیرا در این 24 ساعت به علت باقی ماندن اثرات ماده بی حسی ممکن است لب خود را به شدت گاز بگیرید و زخم بزرگی ایجاد شود .
  1. تا پنج روز از خوردن الکل خودداری نمایید .
  2. تا ده روز از انجام ورزش و کارهای سنگین خودداری نمایید .
  3. تا ده روز از دستکاری ناحیه و باز کردن زیاد دهان خودداری نمایید .
  4. تا ده روز از خوردن نوشیدنی های گاز دار خودداری نمایید .
  5. تا ده روز در سمت جراحی شده غذا نجوید و در صورتی که هر دو سمت دهان جراحی شده غذاهای نرم میل نمایید و از جویدن غذاها خودداری نمایید . میتوانید غذاهایی که نیاز به جویدن دارند را با دستگاه میکسر میکس نمایید .
  6. تا دوهفته بر روی ناحیه جراحی شده مسواک نزنید و پس از دو هفته ناحیه جراحی شده و در صورتی که درپوش ایمپلنت ( فرم دهنده لثه ) قرار داده شده است ، این فرم دهنده را مثل یک دندان طبیعی مسواک بزنید تا از جرم گرفتن آن جلوگیری نمایید .
  7. جهت جلوگیری و درمان تورم تا 24 ساعت پس از جراحی حدالامکان کمپرس سرد ( آب معدنی سرد ، بستنی باز نشده ، مخلوط یخ و آب ) را به کمک یک پارچه نازک از بیرون دهان بر روی ناحیه جراحی شده به آرامی قرار دهید و این کار را به مدت ده دقیقه با فواصل ده دقیقه انجام دهید . پس از 24 ساعت ، تا پنج روز حدالامکان حوله گرم از بیرون دهان بر روی ناحیه قرار دهید . در صورتی که پس از پنج روز ورم افزایش یافت با مطب تماس بگیرید و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  8. ممکن است تا 24 ساعت تب کمی داشته باشید . در این صورت نگران نباشید در صورتی که پس از 24 ساعت تب شما ادامه دار شد و یا پس از چند روز تب کردید با مطب تماس بگیرید و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  9. جهت جلوگیری از سرگیجه تا یک روز به آرامی تغییر وضعیت دهید و از بلند شدن با سرعت خودداری نمایید .
  10. ممکن است در ناحیه جراحی دچار خونمردگی یا کبودی بشوید . برای رفع و پیشگیری از این خونمردگی تا 24 ساعت پس از جراحی حدالامکان کمپرس سرد ( آب معدنی سرد ، بستنی باز نشده ، مخلوط یخ و آب ) را به کمک یک پارچه نازک از بیرون دهان بر روی ناحیه جراحی شده به آرامی قرار دهید و این کار را به مدت ده دقیقه با فواصل ده دقیقه انجام دهید . پس از 24 ساعت ، تا پنج روز حدالامکان حوله گرم از بیرون دهان بر روی ناحیه قرار دهید .
  11. به علت کشیده شدن لب در جراحی ممکن است گوشه لب شما زخم شود . در این صورت پماد ویتامین A-D از داروخانه تهیه نمایید و روزی سه بار لب های خود را مرطوب نمایید .
  12. به احتمال کم ممکن است تا 10 روز موقع بلعیدن غذا و باز کردن دهان دچار مشکل شوید که طبیعی میباشد و به مرور رفع میشود .
  13. به احتمال کم در صورتی که در فک بالا جراحی انجام داده باشید ممکن است دچار خونریزی بینی شوید که طبیعی میباشد .
  14. ممکن است دندانپزشکتان قطعه فلزی که یک قطعه موقت میباشد و فرم دهنده لثه میباشد را بر روی ایمپلنتتان نصب کرده باشد . در صورتی که این قطعه شل شود یا بیفتد آن را نگهداری کرده و جهت نصب مجدد این قطعه با مطب تماس بگیرید و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  15. در صورتی که درد شما با کپسول نوافن ( novafen ) کاهش نیافت میتوانید این کپسول را هر هشت ساعت دو عدد مصرف نمایید در صورتی که باز تا یک ساعت درد شما کاهش نیافت ، شیاف ناپروکسن 500 ( naproxen ) را هر دوازده ساعت به همراه کپسول نوافن هر هشت ساعت استفاده نمایید . در صورت عدم تسکین درد تا دوساعت با مطب تماس گرفته و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  16. هر 12-6 ماه جهت چکآپ ایمپلنت و سایر دندانها به مرکز مراجعه نمایید . این چکآپها بسیار مهم میباشد و با این چک آپ ها از کشیدنی شدن دندانی که با یک درمان عصب کشی قابل نگهداری میباشد جلوگیری مینمایید و از عصب کشی دندانی که با یک ترمیم درمان میشود جلوگیری مینمایید و علاوه بر کاهش هزینه در بلندمدت سلامت دهان و دندان خود را نیز تضمین مینمایید .
  17. جهت کشیدن بخیه پس از ده روز مراجعه نمایید . ممکن است بخیه شما خود به خود باز شود که جای نگرانی نیست . برای معاینه ده روز بعد مراجعه نمایید .
  18. پس از اتمام کلیه مراحل ایمپنت و نصب روکش ، با توجه به اینکه مسواک و نخ دندان قادر به تمیزکردن بعضی نواحی ایمپلنت نیستند ، استفاده از واترجت الزامی میباشد . استفاده از واترجت به همه افراد حتی افرادی که ایمپلنت ندارند نیز توصیه میشود .
  19. برای اطلاع از دستورالعمل داروهایی که برای شما تجویز شده است اینجا کلیک نمایید . داروهای خود را با یک لیوان آب کامل مصرف نمایید و حدالامکان با معده پر ( جهت جلوگیری از درد معده ) مصرف نمایید . کلیه داروها را طبق دستورالعمل مصرف نمایید . هر کدام از این دستورالعمل ها دلیلی علمی دارند . برای مثال خوردن مسکن تجویز شده با وجود درد نداشتن الزامی میباشد زیرا این مسکنها خاصیت ضد التهاب داشته و تا حد امکان از تورم و کبودی صورت جلوگیری مینمایند .
  20. لطفا مراقبتهای پس از تحویل روکش های ایمپلنت در صفحه قبل مراقبت پس از روکش را مطالعه فرمایید.
  21. بخش پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و آموزش بهداشت را در اینجا به طور کامل مطالعه نمایید .

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *