1. در صورتی که در ناحیه جراحی شده پانسمان خمیر مانند گذاشته شده است ، پانسمان گذاشته شده در ناحیه را دستکاری ننمایید . این پانسمان به مرور زمان سفت تر میشود .
  2. تا زمانی که پانسمان خمیر مانند خود به خود نیفتد دستکاری ننمایید .
  3. سفید شدن لثه پیوند زده شده کاملا طبیعی میباشد و پس از مدتی صورتی میشود .
  4. از مسواک زدن به ناحیه جراحی شده تا یک ماه خودداری نمایید .
  5. در صورتی که در دهانتان گاز استریل گذاشته شده است ، جهت کاهش خونریزی گاز استریل گذاشته شده در داخل دهانتان را به مدت دو ساعت به آرامی فشار دهید و از تعویض آن خودداری نمایید زیرا گاز استریل جدید به علت خشکی خونریزی را افزایش میدهد .
  6. جهت کاهش خونریزی از تف کردن آب دهان با فشار خودداری نمایید و حدالامکان قورت دهید .
  7. وجود خون آبه تا 24 ساعت پس از جراحی طبیعی میباشد و در صورت وجود خون در دهان نگران نباشید .
  8. جهت کاهش خونریزی با توجه به ایجاد مکش ، از نی برای خوردن نوشیدنی ها استفاده ننمایید .
  9. تا 24 ساعت حدالمقدور ، کمپرس سرد ( آب معدنی سرد ، بستنی باز نشده ، مخلوط یخ و آب ) را به کمک یک پارچه نازک از بیرون دهان بر روی ناحیه جراحی شده به آرامی قرار دهید و این کار را به مدت ده دقیقه با فواصل ده دقیقه انجام دهید .
  10. کلیه داروهای خود را با یک لیوان آب کامل از گوشه ی دهان قبل از کم شدن اثر بیحسی ( زیرا مسکن ها تا دو ساعت تاثیر میگذارند ) ، پس از یک ساعت میل نمایید . از مصرف قرص آناهیل ( قرص تسریع روند بهبودی زخم ) در روز اول به علت افزایش احتمال خونریزی خودداری نمایید .
  11. تا 24 ساعت به هنگام خواب ، سر خود را به کمک دو بالش بالاتر قرار دهید تا فشار خون در سرتان زیاد نباشد و رو به بالا بخوابید .
  12. تا 24 ساعت از خوردن مایعات و غذاهای گرم خودداری نمایید .
  13. تا 24 ساعت از مسواک زدن خودداری نمایید و پس از 24 ساعت فقط بر روی ناحیه جراحی شده مسواک نزنید اما سایر دندانها را با مسواک تمیز کنید .
  14. تا 48 ساعت از سیگار کشیدن خودداری نمایید و در صورت وابستگی شدید به سیگار برچسب نیکوتین استفاده نمایید .
  15. تا پنج روز جهت جلوگیری از باز شدن زخم غذاهای نرم و غیر جویدنی مصرف نمایید . میتوانید غذاهایی که نیاز به جویدن دارند را با دستگاه میکسر میکس نمایید . مخصوصا در 24 ساعت اول زیرا در این 24 ساعت به علت باقیماندن اثرات ماده بی حسی ممکن است لب خود را به شدت گاز بگیرید و زخم بزرگی ایجاد شود .
  16. تا پنج روز از خوردن الکل خودداری نمایید .
  17. تا ده روز از انجام ورزش و کارهای سنگین خودداری نمایید .
  18. تا ده روز از دستکاری ناحیه و باز کردن زیاد دهان خودداری نمایید .
  19. تا ده روز خوردن نوشیدنی های گاز دار خودداری نمایید.
  20. تا ده روز در سمت جراحی شده غذا نجوید و در صورتی که هر دو سمت دهان جراحی شده غذاهای نرم میل نمایید و از جویدن غذاها خودداری نمایید . میتوانید غذاهایی که نیاز به جویدن دارند را با دستگاه میکسر میکس نمایید .
  21. تا دو هفته ناحیه جراحی شده را مسواک نزنید اما به جز روز اول سایر دندان ها را مسواک بزنید .
  22. جهت جلوگیری و درمان تورم تا 24 ساعت پس از جراحی حدالامکان ، کمپرس سرد ( آب معدنی سرد ، بستنی باز نشده ، مخلوط یخ و آب ) را به کمک یک پارچه نازک از بیرون دهان بر روی ناحیه جراحی شده به آرامی قرار دهید و این کار را به مدت ده دقیقه با فواصل ده دقیقه انجام دهید . پس از 24 ساعت ، تا پنج روز حدالامکان حوله گرم از بیرون دهان بر روی ناحیه قرار دهید . در صورتی که پس از پنج روز ورم افزایش یافت با مطب تماس بگیرید و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  23. ممکن است تا 24 ساعت تب کمی داشته باشید . در این صورت نگران نباشید در صورتی که پس از 24 ساعت تب شما ادامه دار شد و یا پس از چند روز تب کردید با مطب تماس بگیرید و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  24. جهت جلوگیری از سرگیجه تا یک روز به آرامی تغییر وضعیت دهید و از بلند شدن با سرعت خودداری نمایید .
  25. ممکن است در ناحیه جراحی دچار خونمردگی یا کبودی بشوید . برای رفع و پیشگیری از این خونمردگی تا 24 ساعت پس از جراحی حدالامکان ، کمپرس سرد ( آب معدنی سرد ، بستنی باز نشده ، مخلوط یخ و آب ) را به کمک یک پارچه نازک از بیرون دهان بر روی ناحیه جراحی شده به آرامی قرار دهید و این کار را به مدت ده دقیقه با فواصل ده دقیقه انجام دهید . پس از 24 ساعت ، تا پنج روز حدالامکان حوله گرم از بیرون دهان بر روی ناحیه قرار دهید .
  26. به علت کشیده شدن لب در جراحی ممکن است گوشه لب شما زخم شود در این صورت پماد ویتامین A-D از داروخانه تهیه نمایید و روزی سه بار لب های خود را مرطوب نمایید .
  27. ممکن است تا 10 روز موقع بلعیدن غذا و باز کردن دهان دچار مشکل شوید که طبیعی میباشد و به مرور رفع میشود .
  28. در صورتی که درد شما با کپسول نوافن ( novafen ) کاهش نیافت میتوانید این کپسول را هر هشت ساعت دو عدد مصرف نمایید در صورتی که باز تا یک ساعت درد شما کاهش نیافت ، شیاف ناپروکسن 500 ( naproxen ) را هر دوازده ساعت به همراه کپسول نوافن هر هشت ساعت استفاده نمایید . در صورت عدم تسکین درد تا دو ساعت با مطب تماس بگیرید و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  29. هر 12-6 ماه جهت چکآپ ایمپلنت و سایر دندانها به مرکز مراجعه نمایید . این چکآپها بسیار مهم میباشد و با این چکآپها از کشیدنی شدن دندانی که با یک درمان عصب کشی قابل نگهداری میباشد جلوگیری مینمایید و از عصب کشی دندانی که با یک ترمیم درمان میشود جلوگیری مینمایید و علاوه بر کاهش هزینه در بلندمدت سلامت دهان و دندان خود را نیز تضمین مینمایید .
  30. جهت کشیدن بخیه پس از ده روز مراجعه نمایید ممکن است بخیه شما خود به خود باز شود که جای نگرانی نیست ، برای معاینه ده روز بعد مراجعه نمایید .
  31. برای اطلاع از دستورالعمل داروهایی که به شما تجویز شده است اینجا کلیک نمایید . داروهای خود را با یک لیوان آب کامل مصرف نمایید و حدالامکان با معده پر ( جهت جلوگیری از درد معده ) مصرف نمایید . کلیه داروها را طبق دستورالعمل مصرف نمایید . هر کدام از این دستورالعمل ها دلیلی علمی دارند برای مثال خوردن مسکن تجویز شده با وجود درد نداشتن الزامی میباشد زیرا این مسکنها خاصیت ضد التهاب داشته وتا حد امکان از تورم و کبودی صورت جلوگیری مینمایند .
  32. بخش پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و آموزش بهداشت را در اینجا به طور کامل مطالعه نمایید .

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *