لطفا موارد زیر را چندین مرتبه با دقت مطالعه نمایید تا از مشکلات و عوارض درمان جلوگیری نموده و درمان عالی را تجربه نمایید .

  1. جهت کاهش خونریزی گاز استریل گذاشته شده در داخل دهانتان را به مدت دو ساعت به آرامی فشار دهید و از تعویض آن خودداری نمایید زیرا گاز استریل جدید به علت خشکی خونریزی را افزایش میدهد .خونی بودن گاز استریل گذاشته شده در داخل دهان یک مزیت است نه عیب زیرا احتمال کنده شدن لخته را کمتر میکند.
  2. جهت کاهش خونریزی از تف کردن آب دهان با فشار خودداری نمایید و حدالامکان قورت دهید .
  3. وجود خون آبه تا 24 ساعت پس از جراحی طبیعی میباشد و در صورت وجود خون در دهان نگران نباشید .
  4. جهت کاهش خونریزی با توجه به ایجاد مکش ، از نی برای خوردن نوشیدنی ها استفاده ننمایید .
  5. لطفا به هیچ عنوان قسمتهای ایمپلنت شده و جراحی شده را تا سه هفته معاینه نکنید یعنی جلوی آینه از کنار زدن لب توسط خودتان و یا کنار زدن لب توسط فرد دیگر جهت دیدن ناحیه جراحی خودداری نمایید همین موضوع منجر به ایجاد کشش در ناحیه و افزایش درد و کاهش سرعت ترمیم زخم خواهد شد.
  6. کلیه داروهای خود را با یک لیوان آب کامل از گوشه ی دهان قبل از کم شدن اثر بیحسی ( به علت زمان بر بودن تاثیر مسکن ها ) ، پس از یک ساعت میل نمایید . از مصرف قرص آناهیل ( قرص تسریع روند بهبودی زخم ) در روز اول به علت افزایش احتمال خونریزی خودداری نمایید .
  7. تا 24 ساعت حدالمقدور ، کمپرس سرد ( آب معدنی سرد ، بستنی باز نشده ، مخلوط یخ و آب )  را به کمک یک پارچه نازک از بیرون دهان بر روی ناحیه جراحی شده به آرامی قرار دهید و این کار را به مدت ده دقیقه با فواصل ده دقیقه انجام دهید .
  8. تا 24 ساعت به هنگام خواب سر خود را به کمک دو بالش بالاتر قرار دهید تا فشار خون در سرتان زیاد نباشد و رو به بالا بخوابید .
  9. تا 24 ساعت از خوردن مایعات و غذاهای گرم خودداری نمایید .
  10. تا 24 ساعت از مسواک زدن خودداری نمایید و پس از 24 ساعت تا ده روز فقط بر روی ناحیه جراحی شده یا کشیده شده مسواک نزنید اما سایر دندانها را با مسواک تمیز نمایید . پس از ده روز مثل روال قبل مسواک بزنید .
  11. تا 24 ساعت از سیگار کشیدن خودداری نمایید و در صورت وابستگی شدید به سیگار برچسب نیکوتین موجود در داروخانه استفاده نمایید .
  1. تا پنج روز جهت جلوگیری از باز شدن زخم غذاهای نرم و غیر جویدنی مصرف نمایید . میتوانید غذاهایی که نیاز به جویدن دارند را با دستگاه میکسر میکس نمایید . مخصوصا در 24 ساعت اول ، زیرا در این 24 ساعت به علت باقیماندن اثرات ماده بی حسی ممکن است لب خود را به شدت گاز بگیرید و زخم بزرگی ایجاد شود .
  2. پس از کشیدن دندان ، در ناحیه کشیده شده متوجه جسم سخت و سفیدی شبیه دندان خواهید شد . این جسم دندان نمیباشد و استخوان میباشد . از دستکاری آن که منجر به عفونت میشود خودداری نمایید .
  3. اگر پس از 24 ساعت ، ناحیه دندان کشیده شده خونریزی داشت میتوانید چای کیسه ای را با آب نم کرده و در ناحیه تا یک ساعت قراردهید ، چای کیسه ای دارای ماده ای میباشد که از خونریزی جلوگیری مینماید .
  4. تا پنج روز از خوردن الکل خودداری نمایید .
  5. در صورتی که پس از پنج روز درد داشتید و مشاهده نمودید حفره دندان کشیده شده یا جراحی شده باز شده و بخیه ها باز شده اند و مواد غذایی داخل حفره آن جمع شده ، یک سرنگ ده سی سی با یک عدد سرم شستشو و گاز استریل تهیه نموده و سر سوزن سرنگ را از وسط نود درجه خم نمایید و مقداری از سر سوزن را وارد حفره نمایید . داخل حفره را بعد از غذا تا یک هفته شستشو دهید و درصورت شروع خونریزی تکه ی کوچکی از گاز استریل ( موجود در داروخانه ) را برش داده و در ناحیه دندان کشیده شده تا یک ساعت به آرامی فشار دهید .
  6. تا ده روز از انجام ورزش و کارهای سنگین خودداری نمایید .
  7. تا ده روز بر روی ناحیه جراحی شده مسواک نزنید .
  8. تا ده روز از دستکاری ناحیه و باز کردن زیاد دهان خودداری نمایید .
  9. تا ده روز خوردن نوشیدنی های گاز دار خودداری نمایید .
  10. تا ده روز در سمت جراحی شده غذا نجوید و در صورتی که هر دو سمت دهان جراحی شده غذاهای نرم میل نمایید و از جویدن غذاها خودداری نمایید . میتوانید غذاهایی که نیاز به جویدن دارند را با دستگاه میکسر میکس نمایید .
  11. جهت جلوگیری و درمان تورم تا 24 ساعت پس از جراحی حدالامکان ، کمپرس سرد ( آب معدنی سرد ، بستنی باز نشده ، مخلوط یخ و آب ) را به کمک یک پارچه نازک از بیرون دهان بر روی ناحیه جراحی شده به آرامی قرار دهید و این کار را به مدت ده دقیقه با فواصل ده دقیقه انجام دهید . پس از 24 ساعت ، تا پنج روز حدالامکان حوله گرم از بیرون دهان بر روی ناحیه قرار دهید . در صورتی که پس از پنج روز ورم افزایش یافت با مطب تماس بگیرید و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  12. ممکن است تا 24 ساعت تب کمی داشته باشید ، در این صورت نگران نباشید در صورتی که پس از 24 ساعت تب شما ادامه دار شد و یا پس از چند روز تب کردید با مطب تماس بگیرید و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  13. جهت جلوگیری از سرگیجه تا یک روز به آرامی تغییر وضعیت دهید و از بلند شدن با سرعت خودداری نمایید .
  14. ممکن است در ناحیه جراحی دچار خونمردگی یا کبودی بشوید . برای رفع و پیشگیری از این خونمردگی تا 24 ساعت پس از جراحی حدالامکان ، کمپرس سرد ( آب معدنی سرد ، بستنی باز نشده ، مخلوط یخ و آب ) را به کمک یک پارچه نازک از بیرون دهان بر روی ناحیه جراحی شده به آرامی قرار دهید و این کار را به مدت ده دقیقه با فواصل ده دقیقه انجام دهید . پس از 24 ساعت ، تا پنج روز حدالامکان حوله گرم از بیرون دهان بر روی ناحیه قرار دهید .
  15. به احتمال کم ، به علت کشیده شدن لب در جراحی ممکن است گوشه لب شما زخم شود در این صورت پماد ویتامین A-D از داروخانه تهیه نمایید و روزی سه بار لب های خود را مرطوب نمایید .
  16. به احتمال کم ، ممکن است تا 10 روز موقع بلعیدن غذا و باز کردن دهان دچار مشکل شوید که طبیعی میباشد و به مرور رفع میشود .
  17. در صورتی که در فک بالا جراحی انجام داده باشید ممکن است دچار خونریزی بینی شوید که طبیعی میباشد .
  18. در صورتی که درد شما با کپسول نوافن ( novafen ) کاهش نیافت میتوانید این کپسول را هر هشت ساعت دو عدد مصرف نمایید . در صورتی که باز تا یک ساعت درد شما کاهش نیافت ، شیاف ناپروکسن 500 ( naproxen ) را هر دوازده ساعت به همراه کپسول نوافن هر هشت ساعت استفاده نمایید.در صورت عدم تسکین درد تا دوساعت با مطب تتماس بگیرید و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  19. هر 12-6 ماه جهت چکآپ سایر دندانها به مرکز مراجعه نمایید . این چکآپها بسیار مهم میباشد و با این چکآپها از کشیدنی شدن دندانی که با یک درمان عصب کشی قابل نگهداری میباشد جلوگیری مینمایید و از عصب کشی دندانی که با یک ترمیم درمان میشود جلوگیری مینمایید و علاوه بر کاهش هزینه در بلندمدت سلامت دهان و دندان خود را نیز تضمین مینمایید .
  20. در صورت بخیه زدن حین جراحی یا کشیدن ، جهت کشیدن بخیه پس از ده روز مراجعه نمایید . ممکن است بخیه شما خود به خود باز شود که جای نگرانی نیست ، برای معاینه ده روز بعد مراجعه نمایید .
  21. مدت زمان بهبودی حفره دندان کشیده شده معمولا دو ماه میباشد و روندی زمان بر است .و فرد به فرد و دندان به دندان متفاوت میباشد.
  22. برای اطلاع از دستورالعمل داروهایی که به شما تجویز شده است اینجا کلیک نمایید . داروهای خود را با یک لیوان آب کامل مصرف نمایید و حدالامکان با معده پر ( جهت جلوگیری از درد معده ) مصرف نمایید . کلیه داروها را طبق دستورالعمل مصرف نمایید . هر کدام از این دستورالعمل ها دلیلی علمی دارند برای مثال خوردن مسکن تجویز شده با وجود درد نداشتن الزامی میباشد زیرا این مسکنها خاصیت ضد التهاب داشته وتا حد امکان از تورم و کبودی صورت جلوگیری مینمایند .

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *