teeth cleaning dental checkup dental service 1024x768 1

مواردی که باید با دندانپزشک خود در میان بگذارید

مواردی که باید با دندانپزشک خود در میان بگذارید جهت درمان بهتر و اصولی تر بسیار حائز اهمیت هستند . زمانی که برای اولین بار با دندانپزشک جدید خود ملاقات می کنید، باید برخی از موارد مهم را مورد خود به او بگویید تا تصمیم گیری بهتری در مورد درمان مورد نیاز داشته باشد. البته در نظر داشته باید که دندانپزشکان تنها با نگاه کردن به دهان و دندان های شما شما می توانند سرنخ های زیادی را جمع آوری کنند. اما اگر وقتی روی صندلی نشسته‌اید از شما سوال می‌پرسند، خوب برخی چیزها وجود دارد که واقعاً نمی‌توانید در مورد آنها دروغ بگویید زیرا می‌توانند خودشان به راحتی بررسی کنند.

به طور کلی، دندانپزشک شما قصد ندارد که در مورد برخی از عادات و کارهای شخصی سوال کند، اما موارد مهمی در مورد سابقه پزشکی و احتمالاً رژیم غذایی شما می پرسد و اگر ببیند دارای پوسیدگی دندان هستید ممکن است در مورد سبک زندگی شما سؤال کند. البته این نوع بررسی خوب بوده و ثابت می کند که او یک دندانپزشک حرفه ای است که به سلامت کلی شما اهمیت زیادی می دهد.

بهترین دندانپزشک در شهر تهران کجاست؟

دندانپزشک و بررسی سوابق پزشکی

آیا می دانید چرا اطلاعاتی همچون سوابق پزشکی برای دندانپزشک ضروری است؟ تمام اطلاعاتی که در پرسشنامه تاریخچه پزشکی خود ارائه می‌دهید، کاملاً خصوصی نگه داشته می‌شوند و بین دندانپزشک و بیمار به عنوان یک راز نگه داشته خواهند شد. باید بدانید که این اطلاعات به دندانپزشکان کمک می‌کنند تا سلامت کلی شما را بهتر درک کنند.

شاید فرم ‌های سوابق پزشکی که در کلینیک های دندانپزشکی پر می شوند، الزاما به دهان و دندان ها مرتبط نباشد، اما شما باید به این فرآیند اعتماد کنید و بدانید که دندانپزشک شما به این داده ها و جزئیات پزشکی نیاز دارد. در واقع،  سلامت عمومی شما و هر داروهایی که استفاده می کنید می تواند پیامدهایی برای دهان و دندان های شما داشته باشد، و برخی از شرایط نیز حتما نیاز به اطلاع رسانی دارند.

دندانپزشک باید از بیماری هایی مانند دیابت، سرطان خون، سرطان دهان، سرطان لوزالمعده، بیماری قلبی و بیماری کلیوی حتما مطلع باشد. به عنوان مثال، دیابت، خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهد. مشکلات قلبی و گوارشی و داروهایی که برای درمان این بیماری ها مصرف می شوند نیز می توانند عوارض جانبی مرتبط با دندان داشته باشند.

teeth cleaning dental checkup dental service 1024x768 1

یا اگر قرص های ضد بارداری مصرف می کنید و دندانپزشک به شما آنتی بیوتیک می دهد، آن دارو می تواند کنترل بارداری شما را بی اثر کند. اگر از داروی رقیق کننده خون استفاده می کنید و نیاز به کشیدن دندان دارید، صحبت در مورد دارویی که مصرف می کنید کاملاً ضروری است، زیرا ممکن است پس از جراحی دندان دچار خونریزی شدید شوید. لخته شدن خون می تواند تحت تأثیر بسیاری از شرایط، مانند بیماری کبدی قرار گیرد. داروها، از جمله آسپرین و حتی برخی از داروهای گیاهی نیز می توانند با لخته شدن خون طبیعی تداخل داشته باشند.

علاوه بر این، برخی از داروها با فرمولاسیون جدید دارای استروئیدهایی هستند که می توانند اثربخشی سیستم ایمنی بدن شما را کاهش دهند. بیمارانی که از چنین داروهایی استفاده می کنند باید قبل از انجام برخی اقدامات دندانپزشکی، آنتی بیوتیک های پیشگیرانه مصرف کنند. به عنوان مثال، بیماران مبتلا به دریچه مصنوعی قلب ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک قبل از درمان های خاص داشته باشند تا از بروز عفونت جدی جلوگیری شود.

همچنین برخی از داروها باعث خشکی دهان می شوند و می توانند شانس شما را برای ایجاد حفره افزایش دهند، زیرا دارو جریان بزاق پاک کننده در دهان را محدود می کند. اگر این موارد را به دندانپزشک خود بگویید، قطعا او راه‌حل ‌هایی را برای مراقبت طولانی ‌مدت و بهتر ارائه می دهد.

دردها و ناراحتی های عجیب و گاه به گاه خود را به دندانپزشک خود بگویید

آیا تا به حال احساس ناراحتی در دندان ها یا لثه های خود داشته اید که پس از چند روز دیگر خبری از آن نبوده است و بنابراین فراموش کرده اید که آن را به دندانپزشک خود بگویید. این می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. درست است که یادآوری برخی موارد ممکن است سخت باشد، اما هر گونه درد دهان و حتی حساسیت های غیرعادی مطمئناً چیزی قابل ذکر است. حتما به حساسیت، بو، درد یا هر تغییری در دهان خود اشاره کنید.

گاهی اوقات سلامت دهان و دندان شما می تواند به عنوان هشداری در مورد یک بیماری جدی یا یک مشکل بهداشتی مرتبط باشد، و در نتیجه نبرد بدن شما با بیماری بر سلامت دهان و دندانتان تأثیر بگذارد.

آیا از دندانپزشک می ترسید؟

اگر احساس اضطراب یا ترس خاصی نسبت به درمان های دندانپزشکی دارید، می توانید آن را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. اگر او بداند که شما یک فرد مضطرب هستید، می تواند محیط آرام تری را برای آماده کرده و در صورت لزوم از روش های خاصی استفاده نماید. گاهی اوقات بیماران دندانپزشکی باید برای کاهش اضطراب قبل از جراحی های بزرگ و همچنین پس از آن در طول دوره نقاهت داروی مسکن دریافت کنند.توجه کنید که تمامی درمان ها در دندانپزشکی vip دکتر بهمن پوراقدم بدون درد انجام میشوند.

در انتها، فراموش نکنید این مسئولیت شماست که مطمئن شوید دندانپزشک شما از تمام سوابق پزشکی و همچنین نگرانی های شما قبل از شروع هر گونه درمانی آگاه است. علاوه بر این، برخی موارد مانند اطلاعات مربوط به داروهایی که استفاده می کنید برای سلامت دهان و دندان شما حیاتی بوده و حتما باید آنها را با دندانپزشک در میان بگذارید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد