shutterstock 1723241299 1

نکات ضروری در مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا

نکات ضروری در مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا : مراجعه به دندانپزشک در دوران کرونا ، به دلیل همه گیری این ویروس باعث نگرانی بسیاری از افرادی شده است که نیاز به کشیدن یا پر کردن دندان و سایر اقدامات دندانپزشکی دارند. با شروع پاندمی کووید 19 از تمامی دندانپزشکان خواسته شد که به استثنای اقدامات اضطراری قرار ملاقات با بیماران خود را به تعویق بیندازند. با فروکش کردن این بیماری، کلینیک های دندانپزشکی کم کم شروع به بازگشایی نموده و بسیاری از مطب های دندانپزشکی از بیماران استقبال کردند. با این حال، این بدان معنا نیست که خطر از بین رفته است. در حالی که محدودیت‌های مربوط به مراقبت‌ های معمول دندانپزشکی در بسیاری از کشورها کاهش یافته است، اما هنوز برای بیماران ضروری است که دستورالعمل‌های ایمنی را برای به حداقل رساندن خطر انتقال COVID-19 هنگام مراجعه به دندانپزشک دنبال کنند. برای اطلاعات بیشتر با بهترین دندانپزشک Vip در تماس باشید .

در چه صورت باید مراجعه به دندانپزشکی را به تعویق بیندازیم؟

آیا می دانید چه زمانی باید از رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا خودداری کنید؟ درست است که کلینیک های دندانپزشکی مکان نسبتاً امنی برای مراجعه شما به دندانپزشک هستند، اما هنوز شرایطی وجود دارد که باید این قرار را به تعویق بیندازید. اگر احساس بیماری می کنید یا هر یک از این علائم خفیف یا شدید کووید را دارید، نباید به فکر رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا باشید:

  • تب یا لرز
  • سرفه های خشک
  • حالت تهوع
  • گلو درد
  • تنگی نفس
  • اسهال
  • خستگی
  • دردهای عضلانی

اگر این علائم را دارید، برای سلامتی خود و دیگران بهترین کار این است که به دندانپزشک مراجعه نکنید تا دیگران را در معرض خطر انتقال قرار ندهید.

مراقبت های فوری دندانپزشکی

یکی دیگر از نکات ضروری در رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا، اطلاع از مراقبت های فوری است. اگر شما درد، خونریزی و تورم دارید یا تصادف کرده اید و نیاز به مراقبت فوری دندان دارید، حتما با مطب دندانپزشکی خود تماس بگیرید.

فراموش نکنید که بدون تماس قبلی به مطب دندانپزشکی خود مراجعه نکنید. در واقع، لازم است قبل از مراجعه شما به دندانپزشکی، کارکنان مطب با شما تلفنی صحبت کنند و بررسی نمایند که آیا از سلامت خوبی برخوردار هستید و علائم مرتبط با ویروس کرونا ندارید.

shutterstock 1723241299 1

نکات مهمی که باید قبل از رفتن به دندانپزشکی در پاندمی کرونا در نظر داشته باشید

با توجه به شیوع COVID-19، دندانپزشکان پروتکل های خود را برای کمک به جلوگیری از انتشار ویروس تغییر داده اند. از این رو، با مطب دندانپزشک خود در مورد کارهایی که آنها برای ایمن نگه داشتن بیماران انجام می دهند صحبت کنید. برخی از متداول ترین تغییراتی که در کلینیک های دندانپزشکی ایجاده شده است عبارتند از:

– کارکنان ممکن است از ماسک یا محافظ صورت استفاده کنند.

– بیماران باید حتما ماسک داشته باشند و برای ورود، لباس های مخصوص به تن کنند.

– ممکن است از بیماران خواسته شود که فاصله اجتماعی را رعایت کنند یا در اتاق انتظار بنشینند.

– دمای بدن بیماران ممکن است در بدو ورود به مطب اندازه گیری شود.

– ممکن است از شما خواسته شود که  کسی را همراه خود به مطب نبرید.

– ممکن است از بیماران در مورد قرار گرفتن در معرض احتمالی ویروس سوالاتی پرسیده شود.

به جز موارد مذکور، اکثر دندانپزشکان نظافت دقیق تری را در مطب، اتاق انتظار و اتاق معاینه در نظر می گیرند. برای جلوگیری از انتشار ویروس، دندانپزشک شما احتمالاً سطوح و ابزارها را بیشتر ضدعفونی می‌کند و از لباس‌های محافظ بیشتری نسبت به معمول استفاده می‌کند.

نکات مهم سلامتی دهان و دندان

به جز مواردی که در بالا برای رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا ذکر شد، بهتر است که برای کمک به جلوگیری از بروز مشکلات دندانی در طول کووید 19، چند نکته مهم برای سلامت دهان و دندان را به خاطر داشته باشید:

  • دندان های خود را به مدت دو دقیقه و دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.
  • میزان شکر و دفعات مصرف آن را کاهش دهید.
  • برای تمیز کردن بین دندان ها از نخ دندان استفاده نمایید.
  • برای از بین بردن باکتری های بد و حفظ نفس تازه، روزانه از دهان شویه استفاده کنید.
  • آدامس بدون قند می تواند به تولید بزاق و خنثی کردن اسیدهای پلاک در دهان شما کمک کند.
  • از غذاهایی که به راحتی می توانند به پرکردگی یا دندان های شما آسیب بزنند یا ترک بخورند مانند بستنی های یخ و آب نبات های شکننده خودداری کنید.

جمع بندی

رفتن به دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی در طول یک بیماری همه گیر مانند کرونا می تواند کمی دلهره آور باشد. با این حال، مراجعه به یک دندانپزشک مجرب و متعهد، می تواند از دلهره و نگرانی شما تا حد زیادی بکاهد. به یاد داشته باشید که دندانپزشک شما تمام پروتکل های مرتبط با پاندمی کرونا را دنبال می کند تا شما و خانواده تان را ایمن نگه دارد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *