عکس از آندربایت

آندربایت چیست؟

آندربایت زمانی است که دندان‌های پایینی به سمت جلو کشیده می‌شوند و به این شکل ظاهر می‌شوند که فک از دهان به بیرون فشار می‌دهد. آندربایت می تواند خفیف یا شدید باشد و برای رفع نیاز به درمان دندانپزشکی دارد، زیرا به ندرت خود را به طور طبیعی برطرف می کنند. دریافت درمان مهم است زیرا عوارض آن شامل تنفس دهانی، مشکلات گفتاری و پوسیدگی دندان است.

تفاوت آندربایت و اوربایت

هنگام مقایسه اوربایت با آندربایت، به یاد داشته باشید که آندربایت روی دندان‌های قسمت زیرین دهان و اوربایت روی دندان‌های سمت بالا تأثیر می‌گذارد. دندانپزشک تصمیم می گیرد که چگونه اوربایت را برطرف کند، اما درمان های رایج زیر عبارتند از:

گسترش دهنده های فک

این روش اصلاحی با قرار دادن یک قاب روی دهان شما به تراز مناسب می رسد. آنها مانند بریس‌های فلزی کار می‌کنند، زیرا به طور منظم سفت می‌شوند تا به تدریج دندان‌های پایینی را حرکت دهند تا زمانی که بیرون نزنند. گسترش دهنده های فک برای هر دو دندان بالا و پایین مناسب هستند.

جراحی فک

در برخی موارد، جراحی ارتوگناتیک برای رفع آندربایت ضروری است. دندانپزشک با استفاده از صفحات و پیچ های فلزی می تواند فک پایین و بالایی را سیم کشی کند تا آندربایت را ثابت کند. جراحی یک درمان نسبتاً بزرگ است و به بیهوشی عمومی نیاز دارد، بنابراین معمولاً یک گزینه درمانی نهایی است.

ماسک‌های صورت با کشش معکوس

این ماسک‌ها شبیه بریس‌ها هستند و شامل پوشیدن روسری مخصوص برای مدت زمان معینی برای تنظیم تدریجی فک می‌شوند. استفاده از ماسک‌های صورت با کشش معکوس عموماً برای کودکانی که در حال رشد هستند خوب است، زیرا دندان‌های در حال رشد به طور طبیعی در معرض حرکت هستند و در موقعیت خود قرار می‌گیرند.
سایر درمان‌های آندربایت شامل اصلاح‌های زیبایی برای بهبود ظاهر یا افزودن محافظت اضافی برای مینای دندان است. آندربایت نوعی مال اکلوژن یا بایت بد است که می‌تواند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی افراد را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین برای ارتقای سلامت روانی و دهانی خود باید آن را برطرف کنید.

دلایل آندربایت چیست؟

علت آندربایت تا حد زیادی ژنتیکی است، به این معنی که می تواند به طور طبیعی رخ دهد و معمولاً هیچ علت قابل پیشگیری ندارد. بیشتر علل قابل پیشگیری آندربایت شامل عادات دوران کودکی است که دندان های در حال رشد را به سمت بیرون می راند.
عوامل بالقوه آندربایت شامل موارد زیر است:
مکیدن شست : کودکانی که شست خود را می مکند، فشار زیادی به دندان های پایینی خود وارد می کنند. هنگامی که کودک در حال رشد است، فشار منظم روی دندان‌ها به احتمال زیاد باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود، زیرا دندان‌های در حال رشد مستعد تغییر هستند.
پستانک : استفاده از پستانک چیزی است که بسیاری از والدین آن را ضروری می دانند، اما عاقلانه است که بچه ها را در سن مناسب از آن جدا کنند. پستانک فشاری مشابه مکیدن شست روی دندان ها ایجاد می کند.
آسیب‌ها : ضربه‌های بلانت به فک می‌تواند باعث تغییر ردیف دندان‌ها شود. صدمات ورزشی در نوجوانی یا بزرگسالی راه رایجی است که افراد به اوربایت مبتلا می شوند. در صورت آسیب، جراحی ممکن است لازم باشد.
شما می توانید از برخی از علل آندربایت اجتناب کنید، اما برخی دیگر اجتناب ناپذیر هستند، بنابراین افراد زیادی با آندربایت، اوربایت و سایر مال اکلوژن ها وجود دارند که نمی توانند آنها را متوقف کنند. گزینه های درمانی به علت و شدت آندربایت بستگی دارد.
علائم آندربایت چیست؟
شما می توانید یک آندربایت خفیف را در صندلی دندانپزشکی مشاهده کنید و آندربایت های شدید در اکثر افراد قابل مشاهده است، به خصوص زمانی که لبخند می زنند یا صحبت می کنند. آرواره ای که بیرون زده است، علامت بصری اصلی آندربایت است.
علائم اصلی آندربایت شامل موارد زیر است:
درد : فک نامرتب می تواند باعث درد یا ناراحتی خفیف شود. درد ممکن است ثابت باشد و به مرور زمان ایجاد شود یا در حین فعالیت های خاصی مانند خوردن و صحبت کردن شدیدتر شود. پوسیدگی دندان ناشی از آندربایت نیز باعث درد می شود.
دشواری در گاز گرفتن : اگر فک به اندازه کافی ناهماهنگ باشد، می تواند در هنگام جویدن مشکل زیادی برای فرد ایجاد کند. دندان ها برای کارکرد صحیح باید به هم متصل شوند، بنابراین علائم آندربایت گاهی در طول وعده های غذایی آشکارتر می شود.
مشکلات گفتاری : یکی از علائم کلیدی آندربایت مشکل در صحبت کردن است. با موقعیت نامناسب دندان‌ها، شکل دادن درست دهان برای ساختن کلمات خاص دشوارتر است و زبان نیز ممکن است ضعیف حرکت کند.
مشکلات گفتاری یکی از علائم مهم برای کودکان است زیرا والدین می توانند مشکلات گفتاری را با مسائل یادگیری و رشد اشتباه بگیرند یا اینکه کودک به سادگی صحبت کردن را یاد می گیرد. علائم آندربایت خفیف نیز ممکن است برای فرد غیرقابل تشخیص باشد.
جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!
عکس از آندربایت