عکس از فلوراید تراپی

فلوراید تراپی چیست؟

دندانپزشک شما ممکن است برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، انجام فلوراید تراپی را در مطب دندانپزشک کودکان به فرزندتان توصیه کند. بسته به وضعیت سلامت دهان و دندان کودک شما، فلوراید تراپی را می توان 2 تا 4 بار در سال انجام داد. لثه ها و دندان های سالم تا حد زیادی می تواند به سلامت عمومی کودک شما کمک کند.
به دلیل حساسیت و آسیب پذیری بیشتر کودکان، همه دندانپزشکان نمی توانند این درمان را با موفقیت انجام دهند. همانطور که توصیه شده است، دندانپزشکان ممکن است فلوراید تراپی را برای کودکانی که در سنین پایین به آنها مراجعه می کنند انجام دهند.

وارنیش فلوراید به چه معناست؟

وارنیش فلوراید یک درمان دندانپزشکی است که می تواند به پیشگیری یا کاهش پوسیدگی دندان کمک کند. فلوراید ماده معدنی است که می تواند مینای دندان (لایه سطح خارجی دندان) را تقویت کند. به خاطر داشته باشید که درمان با وارنیش فلوراید نمی تواند به طور کامل از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. وارنیش فلوراید تراپی زمانی که کودکان به طور مرتب دندان های خود را با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک می زنند، دندان های خود را به طور منظم نخ دندان می کشند و از رژیم غذایی سالم پیروی می کنند و در فواصل زمانی معین برای معاینات دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه می کنند، می تواند به بهترین وجه از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

آیا وارنیش فلوراید ایمن است ؟

وارنیش فلوراید یک درمان دندانپزشکی بی خطر است که معمولاً توسط دندانپزشکان و پزشکان در سراسر جهان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان استفاده می شود. قابل ذکر است که دندانپزشک باید مقدار کمی فلوراید استفاده کند و کودک آن را قورت ندهد. وقتی فلوراید بعد از 4 تا 12 ساعت کاملاً سفت شد، کودک می تواند دندان های خود را مسواک بزند.
برخی از مارک های وارنیش فلوراید دندان ها را زرد جلوه می دهند، در حالی که برخی دیگر دندان ها را کدر نشان می دهند. با این حال، دندان های کودک پس از مسواک زدن برای اولین بار پس از فلوراید تراپی طبیعی به نظر می رسند. قابل ذکر است که نوعی وارنیش فلوراید خوراکی وجود دارد که طعم آن برای اکثر کودکان خوشایند نیست.
وارنیش فلوراید را با یک برس کوچک روی سطح و دو طرف هر دندان مالیده می شود. این ماده چسبناکی است که به محض تماس با بزاق سفت می شود. اگرچه کودک شما ممکن است لاک سفت شده را با زبان خود احساس کند، اما نمی تواند آن را لیس بزند.
اگرچه لاک تراپی یک درمان ایمن است که هیچ آسیبی ایجاد نمی کند، ممکن است کودک قبل و در طول درمان گریه کند. خوشبختانه، مسواک زدن دندان های تحت درمان با وارنیش فلوراید تنها چند دقیقه طول می کشد. همچنین ممکن است هنگام گریه کودک استفاده از وارنیش فلوراید راحت باشد زیرا دهان او کمی باز است. در برخی موارد ممکن است دندانپزشک از شما بخواهد که فرزندتان را در آغوش بگیرید تا دندانپزشک بتواند کار بهتری انجام دهد.

مراقبت های پس از فلوراید تراپی

کودک شما می تواند بلافاصله پس از درمان وارنیش فلوراید بخورد و بنوشد. اما بهتر است با غذاها یا مایعات نرم، خنک و گرم (نه داغ) شروع کنید. کودک نباید حداقل 4 تا 6 ساعت دندان های خود را مسواک بزند یا نخ دندان بکشد. ممکن است دندانپزشک به شما بگوید که تا صبح روز بعد برای مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن کودک صبر کنید. از کودک خود بخواهید هنگام شستشو آب دهان خود را بیرون بکشد. برای اطمینان از سلامت دهان و دندان کودک خود به نکات زیر توجه کنید.
به طور منظم به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید
فلوراید کافی دریافت کنید
به طور مرتب دندان های کودک خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید
عادات غذایی مناسب را ایجاد و دنبال کنید
نوزادانی که در معرض خطر پوسیدگی زودرس دندان هستند، توصیه می‌شود بلافاصله پس از 6 ماهگی، 6 ماه پس از رویش اولین دندان یا حداکثر، برای معاینه و پیشگیری کامل به دندانپزشک مراجعه کنند.
جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!
عکس از فلوراید تراپی

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *