ایمپلنت دیجیتال چیست ؟

ایمپلنت دیجیتال دندان: مزایای ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال دندان یکی از شگفتی های دندانپزشکی مدرن هستند. آنها دندان‌های جایگزینی هستند که مانند دندان‌های طبیعی توسط استخوان فک شما حمایت می‌شوند، بنابراین به شما امکان می‌دهند از تمام غذاهای مورد علاقه‌تان لذت ببرید، نیازی به مراقبت خاصی ندارند و در صورت مراقبت صحیح ممکن است تا آخر عمر باقی بمانند. جراحی ایمپلنت دیجیتال (که به آن  جراحی ایمپلنت ناوبری دیجیتال نیز گفته می شود ) از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده می کند. با این اطلاعات، یک دندانپزشک زیبایی معتبر قادر به برنامه ریزی جراحی با حداقل برش خواهد بود. از آنجایی که جراحی ایمپلنت دیجیتال بر ایجاد کوچکترین برش ممکن تمرکز دارد، درد بسیار کمتری در مقایسه با جراحی کاشت سنتی وجود دارد.
در طول عمل دندانپزشکی، یک راهنمای دقیق روی دندان های شما نصب می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ آسیبی به عصب یا دندان اطراف وارد نمی شود. این راهنما همچنین به دندانپزشکان کمک می کند تا برش هایی دقیق و در عین حال کوچک برای کاشت ایمپلنت دندان ایجاد کنند.

کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی برای بیمارانی است که دندان های از دست رفته دارند. ایمپلنت ها مانند ریشه دندان مصنوعی عمل می کنند و در استخوان فک قرار می گیرند. استخوان فک در اطراف ایمپلنت بهبود می یابد و یک پایه قوی ایجاد می کند. ایمپلنت‌ها از تیتانیوم ساخته شده‌اند، بادوام و ماندگار هستند و آن‌ها را به انتخابی محبوب برای بسیاری از بیماران تبدیل می‌کنند. هنگامی که ایمپلنت بهبود یافت، از یک اباتمنت یا قطعه اتصال استفاده می‌شود و یک تاج روی آن نصب می‌شود.

روکش ها به صورت سفارشی ساخته می شوند تا با شکل، اندازه و رنگ دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشند.
ایمپلنت ها عملکرد دهان و فک شما را بازیابی می کنند و بیماران می توانند به طور طبیعی بجوند و صحبت کنند. 

نحوه عملکرد ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی شما عمل می کنند زیرا مانند دندان های طبیعی شما ساخته شده اند. آنها از یک ریشه تیتانیوم و یک تاج سرامیکی آرایشی تشکیل شده اند.
ریشه در استخوان فک شما قرار می گیرد. تیتانیوم به این دلیل استفاده می شود که زیست سازگار است – نه تنها غیر سمی است، بلکه در واقع می تواند در استخوان فک شما گنجانده شود! سپس ریشه با یک تاج سرامیکی پیشرفته پوشانده می شود. این روکش نه تنها رنگ و درخشندگی دندان‌های طبیعی شما را تقلید می‌کند، بلکه بسیار قوی است و می‌تواند در برابر نیروی گاز گرفتن شما مقاومت کند. اگر به دنبال جایگزینی کل قوس دندان هستید، یکی از گزینه های عالی، پل های ایمپلنت است که ترکیبی از استحکام فوق العاده و ظاهر زیبا و طبیعی است.
از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی در استخوان فک شما قرار می‌گیرند، اگر به دلیل بیماری پریودنتال یا سایر شرایط سلامتی دچار از دست رفتن مواد استخوان فک شده‌اید، ممکن است کاندیدای کاشت دندان نباشید. با این حال، دندانپزشکان می توانند در مورد پیوند استخوان یا سایر گزینه های جایگزینی دندان صحبت کنند.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

 
ظاهر طبیعی دندان
عملکرد طبیعی دندان
مراقبت خاصی ندارد
استخوان فک را برای حفظ ساختار صورت تحریک می کند
می تواند مادام العمر باشد 
رویه کوتاه تر
– یکی از بهترین مزایای ایمپلنت دیجیتال این است که این روش آنقدر طول نمی کشد. در حالی که جراحی کاشت دندان سنتی برای دو ایمپلنت می تواند 130 دقیقه یا بیشتر طول بکشد.
با ایمپلنت دیجیتال دندان، احتمال بیشتری وجود دارد که در همان روز دندان موقت خود را بگیرید. و به طور کلی احتمال اینکه ترمیم خود را سریعتر انجام دهید، به طور متوسط ​​5-7 روز، در مقایسه با 123 روز برای روش های سنتی بسیار بیشتر است.
رویه راحت تر
– بسیاری از مردم نگران هستند که عمل ایمپلنت دندان آسیب ببیند، اما با بیهوشی مدرن، هیچ ناراحتی در طول عمل وجود ندارد. و با روش کاشت دندان دیجیتال، دندانپزشکان می توانند این ناراحتی را کاهش دهند. با این روش نیازی به برش و بخیه نیست. مرحله جراحی آزمایشی همچنین به ما امکان می دهد تا این روش را برای حداقل اختلال در لثه و فک شما بهینه کنیم. و اگر هنوز در مورد این روش مضطرب هستید، دندانپزشکان دندانپزشکی آرام بخش را پیشنهاد می کنند تا به شما کمک کنند تا راحت تر باشید.
مراجعه کمتر به دندانپزشک
– در روش سنتی کاشت دندان، تقریباً در هر مرحله از برنامه ریزی باید در مطب باشید. این ممکن است به معنای حداقل هفت مراجعه به دندانپزشک برای یک ایمپلنت دندان باشد.
اما با ایمپلنت‌های دندانی دیجیتال، دندانپزشکان می‌توانند بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها را بدون شما با استفاده از مدل دیجیتال انجام دهند. این بدان معناست که شما می توانید ایمپلنت دندان خود را تنها با سه بار مراجعه به مطب دریافت کنید.
زمان ریکاوری کوتاه
– از آنجایی که این روش بدون برش و بدون بخیه انجام می شود، بهبودی پس از عمل نسبتاً کوتاه است. و اگرچه درد شخصی و متغیر است، اما افراد احتمالاً نسبت به روشی که با استفاده از تکنیک‌های سنتی انجام می‌شود، ناراحتی بسیار کمتری را از این نوع روش کاشت دندان تجربه خواهند کرد.
انسداد عالی

– در روش سنتی ایمپلنت دندان، ایمپلنت‌ها قرار می‌گیرند و سپس ترمیم‌های دندانی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که در محل ایمپلنت قرار گیرند. گاهی اوقات چیزی که به نظر می رسد بهینه برای کاشت ایمپلنت است، ممکن است برای تاج بهینه نباشد، که باید به خطر بیفتد تا با کاشت ایمپلنت مطابقت داشته باشد.

اما با روش ایمپلنت دندان دیجیتال، می توانیم کل ایمپلنت را همزمان برنامه ریزی کنیم. با تصمیم گیری در مورد بهترین محل برای ریشه و بهترین شکل برای تاج، بریج یا پروتز به طور همزمان، می توان این دو قسمت را با هم بهینه کرد.
دقت و ثبات بیشتر
 
– به عنوان بخشی از برنامه ریزی، دندانپزشکان راهنماهای جراحی را برای قرار دادن مستقیم ایمپلنت های دندانی طراحی و تولید می کنند. سیستم دیجیتال در مقایسه با سایر گزینه های برنامه ریزی دقت شگفت انگیزی دارد. میانگین انحراف در قرار دادن ایمپلنت با این سیستم فقط 0.9 درجه است. با سایر راهنماهای جراحی، میانگین انحراف ایمپلنت 2.5 درجه یا حتی 4.9 درجه است.
دقت بیشتر در این سیستم به این معنی است که ایمپلنت‌ها و ترمیم‌ها به خوبی روی هم قرار می‌گیرند.
درد کمتر نسبت به سایر جراحی های ایمپلنت
-در جراحی سنتی کاشت دندان، لثه باید در تمام طول محل کاشت ایمپلنت بریده شود. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران اکنون به جراحی ایمپلنت دیجیتال روی آورده اند. جراحی ایمپلنت دیجیتال به حداقل برش نیاز دارد زیرا از عکس‌های سی‌تی سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده می‌کند. از طرف دیگر، جراحی کاشت دندان سنتی مستلزم ایجاد یک برش بزرگ در امتداد لثه تا استخوان است.
سوراخ هایی که دندانپزشکان برای قرار گرفتن در ایمپلنت دندان شما ایجاد می کنند به اندازه ای کوچک است که نیازی به بخیه نداشته باشد. این نه تنها دوره بهبودی شما را کاهش می دهد، بلکه خطر تورم، خونریزی و عفونت را نیز کاهش می دهد. معمولاً کل جراحی ایمپلنت دیجیتال در هر 1 تا 2 ایمپلنت دندان حدود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد.
جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!
ایمپلنت دیجیتال چیست ؟

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *