عکس از روکش دندان و لمینت دندان

تفاوت بین روکش دندان و لمینت چیست؟

روکش دندان و لمینت دندان دو روش معمولی هستند که برای بهبود ظاهر کلی لبخند افراد انجام می شود. از رنگ گرفته تا شکل و اندازه، هر دو گزینه در نهایت درمان های غیرتهاجمی برای لبخندهای ناخوشایند ارائه می دهد. اما تفاوت این دو چیست؟

روکش دندان چیست؟

روکش‌های دندانی پوسته‌های نازکی به دندان‌های رنگی هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ها روی سطح دندان ها قرار می‌گیرند و به بیماران لبخندی زیباتر می‌دهند. روشی که برای قرار دادن روکش استفاده می شود کم تهاجمی است و نیاز به برداشتن مقدار کمی از مینای دندان برای جا افتادن آنها دارد.

لمینت های دندان چیست؟

لمینت های عملکردی مشابه روکش ها دارند و گاهی اوقات این دو اصطلاح به جای هم استفاده می شوند. لمینت ها از این نظر متفاوت هستند که بسیار نازک تر هستند و برای قرار دادن آنها نیاز به حذف مینای کمتری دارند.

آیا این تفاوت مهم است؟

دانستن تفاوت بین روکش دندان و لمینت دندان مهم است زیرا می توان به کمک آن تصمیم گرفت که کدام گزینه برای دندان ها و نیازهای لبخندش بهترین است. برای مثال، دندان‌های کج دارای شکاف هستند، بهتر است روکش‌هایی را که می‌توانند پذیرنده‌تر و پایدارتر از لمینت‌های دندانی باشند، تهیه کنند. با این حال، اگر مشکل تغییر رنگ یا تراشه های جزئی باشد، گزینه بسیار خوبی است زیرا سبک وزن هستند و نیازی به حذف مینای دندان ندارند.

تفاوت های اولیه

روکش های دندانی:

روکش های دندانی از دو ماده متفاوت کامپوزیت و پرسلن ساخته می شوند.

روکش های کامپوزیت انتخاب کمتری هستند زیرا مستعد لک هستند. با این حال، گرفتن روکش کامپوزیت نیاز به کار مقدماتی کمتری روی دندان‌های طبیعی دارد و بیمار می‌تواند در همان روز با آن‌ها بیرون بیاید.

از طرف دیگر، روکش‌ های چینی معمولاً دو برابر قیمت روکش‌ های کامپوزیت هستند و برای قرار دادن آنها نیاز به حذف مینای دندان دارند. همچنین ظاهر طبیعی دارند، دوام بیشتری دارند و می توانند تا ده سال دوام بیاورند.

قرار دادن روکش ها به ویژه روکش‌ های چینی نیازمند برداشتن مقداری از مینای دندان و تغییر شکل دندان است. این کار به منظور صاف قرار گرفتن روکش و جلوگیری از داشتن ظاهری حجیم و غیر طبیعی انجام می شود. این مشکل ایجاد می کند زیرا محافظ طبیعی دندان برداشته می شود و تنها چیزی که برای محافظت از آن باقی می ماند روکش است. در حالی که آنها می توانند جایگزین شوند، پس از برداشتن روکش، دندان خود را از دست می دهد.

لمینت ها:

لمینت ها را می توان به عنوان روکش چینی پیشرفته نامید زیرا هر دو عملکرد و امکانات مشابهی دارند. هنگام قرار دادن لمینت، مینا و ساختار دندان نیازی به تغییر ندارد. در حالی که این ممکن است دراز مدت برای سلامت دندان بهتر باشد، لمینت ها هنوز هم معایبی دارد.

در حالی که لمینت‌ها فقط به ضخامت لنزهای تماسی و جایگزین نازک‌تری برای روکش‌های چینی هستند، وقتی روی دندان‌ها قرار می‌گیرند بدون تغییر دندان حجیم می‌شوند. همچنین معمولاً گرانتر از روکشهای چینی هستند.

کدام بهتر است؟ 

تصمیم در نهایت در دستان بیمار و دندانپزشک است که کدام گزینه بهتر است. به این دلیل است که نیازهای هر بیمار متفاوت است و زمانی که نیازهای شخصی، هزینه و سایر عوامل تأثیرگذار باشد، یک گزینه معمولاً برای دیگری برتری دارد.

روکش‌های دندان و لمینت‌های دندان گزینه‌های عالی برای تقویت آرامش هستند. به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دریابید که کدام گزینه برای شما بهترین است!

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!

 

 

عکس از روکش دندان و لمینت دندان

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *