عکس از بدترین غذاها برای دندان

بدترین غذاها برای دندان 

بدترین غذاها برای دندان: همه ما می دانیم که رژیم غذایی شما به طور مستقیم بر سلامت شما تأثیر می گذارد، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی می خورید و می نوشید چه تأثیری بر دندان ها و لثه های شما دارد؟ در اینجا نگاهی داریم به بهترین غذا برای سلامت دهان و چند نکته در مورد مبارزه با آسیب هایی که می تواند به دهان شما وارد شود.

بدترین غذاها برای دندان/ شیرینی، آب نبات و سایر غذاهای شیرین

اگر یک دندان دارید، باید بدانید که آب نبات، کلوچه، و سایر خوراکی های خوشمزه دندان ها و لثه های شما را خراب می کنند. درمان های قندی می تواند منجر به تجمع سلول ها شود که به نوبه خود می تواند باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود. اگر نمی‌توانید در مقابل خوردن شیرینی جات مقاومت کنید، آن‌ها را بعد از خوردن غذای بین‌المللی مصرف کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعد از خوردن دسر آب زیادی بنوشید و در صورت امکان از خوردن دسر، دندان های خود را مسواک بزنید. 

بدترین غذاها برای دندان/ نوشابه 

اگر نوشابه رژیمی/بدون قند می نوشید، ممکن است در این مورد فکر کنید، اما اینطور نیست. نوشابه های گازدار حاوی اسید هستند که به مینای دندان آسیب می رساند. بهتر است در صورت امکان از مصرف نوشابه خودداری کنید. اگر نوشابه می نوشید، مطمئن باشید که حداقل 30 دقیقه قبل از مسواک زدن دندان های خود صبر کنید، زیرا اسید مینای دندان را در برابر آسیب پذیرتر می کند. 

بدترین غذاها برای دندان/ قهوه و چای 

اکثر مردم به نوشیدن یک فنجان قهوه، چای یا برای شروع روز خود اعتراف می کنند. این به خودی خود برای سلامت دهان و دندان شما خیلی بد نیست، اما اگر شکر را به قهوه یا چای خود اضافه کنید، ممکن است به دندان ها و لثه های خود آسیب وارد کنید. علاوه بر این، اگر روزانه فنجان قهوه یا چای بنوشید، ممکن است دندان های خود را لکه دار کرده و دهان خود را خشک کنید. اگر قهوه یا چای را به طور منظم مصرف می کنید، مطمئن شوید که مقدار زیادی آب می نوشید و تا حد امکان از مواد قندی خود استفاده کنید.
بدترین غذاها برای دندان/ شراب 
شراب قرمز و سفید هر دو حاوی اسید فرسایشی هستند که مینای دندان شما را نرم می کند و دندان های شما را آسیب پذیر کرده و باعث پوسیدگی می شود. شراب قرمز همچنین حاوی تان است که دندان های شما را لکه دار میکند. همراه با شراب مقدار زیادی آب بنوشید و قبل از این که زیاده روی کنید مسواک بزنید. این به کاهش پلاک روی دندان‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود کمتر به آن بچسبند. همچنین به یاد داشته باشید که حداقل 30 دقیقه بعد از نوشیدن یک لیوان شراب مسواک بزنید.
بدترین غذاها برای دندان/ نوشیدنی های ورزشی 
بعد از تمرین، ممکن است وسوسه شوید که یک نوشیدنی ورزشی را برای رفع تشنگی خود صرف کنید. این نوشیدنیها اسیدی هستند و معمولاً غلیظ هستند و می توانند برای مدتی طولانی روی دندان شما بمانند. آب گزینه بسیار بهتری برای سوختن بعد از تمرین است. 
بدترین غذاها برای دندان/ مرکبات و آب میوه ها 
میوه ها و آب مرکبات بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که وقتی مرکبات بسیار می‌خورید یا می‌نوشید، اسید می‌تواند دندان‌ها را از بین ببرد و آن‌ها را در برابر عوامل و حفره‌ها آسیب‌پذیر کند. هنگام نوشیدن آب میوه، از نی استفاده کنید. مصرفی که ذکر شد، نیم ساعت قبل و بعد از خوردن مسواک بزنید.
بدترین غذاها برای دندان/ کراکرها

کراکرها بسیار بی ضرر به نظر می رسند و برای بسیاری از ما – جوان و بزرگتر – انتخاب میان هستند. در حداعتدال، کراکر یک میان وعده خوب است. این، کراکرها کربوهیدرات های تصفیه شده هستند و بسیاری از مطالعات نشان میدهند که مصرف بالای کربوهیدرات را با منبع مرتبط می دانند. کراکر باعث بیماری هایی از جمله پریودنتیت و خطای لثه است. پس فقط یادتان باشد که در مصرف کراکر زیاده روی نکنید.

بدترین غذاها برای دندان/ سس پاستا

گوجه فرنگی برای شما مفید است، اما باید توجه داشته باشید که بسیار اسیدی است. و وقتی سس ماکارونی بر گوجه فرنگی را روی ماکارونی خود قرار می دهد، ضربه ای مضاعف به دهان خود می زنید. سس گوجه‌فرنگی اسیدی مینای دندان‌های شما را می‌کند و کربوهیدرات‌های پاستا باعث ایجاد حفره می‌شود. دفعه بعد که به یک شام لذیذ اسپاگتی می نشیند باید به آن توجه کنید.

میوه های خشک

خیلی از ما از میوه های خشک به عنوان یک میان وعده سالم و راحت استفاده میکنیم. میوه خشک حاوی قند است و بسیار غلیظ است. هر دوی این عوامل می‌توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. میوه های  خشک را لازم نیست از انباری خود بیرون بیاورید، اما مطمئن باشید که آن را در مقدار زیادی آب بنوشید و حدود نیم ساعت از خوردن هر نوع میوه خشک، دندان های خود را مسواک بزنید.   

بدترین غذاها برای دندان/ یخ

یخ ممکن است فقط آب یخ زده باشد، اما می تواند آسیب بزرگی به دندان ها و لثه های شما وارد کند. جویدن سخت مانند یخ می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند و در صورت شکستن یا تراشه کردن دندان به طور تصادفی منجر به اورژانس دندانپزشکی شود. به عنوان یک توصیه خوب، بهتر است از آب فقط به شکل مایع آن لذت ببرید. 

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!

عکس از بدترین غذاها برای دندان

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *