عکس از بهترین غذاها برای دندان

بهترین غذاها برای دندان 

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید بدانید بهترین غذاها برای دندان شما چه غذایی می باشد. ممکن است به طور منظم دندان های خود را مسواک بزنید، از نخ دندان استفاده کنید و سالی دوبار به سراغ دندانپزشک بروید اما غذاهایی هم وجود دارد که می تواند از دندان های شما محافظت کند.

تاثیر غذا روی سلامت دندان 

همانند سایر بدن، دندان نیز برای زنده ماندن نیازمند مواد مغذی است. غذاهای غنی از کلسیم، ویتامین A، ویتامین D ، فسفر و فیبر همگی برای تقویت دندان ها ضروری هستند. غذاهایی که تولیدکننده بزاق اند نیز می توانند به دندان ها کمک کنند از شر لکه ها خلاص شود و از بروز خوردگی دندان پیشگیری شود. اما همیشه غذاها و نوشیدنی ها برای دندان های شما مناسب نیستند. برخی از غذاها می توانند مینای دندان را از بین ببرند و باعث خوردگی آن شوند.

بهترین غذاها برای دندان

کرفس
شاید بتوان گفت یکی از بهترین غذاها برای دندان که می تواند مناسب باشد کرفس است. کرفس به همراه سایر مواد غذایی باعث جویدن زیاد می شود و بزاق زیادی تولید می کند. تولید بزاق موضوع مهمی است زیرا بزاق به عنوان جریان خون دهان شما عمل می کند و بافت های آن را سالم نگه می دارد.
یکی از مزایای کرفس در برگیرنده بافت سفت آن است. این موضوع باعث تمیز شده سطح دندان ها می شود. اگر کرفس دوست ندارید، هویج، خیار و سایر سبزیجات این چنینی برایتان مفید خواهد بود.
دانه های چیا
اگر دانه های چیا را تا به امروز امتحان نکرده اید دست به کار شوید. این دانه ها نه تنها برای سلامت سیستم گوارش مفید هستند و باعث افزایش انرژی می شوند بلکه در برگیرنده ویتامین ها و مواد معدنی همچون کلسیم، ویتامین A، فیبر و فسفر هستند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از موادی است که باید در منزل خود داشته باشید. این روغن مزایای زیادی برای بدن دارد و می تواند برای سلامت دندان ها نیز مفید باشد. غرغره کردن یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل در دهان برای ۱۰  الی ۲۰ دقیقه باعث از بین رفتن سمومی می شود که در دهان جمع شده اند و همین امر از بروز خوردگی دندان ها پیشگیری می کند و باعث ایجاد یک محیط تمیز در دهان می شود. محققان دریافته اند که اینکار می تواند تعداد پلاک های دندانی را کاهش دهد و باعث بهبود شرایط دندان ها شود.
لبنیات
ماست، پنیر و شیر هنوز هم جزو بهترین غذاها برای دندان هستند زیرا کلسیم خوبی دارند و باعث تقویت دندان ها می شوند. کلسیم مانع از خوردگی دندان ها می شود.
چیزی که در مورد لبنیات به خصوص پنیر مهم است این است که در برگیرنده کاسئین است و این ماده می تواند مینای دندان را تقویت کند و ترمیم نماید. زمانی که صحبت از لبنیات به میان می اید بهتر است از محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده شود.
ماهی های چرب
همانطور که می دانید ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است و می تواند برای سلامت دندان ها نیز مفید باشد. این ماهی ها سرشار از ویتامین D هستند و به بدن کمک می کنند کلسیم بیشتری جذب کند. فسفر نیز به محافظت از مینای دندان کمک می کند. اسید چرب امگا3 می توانید بیماری های لثه را کاهش دهد. اگر ماهی دوست ندارید با توصیه پزشک از مکمل های حاوی روغن ماهی استفاده کنید.
جهت رزرو ویزیت آنلاین کلیک کنید!!!!
عکس از بهترین غذاها برای دندان

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *