عکس از تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک

ارتودنسی ثابت یا متحرک

شما بدون شک کم و بیش از ارتودنسی و نقش آن در تراز کردن دندان های شلوغ و کج می بینید. درمان‌های ارتودنسی می‌توان دندان‌های مرتب و هم‌سطح و لبخندی زیباتر را برای شما به ارمغان بیاورند. دو روش اولیه ارتودنسی شامل ارتودنسی ثابت و متحرک است. دانستن تفاوت های ارتودنسی ثابت و متحرک برای انتخاب بهترین درمان ارتودنسی نیاز است.

تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک

در ارتودنسی ثابت، براکت های دندانی به طور دائم به دندان ها متصل می شوند تا دندان ها به موقعیت طبیعی خود بازگردند. جالب اینجاست که ارتودنسی ثابت حتی می تواند دندان را اصلاح کند.
سیم کشی ثابت معمولاً برای درمان بیماران با مال اکلوژن های شدیدتر و پیچیده تر یا ناهنجاری های فک و صورت می شود. درمان‌های ارتودنسی در بزرگسالانی که فک‌هایشان کاملاً رشد کرده است، به‌طور طبیعی بیشتر طول می‌کشد. از این رو، متخصصان ارتودنسی معمولاً برای دستیابی سریع به نتایج درمانی مورد نظر (به عنوان مثال دندان های هم تراز و طرح لبخند زیباتر) استفاده از دستگاه های ثابت ارتودنسی را توصیه می کنند.
سیم کشی متحرک معمولا برای کودکان و نوجوانان اعمال می شود. درمان ارتودنسی متحرک می تواند به چنین داروهایی کمک کند تا به سرعت به نتیجه درمانی مطلوب برسند. ثبات فک بالا در بزرگسالان مانع از دستیابی ارتودنسی متحرک به نتیجه درمانی مورد نظر می شود.
در ارتودنسی متحرک، دندان ها قالب می شوند و نگهدارنده های سفارشی برای فک پایین و فک بالا ساخته می شوند. بیمار می تواند در زمان هایی که توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود، نگهدارنده ها را خارج کند.
بیمارانی که با ارتودنسی ثابت درمان می‌شوند ممکن است به دلیل فشار وارده به دندان‌ها توسط آرچ وایر و براکت‌های ارتودنسی، برای چند روز کمی درد داشته باشند.

مجموعه روش های ارتودنسی نسبت به همسان

قابل ذکر است که درمان های ارتودنسی ثابت و متحرک قابل مقایسه با عوامل مختلف می باشد زیرا هر روشی ویژگی ها و مزایای خود را دارد. برای بیماران در گروه های سنی خاص می شود. متخصص ارتودنسی با توجه به شرایط بیمار بهترین درمان را برای تراز کردن دندان انتخاب می کند.
متخصص تعیین می کند که چه نوع ارتودنسی باید توسط افراد و مراجعین استفاده شود. متخصص ارتودنسی به راحتی روش ارتودنسی را برای دستیابی سریع به بهترین نتایج درمانی با در نظر گرفتن شرایط بیمار و نوع مال اکلوژن انتخاب می کند.

کدام نوع ارتودنسی بهداشت دهان و دندان را بهتر می کند؟

مقایسه ارتودنسی ثابت و متحرک نشان می دهد که بیمارانی که از دستگاه ارتودنسی متحرک استفاده می کنند، راحت تر بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنند. یک دستگاه ارتودنسی متحرک امکان مسواک زدن و نخ دندان کشیدن سریع را فراهم می کند. به عبارت دیگر، بیمارانی که از دستگاه های متحرک ارتودنسی استفاده می کنند، کمتر در معرض بیماری های دهان و دندان قرار می گیرند و می توانند دهان و دندان را به طور منظم انجام دهند.
جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!
عکس از تفاوت ارتودنسی ثابت و متحرک

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *