عکس از خوراکیهای انرژی زا

انرژی بدن شما از طریق خوراکیهایی که میخورید تامین میشود. بهترین راه برای کسب بیشترین انرژی از غذاها، این است که مطمئن شوید بهترین غذا های ممکن را می‌خورید.


خوراکیهای انرژی زا

انرژی بدن شما از طریق خوراکیهایی که میخورید تامین میشود. بهترین راه برای کسب بیشترین انرژی از غذاها، این است که مطمئن شوید بهترین غذاهای ممکن را میخورید.

غذاهای طبیعی معمولاً به اندازه مکمل‌های غذایی و خیلی بیشتر از غذاهای فرآوری شده انرژی دارند. در این جا قصد داریم شما را با انواع خوراکیهای انرژی زا که خستگی شما را دور میکنند آشنا کنیم.
زمان غذا خوردن، میتواند علاوه بر چیزی که میخورید، بر انرژی شما تاثیر بگذارد. دلیل اینکه بعد از شام و ناهار خوردن، بی حال و یا احساس سنگینی میکنید این است، که بدن شما از انرژی اش استفاده میکند تا غذا را هضم کند و فرصت نمیکند به قسمتهای دیگر بدنتان انرژی برساند. بهترین راه برای جلوگیری از بی حالی و سنگینی، این است که در هر وعده، غذای کمتری بخورید و تعداد وعده های غذایتان را افزایش دهید. حال بیایید با مواد غذایی انرژی زا آشنا شویم.

آجیل ها و دانه ها

گنجاندن مجموعه متنوعی از آجیل‌ها و دانه‌ها در رژیم غذای تان میتواند مواد مغذی سالم و انرژی زیادی برای شما فراهم کند. برای مصرف روزانه، بادام، تخمه آفتابگردان ،تخمه کدو، فندق ،گردو، بادام برزیلی، بادام هندی، گزینه های بسیار خوبی هستند. این خوراکیها میان وعده ای فوق العاده برای بعد از ظهر ها میباشد. این خوراکیها را به صورت خام و بو داده نشده مصرف کنید‌.

ویتامین ها و مکمل ها 

اگر همه مواد مغذی مورد نیاز تان را از غذاهای تان دریافت نمیکنید ممکن است بخواهید به صورت روزانه ویتامین مصرف کنید.

فلفل دلمه ای قرمز انرژی زا

این سبزی پرخاصیت انرژی زا است و باعث میشود در طول روز با نشاط باشید. فلفل دلمه ای را با دقت شسته و خرد کنید و به صورت خام در کنار غذا و سالاد میل نمایید. اگر در هضم پوست آن دچار مشکل شدید آن را به مدت چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا نرم شود. توصیه میشود همیشه روی میز کارتان فلفل‌دلمه‌ای داشته باشید و از آن به عنوان میان وعده استفاده کنید خواهید دید که خیلی زود حالتان خوب خواهد شد.

جعفری 

جعفری یکی از در دسترس‌ترین سبزی های موجود است. هر زمانیکه توانستید از این سبزی معطر خوشمزه میل کنید. جعفری منبع خوب ویتامین c میباشد. هر ۱۰۰ گرم از این سبزی ۱۹۰ میلی گرم ویتامین c به بدن میرساند.

عسل 

این ماده غذایی خاصیت آنتی باکتریال بالایی دارد و شما را از شر خستگی ناشی از ناخوشیهای روزمره خلاص میکند. عسل باعث احیای سلول‌های بدن میشود. و به این ترتیب نقش موثری در رفع خستگی دارد. یادتان باشد که عسل سرشار از ویتامینهای گروه B ، مانندB۳، B۶ و B۹ است که برای سرحال شدن و تقسیم سلولی فوق العاده اند.

کیوی

کیوی جزو منابع خوب ویتامین c است. هر ۱۰۰ گرم از این میوه ۹۳ میلی گرم ویتامین c دارد. اگر از کیوی، اسموتی تهیه کنید ویتامین آن از بین نمیرود. اگر در طول روز به یکباره انرژی کم می آورید احساس خستگی میکنید به سراغ کیوی بروید.

لیمو ترش

لیموترش یک ماده غذایی فوق العاده برای کسب انرژی و با نشاطی است. البته حالت اسیدی و ترشح آن برای همه دلپذیر نیست اگر شما هم این مشکل را دارید آن را با پرتقال و گریپ فورت مخلوط کنید. لیمو ترش باعث کاهش شاخص گلیسمی غذایتان میشود. توصیه میکنیم غذای تان را با لیموترش میل کنید.

موز

موز سرشار از پتاسیم فیبر، ویتامین‌ها و میزان کافی کربوهیدرات است که انرژی طبیعی بسیار زیادی برای شما فراهم میکند. محققان موز را با نوشیدنیهای حاوی هیدروکربن که دوچرخه سوارها در مسافت‌های طولانی مصرف میکنند، مقایسه کردند. آنها متوجه شدند که موز به اندازه ی این نوشیدنیها برای دوچرخه سوارها انرژی فراهم میکند.

پروتئین های کم چرب

گوشتهای کم‌چرب مانند بوقلمون، ماهی، مرغ، پروتئین با کیفیتی برای بدن شما فراهم میکنند و هیچ چربی اشباعی هم ندارند. ماهیها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند سالمون و تن میتوانند چربیهای سودمند و سالمی برای قلب فراهم کنند.

سیب انرژی زا

سیب از جمله محبوب‌ترین میوه‌ها در کل جهان است و منبع خوبی از کربوهیدرات و فیبر است. میتواند مقدار ثابتی از انرژی را به آرامی آزاد کند، زیرا مقدار بالای آنتی اکسیدان های آن سبب میشود، هضم کربوهیدرات به آرامی صورت بگیرد و در نتیجه مدت زمان بیشتری انرژی در دسترس داشته باشید.

عکس از خوراکیهای انرژی زا
انرژی بدن شما از طریق خوراکیهایی که میخورید تامین میشود. بهترین راه برای کسب بیشترین انرژی از غذاها، این است که مطمئن شوید بهترین غذا های ممکن را می‌خورید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *