عکس از میان وعده کم کالری

برخی روزها شما مشغله های فراوانی دارید و نمیتوانید یک وعده سالم داشته باشید. اما داشتن یک میان وعده رژیمی برای کاهش وزن یک راه کمک کننده خواهد بود.


میان وعده کم کالری

برخی روزها شما مشغله های فراوانی دارید و نمیتوانید یک وعده سالم داشته باشید. اما داشتن یک میان وعده رژیمی برای کاهش وزن یک راه کمک کننده خواهد بود. اما به خاطر داشته باشید برای اینکه سیر باشیم باید میان وعده با پروتئین بالا انتخاب کنیم. میان وعده های رژیمی که کالری پایین هم داشته باشند بهترین انتخاب برای راحتتر ادامه دادن رژیم غذایی هستند. خوشبختانه میان وعده های سیر کننده متنوعی در اطرافمان داریم و به ما کمک میکنند از رژیم خود لذت ببریم.

برای درست کردن دندان خودتان در بهترین دندانپزشک تهران روی لینک کلیک کنید.

چند میان وعده کم کالری

ماست به همراه دانه های آفتابگردان

یک قاشق چای خوری دانه آفتابگردان داخل یک دوم لیوان ماست بدون چربی بریزید. دانه های آفتابگردان به ماست حجم اضافه میکند اما تنها ۱۹ کالری دارد. ماست سرشار از پروتئین است و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع دارد. یادتان باشد که از دانه های آفتابگردان بدون نمک استفاده کنید مخصوصا اگر مواظب میزان سدیم خود هستید.

سه چهارم فنجان انبه منجمد

به صورت آماده خریداری کنید یا خودتان درست کنید. مثل این است که کلوچه یخ زده میخورید. مصرف این میان وعده یک راه عالی برای دریافت بتا کاروتن و فیبر است. سه چهارم فنجان آن تنها نود کالری دارد و شصد درصد از ویتامین سی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین میکند.

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ از سالمترین و لاغرکننده‌ترین مواد غذایی موجود بر روی زمین است. پروتئین، ویتامین K2 و ویتامین B12 تنها چند مورد از بیشمار مواد مغذی تخم مرغ میباشد. سالهای زیادی به خاطر کلسترول موجود در تخم مرغ افراد را از خوردن آن منع میکردند اما مطالعات جدید نشان میدهند که باعث افزایش خطر بیماریهای قلبی نخواهد شد. دو عدد تخم مرغ بزرگ پخته شده ۱۴۰ کالری و ۱۳ گرم پروتئین دارد.

شش عدد چوب شور سبوس دار

برای کسانیکه آجیل دوست ندارند چوب شور جایگزین مناسبی است. این میان وعده را هم میتوان در حال حرکت میل کرد. اگر میخواهید این میان وعده به ۱۰۰ کالری هم نرسد از چوب شور سبوس دار استفاده کنید. این میان وعده بدون چربی است و همچنین کم چرب و کم شکر است. فیبر موجود در چوب شور سبوس دار نیز به شما احساس سیری میدهد.

دانه کدو تنبل برشته شده

دانه های کدو تنبل حاوی مواد مغذی، از جمله پروتئین، منیزیم، روی، پتاسیم، مس و منگنز هستند. این دانه ها، به بدن برای حفظ استخوان ها کمک میکنند. دانه کدو تنبل خام را در نمک، فلفل و روغن زیتون بریزید و سپس آن را در فر با دمای 300 ℉ (150 ℃) ، به مدت ۴۰-۵۰ دقیقه یا تا زمانیکه طلایی شود قرار دهید. 1/2 فنجان (32 گرم) از این میان وعده 143 کالری را به شما میدهد.

یک برش سیب با کره بادام زمینی

سیب حاوی مقدار بالایی از فیبر و آنتی اکسیدانی به نام پلی‌فنول میباشد که خطر بیماریهای قلبی را کاهش داده و به بهبود سلامت روده کمک میکند.

ساقه‌ی کرفس با پنیر خامه‌ای

ساقه‌ی کرفس لوتئولین دارد. لوتئولین آنتی‌اکسیدانی است که التهاب را کاهش داده و به پیشگیری از سرطان کمک میکند. با اضافه‌کردن پنیر خامه‌ای به ساقه‌ی کرفس یک میان‌وعده خوشمزه خواهید داشت. ۵ تکه ساقه‌ی کرفس کوچک به همراه ۶۰ گرم پنیر خامه‌ای کمتر از 200 کالری دارد.

گوجه گیلاسی و پنیر موزارلا

گوجه فرنگی حاوی ویتامین سی، پتاسیم و آنتی اکسیدان لیکوپن بوده که این آنتی اکسیدان منجر به کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان میشود. پنیر موزارلا هم پروتئین، کلسیم و ویتامین B12 بالایی دارد و به شما کمک میکند تا اچ دی ال کلسترول را بالا برده و بیماری قلبی را کاهش دهید.

نارگیل خشک بدونِ شکر

نارگیل خشک خوشمزه، مغذی، سبک و قابل حمل است. این ماده چربی بالایی دارد. از جمله چربیهای با زنجیره متوسط که میتواند متابولیسم بدن را افزایش داده و به این ترتیب به کاهش وزن و بهبود عمکلرد مغز در افراد مبتلا به اختلال حافظه کمک کند. هر ۲۸ گرم نارگیل خشک بدون شکر، ۱۸۵ کالری دارد.

شکلات تلخ و بادام

ترکیب شکلات تلخ و بادام یک میان‌وعده خوشمزه، مغذی، سبک و قابل حمل است. شکلات تلخ حاوی فلاوانول است که فشار خون و احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. بادام سرشار از چربیهای اشباع نشده است و در نتیجه برای قلب و کنترل قند خون مفید است. شکلات تلخ و بادام هر دو حاوی منیزیم هستند و 28 گرم از هر کدام در حدود 300 کالری دارد.

عکس از میان وعده کم کالری
برخی روزها شما مشغله های فراوانی دارید و نمیتوانید یک وعده سالم داشته باشید. اما داشتن یک میان وعده رژیمی برای کاهش وزن یک راه کمک کننده خواهد بود.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *