عکس از بوی بد دهان

بوی بد دهان 

برای کاهش بوی بد دهان، کمک به جلوگیری از پوسیدگی و کاهش خطر ابتلا به بیماری لثه، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. اگر تصور شود که بوی دهان شما ناشی از یک بیماری زمینه ای است دندانپزشک شما احتمالا شما را به ارائه دهنده مراقبتهای اولیه خود ارجاع میدهد.

راه های درمان بوی بد دهان

مسواک زدن بعد از غذا

یک مسواک را در محل کار خود نگه دارید تا بعد از غذا از آن استفاده کنید. حداقل دو بار در روز، مخصوصاً بعد از غذا، با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. ثابت شده است که خمیردندان با خواص ضد باکتریایی بوی بد را کاهش میدهد.

استفاده از نخ دندان یکبار در روز 

نخ دندان کشیدن صحیح، ذرات غذا و پلاک را از بین دندانهای شما پاک میکند و به کنترل بوی بد دهان کمک میکند.

مسواک زدن زبان

زبان شما حاوی باکتری است، بنابراین مسواک زدن با دقت ممکن است باعث کاهش بو شود. افرادیکه زبان پوشیده شده از رشد بیش از حد قابل توجهی از باکتریها دارند، ممکن است استفاده از اسکرابر زبان سود ببرند. یا از مسواکی استفاده کنید که زبان پاک کن داخلی دارد.

تمیز کردن پروتزها یا وسایل دندانپزشکی 

اگر از بریج یا دندان مصنوعی استفاده میکنید، حداقل یک بار در روز یا طبق دستور دندانپزشک آن را به طور کامل تمیز کنید. اگر نگهدارنده دندان یا محافظ دهان دارید، هر بار قبل از گذاشتن آن در دهان، آن را تمیز کنید. دندانپزشک شما میتواند بهترین محصول پاک کننده را توصیه کند.

از خشکی دهان خودداری کنید

برای مرطوب نگه داشتن دهان خود، از مصرف تنباکو پرهیز کنید و مقدار زیادی آب بنوشید، نه قهوه، نوشابه یا الکل، که میتواند منجر به خشکی دهان شود.

برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات بمکید. برای خشکی مزمن دهان، دندانپزشک یا پزشک شما ممکن است یک آماده سازی بزاق مصنوعی یا یک داروی خوراکی را تجویز کند که جریان بزاق را تحریک میکند.

تنظیم رژیم غذایی خود 

 از خوردن غذاهایی مانند پیاز و سیر که باعث بوی بد میشوند خودداری کنید. مصرف زیاد غذاهای شیرین با بوی بد دهان نیز مرتبط است.

به طور مرتب یک مسواک جدید تهیه کنید

مسواک خود را زمانی که ساییده شد، تقریبا هر سه تا چهار ماه یکبار عوض کنید و مسواک نرمی انتخاب کنید.

معاینات منظم دندانپزشکی را برنامه ریزی کنید

 به طور منظم، معمولا دو بار در سال، برای معاینه و تمیز کردن دندانها یا پروتزهای خود به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

 

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!

عکس از بوی بد دهان

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *