عکس از سفید کردن دندان

سفید کردن دندان 

برای سفید کردن دندان هایمان، به دنبال راهکار و روشهایی هستیم که به ما نشان دهند چگونه دندان هایمان را سفید کنیم. دندانها ناگزیر با افزایش سن شروع به زرد شدن میکنند.

طیف وسیعی از استراتژیها میتوانند این روند را کند کرده و حتی آن را معکوس کنند. در حالیکه کیتهای سفید کننده دندان به راحتی در اکثر داروخانه ها موجود است. بسیاری از داروهای طبیعی میتوانند به از بین بردن لکه ها و محافظت از مینای دندان کمک کنند. راهکارهای زیر ممکن است به سفید کردن دندان‌ ها کمک کند:

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی

حذف غذاهایی که روی دندانها علامت‌گذاری میکنند، میتواند از ایجاد لکه‌های بیشتر جلوگیری کند. غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی تانن هستند، مانند شراب و چای، میتوانند دندانها را لکه دار کنند. قهوه و نوشابه ها و آبمیوه های تیره نیز میتوانند آنها را لکه دار کنند.
غذاهای اسیدی میتوانند با از بین بردن مینای دندان، دندانها را زرد نشان دهند. افرادیکه نگران رنگ دندانهای خود هستند باید از مصرف زیاد مرکبات، قهوه و نوشابه خودداری کنند. از طرف دیگر، آنها باید همیشه دندانهای خود را پس از مصرف مسواک بزنند.
دندانپزشکان معمولاً توصیه میکنند 30 دقیقه بعد از غذا خوردن قبل از مسواک زدن صبر کنید. اسیدها میتوانند مینای دندان را ضعیف کنند، بنابراین مسواک زدن زودرس میتواند باعث آسیب شود.
ترک سیگار یا محصولات تنباکو میتواند خطر لکه های نیکوتین را کاهش دهد. همچنین میتواند از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کند، که هر دو میتوانند به مینای دندان آسیب بزنند و باعث مشکلات سلامت دهان و دندان شوند.

تلاش برای کشیدن روغن

روغن کشی اصطلاحی است برای شستن دهان با روغن برای از بین بردن کثیفی، باکتری ها و زباله ها. این جایگزینی برای مسواک زدن منظم یا نخ دندان کشیدن نیست. برخی تحقیقات نشان میدهد که شستن دهان با روغن های خاصی ممکن است به سفید شدن دندانها کمک کند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) کشیدن روغن را یک دندانپزشکی غیر متعارف میداند و می گوید: “هیچ مطالعه علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد روغن کشیدن حفره ها را کاهش میدهد، دندانها را سفید میکند یا سلامت و تندرستی دهان را بهبود میبخشد.”

برای امتحان این روش، پس از مسواک زدن، دهان را به مدت یک دقیقه با روغن شستشو دهید، سپس آن را تف کنید.

روغن های مناسب برای روغن کشی عبارتند از:

  • روغن نارگیل
  • روغن آفتابگردان
  • روغن کنجد

سفید کردن دندان با استفاده از مسواک زدن با جوش شیرین

جوش شیرین میتواند به آرامی لکه های روی سطح دندان را پاک کند. برخی از مردم نگران هستند که جوش شیرین بیش از حد خشن است و ممکن است مینای دندان را خرد کند، اما تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که این روشی مطمئن برای از بین بردن لکه ها است.

جوش شیرین همچنین ممکن است به مبارزه با باکتری ها کمک کند، که نشان می دهد ممکن است بتواند پلاک را کاهش دهد و از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

استفاده از پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن یک سفید کننده ملایم است که میتواند به سفید شدن دندان های لکه دار کمک کند. برای سفید کردن بهینه، فرد می تواند دو بار در روز به مدت یک هفته به مدت 1 تا 2 دقیقه با مخلوط جوش شیرین و پراکسید هیدروژن مسواک بزند. آنها فقط باید گاهی اوقات این کار را انجام دهند.
پراکسید هیدروژن ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد، بنابراین برای استفاده طولانی مدت یا برای افرادی که قبلاً دندان های حساس دارند مناسب نیست.
سفید کردن دندان با میوه

پاپائین و بروملین، که آنزیم هایی هستند که به ترتیب در پاپایا و آناناس وجود دارند، ممکن است هر دو به سفید شدن دندان ها کمک کنند.

مطالعه ۲۰۱۲ منبع مورد اعتماد شواهد اولیه ای را یافتند که نشان می دهد محلول های حاوی این مواد می توانند اثرات سفید کنندگی متوسطی را ارائه دهند. با این حال، نویسندگان این مطالعه هشدار می دهند که تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این آنزیم ها موثر هستند یا نه، ضروری است.

حفظ بهداشت دهان و دندان عالی

رعایت بهداشت عالی دهان و دندان مهمترین کاری است که فرد می تواند برای کاهش زردی دندان انجام دهد.

مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن از مینای دندان محافظت می کند، از پوسیدگی لثه جلوگیری می کند و لکه ها را از بین می برد.

بهداشت خوب دهان شامل موارد زیر است:

  • حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. فرد باید حتما اطراف لثه و پشت دندان ها را نیز تمیز کند.
  • استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید فلوراید می تواند با پوسیدگی دندان مبارزه کرده و حتی آن را معکوس کند. اگرچه برخی از افراد با استفاده از فلوراید مخالف هستند، دندانپزشکان معتقدند که فلوراید برای دندان ها بی خطر و مفید است.
  • نخ دندان برای از بین بردن پلاک بین دندان ها.

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!

 

عکس از سفید کردن دندان

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *