عکس از شیر

بسیاری از افراد برای لاغری یا سلامتی بیش از میزان استاندارد شیر میخورند. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که شیر خوردن یک رفتار فوق العاده مفید برای بدن است، اما در واقع زیاده روی در مصرف شیر میتواند منجر به مخاطراتی جدی برای سلامتی شود.


زیاده روی در مصرف شیر

بسیاری از افراد برای لاغری یا سلامتی بیش از میزان استاندارد شیر میخورند. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که شیر خوردن یک رفتار فوق العاده مفید برای بدن است. اما در واقع زیاده روی در مصرف شیر میتواند منجر به مخاطراتی جدی برای سلامتی شود.

برای گرفتن وقت از بهترین دندانپزشک تهران کلیک کنید.

مشکلات گوارشی زیاد

بعضی از افراد هستند که به لاکتوز موجود در شیرحساسیت دارند. مصرف زیاد آن باعث ایجاد مشکلات گوارشی در آنها میشود و سموم و باکتریها وارد دیواره روده و معده آنها خواهد شد. در نتیجه سطح آنزیمهای گوارشی تعادل خود را از دست میدهند و اتصال بین سلولهای روده را تخریب خواهند کرد.

علائم بیماری قلبی عروقی

مصرف بیش از حد شیرعاملی برای افزایش خطر مرگ در خانمها و آقایان است. زیرا احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و سرطان را در خانمها افزایش میدهد. خانمهایی که سه لیوان شیر یا بیشتر در طول روز مصرف میکنند، دو برابر افراد دیگر خطر ابتلا به بیماریهای قلبی دارند. خطر ابتلا به سرطان در آنها 44 درصد در مقایسه با افرادیکه کمتر از یک لیوان شیردر روز مصرف میکنند، بیشتر است.

جوش زدن

این شایعه که مصرف برخی مواد غذایی میتواند باعث جوش زدن در صورت شود، صحت دارد. افزایش مصرف لبنیات و شیر با بروز آکنه و اگزمای پوستی شدید در ارتباط است. در واقع محصولات لبنی باعث زیاده روی در تولید مخاط در بدن میشوند که در نتیجه آن سطح چربی پوست به ویژه در صورت افزایش می‌یابد که همین امر منجر به جوش زدن خواهد شد.

شکستگی مداوم استخوانها

گرچه مصرف شیر بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان است. اما زیاده روی در مصرف شیرمیتواند نتایج معکوسی داشته باشد و منجر به تُردی استخوان و افزایش خطر شکستگی آن شود.

آکنه

زمانیکه مدام از شیراستفاده کنید، باعث ایجاد التهاباتی در بدن میشوید که این التهابات ممکن است خودشان را در پوست شما نشان دهند. محصولات لبنی گاهی اوقات باعث ایجاد آکنه های معمولی و گاهی اوقات آکنه های شدید میشوند که معمولاً میزان آن برای مردان 4.81 و برای خانمها 1.8 درصد است.

ایجاد حس تنبلی در بدن

نوشیدن یک لیوان شیرمیتواند مقداری کالری، چربی و ویتامینهای مختلف را به بدن شما برساند. اما انتظار نداشته باشید مصرف آن باعث افزایش انرژی در دسترس بدن شود. یکی از تاثیر نامناسب شیردر بدن این است که مصرف آن میتواند به اندازه شکلات و یا شکر باعث افزایش سطح گلوکز خون شود. این امر به جای آنکه منجر به افزایش انرژی شود، میتواند باعث کاهش تدریجی آن در بدن شود.

عکس از شیر
بسیاری از افراد برای لاغری یا سلامتی بیش از میزان استاندارد شیر میخورند. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که شیر خوردن یک رفتار فوق العاده مفید برای بدن است، اما در واقع زیاده روی در مصرف شیر میتواند منجر به مخاطراتی جدی برای سلامتی شود.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *