لطفا موارد زیر را چندین مرتبه با دقت مطالعه نمایید تا از مشکلات و عوارض درمان جلوگیری نموده و درمان عالی را تجربه نمایید .

  1. وجود خونآبه تا یک روز پس از جرمگیری و بروساژ در دهان طبیعی میباشد . جهت جلوگیری و رفع آن موارد زیر را رعایت نمایید :
  • تف نکنید و آب دهان خود را به آرامی تخلیه کنید و تا حد امکان قورت دهید .
  • نوشیدنی ها و مواد غذایی گرم میل نکنید .
  1. تا دو ساعت از خوردن مواد غذایی خودداری نمایید و دندانها رو بر روی هم فشار ندهید و تا زمان رفع کامل بی حسی از جویدن مواد غذایی اکیدا خودداری نمایید . زیرا بدلیل بی حسی احتمال گاز گرفتن زبان و لب و ایجاد زخم های شدید وجود دارد .
  2. تا 48 ساعت از خوردن مواد رنگی مثل قهوه ، چای ، نوشابه ، پفک ، لواشک و … و همچنین کشیدن سیگار ( در صورت وابستگی شدید به کشیدن سیگار از برچسب نیکوتین استفاده نمایید ) به علت بدرنگ کردن دندان دندانها خودداری نمایید و تا حد امکان مواد سفید مثل برنج ، شیر ، ماست ، نان و …  میل نمایید .
  3. از زیاده روی در مصرف مواد رنگی مثل قهوه ، چای ، نوشابه و … و کشیدن سیگار خودداری نمایید و پس از مصرف هر کدام از این مواد مقداری آب در دهان خود بچرخانید و قورت دهید . این کار هم از پوسیدگی دندانها جلوگیری مینماید و هم مانع رنگ گرفتن دندان میشود .
  4. حساسیت به سرما و گرما تا دو ماه ممکن است وجود داشته باشد حتی اگر قبل از درمان هیچگونه حساسیتی وجود نداشت . در این صورت تا دو ماه از خوردن مواد غذایی سرد و گرم خودداری نمایید و مواد غذایی ولرم میل نمایید . جهت رفع سریع تر حساسیت به گرما و سرما از خمیر دندانهای ضد حساسیت استفاده نمایید .
  5. پس از جرمگیری هیچ منعی در مورد مسواک زدن وجود ندارد . فقط تا سه روز به آرامی مسواک بزنید .
  6. به احتمال کم ، به علت کشیده شدن لب ممکن است گوشه لب شما زخم شود در این صورت پماد ویتامین A-D از داروخانه تهیه نمایید و روزی سه بار لب های خود را مرطوب نمایید .
  7. به احتمال کم ، ممکن است تا 10 روز موقع بلعیدن غذا و باز کردن دهان دچار مشکل شوید که طبیعی میباشد و به مرور رفع میشود .
  8. در صورتی که دارویی به شما تجویز نشده ، در صورت وجود درد پس از ترمیم کپسول نوافن ( NOVAFEN ) میل نمایید . این کپسول بدون نیاز به نسخه پزشک میباشد . علت درد میتواند حساسیت دندان و یا وسایلی باشد که هنگام جرمگیری دندان به لثه شما فشار وارد کرده اند .
  9. در صورتی که دارو تجویز شده است ، کلیه داروهای خود را با یک لیوان آب کامل از گوشه ی دهان قبل از کم شدن اثر بیحسی ( زیرا مسکن ها تا دو ساعت تاثیر میگذارند ) ، پس از یک ساعت میل نمایید . از مصرف قرص آناهیل ( قرص تسریع روند بهبودی زخم ) در روز اول به علت افزایش احتمال خونریزی خودداری نمایید .
  10. هر 12-6 ماه جهت چکآپ لثه ها و بررسی جرم روی دندان و چکآپ سایر دندانها به مرکز مراجعه نمایید . این چکآپها بسیار مهم میباشد و با این چکآپها از کشیدنی شدن دندانی که با یک درمان عصب کشی قابل نگهداری میباشد خودداری مینمایید و از عصب کشی دندانی که با یک ترمیم درمان میشود جلوگیری مینمایید و علاوه بر کاهش هزینه در بلندمدت سلامت دهان و دندان خود را نیز تضمین مینمایید .
  11. استفاده از واترجت برای افرادی که مستعد جرم و بیماری های لثه میباشند جهت جلوگیری از التهاب لثه به صورت روزانه بعد از مسواک شب توصیه میشود .
  12. در صورتی که دارو برای شما تجویز شده برای اطلاع از دستورالعمل داروهایی که به شما تجویز شده است اینجا کلیک نمایید . داروهای خود را با یک لیوان آب کامل مصرف نمایید و حدالامکان با معده پر ( جهت جلوگیری از درد معده ) مصرف نمایید . کلیه داروها را طبق دستورالعمل مصرف نمایید . هر کدام از این دستورالعمل ها دلیلی علمی دارند برای مثال خوردن مسکن تجویز شده با وجود درد نداشتن الزامی میباشد زیرا این مسکنها خاصیت ضد التهاب داشته و تا حد امکان از تورم و کبودی صورت جلوگیری مینمایند .
  13. بخش پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و آموزش بهداشت را در اینجا به طور کامل مطالعه نمایید .

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *