لطفا موارد زیر را چندین مرتبه با دقت مطالعه نمایید تا از مشکلات و عوارض درمان جلوگیری نموده و درمان عالی را تجربه نمایید.

  1. تا دو ساعت از خوردن مواد غذایی خودداری نمایید و دندانها را بر روی هم فشار ندهید و تا زمان رفع کامل بی حسی از جویدن مواد غذایی اکیدا خودداری نمایید زیرا بدلیل بی حسی احتمال گاز گرفتن زبان و لب و ایجاد زخم های شدید وجود دارد .
  2. تا 48 ساعت در صورتی که دندان شما با مواد همرنگ پر شده از خوردن مواد رنگی مثل قهوه ، چای ، نوشابه ، پفک ، لواشک و … و همچنین کشیدن سیگار ( در صورت وابستگی شدید به کشیدن سیگار از برچسب نیکوتین استفاده نمایید ) به علت بدرنگ کردن دندان ترمیم شده خودداری نمایید و تا حد امکان مواد سفید مثل برنج ، شیر ، ماست ، نان ، موز ، پوره و …  میل نمایید .
  3. تا 24 ساعت از خوردن مواد غذایی جویدنی و چسبناک خودداری و از فشار دادن دندان ها بر روی هم اکیدا خودداری نمایید .
  4. در صورتی که در دندان شما پانسمان گذاشته شده است تا دو ساعت از خوردن مواد غذایی خودداری نمایید و تا جلسه بعد ، از جویدن غذا در آن ناحیه خودداری نمایید . در صورتی که مقداری از پانسمان بیفتد نگران نباشید . فقط پوشیده شدن ریشه توسط پانسمان مهم میباشد .
  5. در صورت احساس بلندی ، در اسرع وقت با مطب تماس گرفته و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید و جهت برداشت بلندی مراجعه نمایید در صورت عدم رفع بلندی احتمال شکستن دندان وجود دارد .
  6. سیاه شدن مواد ترمیمی که با مواد ترمیم نقره ای پرشده اند ، طبیعی میباشد .
  7. هیچ گونه محدودیتی در مورد مسواک زدن برای دندان عصب کشی شده وجود ندارد . فقط در صورتی که از مواد غیر همرنگ برای ترمیم شما استفاده شده است تا 24 ساعت نخ دندان استفاده ننمایید .
  8. به احتمال کم ، به علت کشیده شدن لب ممکن است گوشه لب شما زخم شود . در این صورت پماد ویتامین A-D از داروخانه تهیه نمایید و روزی سه بار لب های خود را مرطوب نمایید .
  9. به احتمال کم ، ممکن است تا 10 روز موقع بلعیدن غذا و باز کردن دهان دچار مشکل شوید که طبیعی میباشد و به مرور رفع میشود .
  10. وجود تکه های مواد ترمیم در دهان شما طبیعی میباشد . با غرغره آب در دهان این مواد را از دهان خارج نمایید .
  11. فرض کنید انگشت یک فرد قطع شده است آیا قطع شدن عصبهای انگشت آن فرد دلیل موجهی میباشد که فرد دردی نداشته باشد ؟ قطع هر عصب به معنای قطع قسمتی از یک عصب میباشد که باقی آن در بدن برجای میماند وعامل درد بعد از عصب کشی انتهای قطع شده عصب میباشد . گاه این درد از آستانه درد فرد پایین تر میباشد و ما احساس درد نمیکنیم اما گاهی ممکن است احساس درد کنیم که در این صورت با خوردن مسکن هایی مانند نوافن ( novafen ) از این درد جلوگیری مینماییم . در واقع درد بعد از عصب کشی طبیعی میباشد و به معنای عصب کشی ناقص نمیباشد . در صورتی که این درد بیش از یک هفته ادامه داشته باشد امکان بلندی ترمیم دندان ( حتی بلندی های غیر قابل احساس ) وجود دارد ، در این صورت جهت معاینه به دندانپزشک خود مراجعه نمایید .
  12. هر 12-6 ماه جهت چکآپ سایر دندانها به مرکز مراجعه نمایید . این چکآپها بسیار مهم میباشد و با این چکآپها از کشیدنی شدن دندانی که با یک درمان عصب کشی قابل نگهداری میباشد جلوگیری مینمایید و از عصب کشی دندانی که با یک ترمیم درمان میشود جلوگیری مینمایید و علاوه بر کاهش هزینه در بلندمدت سلامت دهان و دندان خود را نیز تضمین مینمایید .
  13. عصب کشی و ترمیم دندان به معنای عدم پوسیده شدن دندان در آینده نیست . در صورت عدم رعایت بهداشت دندان شما از محل دیگری مثل مرز بین دندان و ترمیم پوسیده خواهد شد و این پوسیدگی طول عمر ترمیم قبل را نیز کاهش خواهد داد .
  14. در صورت متورم شدن زیاد اطراف ناحیه دندانی که عصب کشی با مطب تماس گرفته و یا به واتس آپ مطب پیغام دهید .
  15. نود درصد دندان هایی که عصب کشی شده اند به علت ضعیف شدن ساختار دندان حین عصب کشی و دسترسی به کانالها ، نیازمند روکش ( با توجه به خاصیت پخش کنندگی فشار توسط روکش ) میباشند و در صورتی که دندانپزشک شما انجام روکش را الزامی دانست ، در اسرع وقت دندان خود را روکش نمایید .
  16. برای اطلاع از دستورالعمل داروهایی که به شما تجویز شده است اینجا کلیک نمایید . داروهای خود را با یک لیوان آب کامل مصرف نمایید و حدالامکان با معده پر ( جهت جلوگیری از درد معده ) مصرف نمایید . کلیه داروها را طبق دستورالعمل مصرف نمایید . هر کدام از این دستورالعمل ها دلیلی علمی دارند برای مثال خوردن مسکن تجویز شده با وجود درد نداشتن الزامی میباشد زیرا این مسکنها خاصیت ضد التهاب داشته و تا حد امکان از تورم و کبودی صورت جلوگیری مینمایند .
  17. بخش پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و آموزش بهداشت را در اینجا به طور کامل مطالعه نمایید .

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *