نوشیدن آب گرم

نوشیدن آب گرم با معده خالی فواید زیادی دارد. به عنوان مثال، نوشیدن آب گرم به همراه چند قطره لیمو باعث کاهش رادیکالهای آزاد شده و به عملکرد درست اندامهای مختلف کمک میکند.


آب گرم

نوشیدن آب گرم با معده خالی فواید زیادی دارد. به عنوان مثال، نوشیدن آب گرم به همراه چند قطره لیمو باعث کاهش رادیکالهای آزاد شده و به عملکرد درست اندامهای مختلف کمک میکند. با نوشیدن یک لیوان آب گرم در آغاز و پایان روز شانس شخص برای لذت بردن از مزایای سلامتی افزایش می یابد.

برای گرفتن نوبت از بهترین دندانپزشک تهران کلیک کنید.

مزایای نوشیدن آب گرم

بهبود گردش خون

رسوبات چربی انباشته شده در سیستم عصبی با نوشیدن یک لیوان آب گرم از بین میروند. این سموم را بیرون میزند و گردش خون را بهبود میبخشد و بافتهای عضلانی شخص را سست میکند.

بالا بردن امکان کاهش وزن

نوشیدن آب گرم دمای بدن را افزایش میدهد. همچنین میزان سوخت و ساز بدن را بهبود میبخشد و به بدن اجازه میدهد کالری بیشتری بسوزاند. نوشیدن آب گرم با لیمو روند کار را تسریع میکند. فیبرهای لیمو هوس و میل به خوردن عذا را کنترل میکند و باعث میشود کمتر غذا بخورید. همچنین باعث شکسته شدن بافت چربی میشود که سبب کاهش وزن بیشتری میشود.

جلوگیری از پیری زودرس

تجمع سموم در بدن باعث میشود شخص سریعتر پیر شود و همچنین او را در برابر بیماریها آسیب پذیرتر میکند. خوردن آب گرم این سموم را از بدن بیرون میکشد و سلولهای پوست را ترمیم میکند. در نتیجه، پوست الاستیک تر و عاری از علائم پیری میشود.

افزایش کیفیت خواب

نوشیدن آب گرم پیش از به تختخواب رفتن میتواند به بهبود خواب کمک کند. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش میدهد که این شرایط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک میکند.

کاهش وزن

آب داغ برای حفظِ یک متابولیسم سالم عالی است و اگر در صدد آب کردن چند کیلو از وزنتان هستید، آب داغ همان چیزی است که میخواهید. بهترین راه برای داشتن یک متابولیسم عالی این است که استارتِ کار خود را با یک لیوان آب گرم و لیموترش بزنید. مزیت دیگر آب گرم، کمک به شکستنِ بافتهای چربی در بدن است.

رفع گرفتگی بینی و گلو

نوشیدن آب گرم، یک راه عالی و طبیعی برای درمان سرماخوردگی، درمان سرفه و رفع گلودرد است. آب داغ، خلط را حل میکند و به خارج کردن آن از دستگاه تنفسی کمک میکند. مزیت دیگر آن، باز کردن گرفتگی بینی است.

سم زدایی از بدن

زمانیکه آب گرم مینوشید، دمای بدنتان شروع به بالا رفتن میکند و این یعنی افزایش عرق کردن بدن شما. هنگام عرق کردن، مواد سمی از بدن خارج میشوند و پاکسازی بدن به نحو درستی انجام میشود. برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، قبل از نوشیدن آب، مقداری آب لیموترش به آن اضافه کنید.

مفید برای سلامت مو

نوشیدن آب داغ برای داشتن موهای نرم و براق هم مفید است و به پایانه‌های عصبی در ریشه‌های مو انرژی میدهد و آنها را فعال میکند. خوردن آب گرم برای بازیابی شادابی طبیعی مو و سالم نگه داشتن آن مفید است.

تقویت گردش خون

گردش خون برای فعالیت درست عضلات و عصبها مهم است. افزون بر این، سیستم عصبی را با شکستن رسوبات چربی اطراف آن، سالم نگه میدارد.

تسکین دهنده اعصاب

اگر فشار و استرس زیادی در لحظه به شما وارد شد، به جای خوردن آب سرد و یخ از آب گرم استفاده کنید تا بیش از پیش تسکین یابید. خوردن آب گرم اعصاب را تسکین میدهد و از انقباض عضلانی جلوگیری که در اثر استرس و اضطراب به وجود می‌آید، جلوگیری میکند.

رفع یبوست

کمبود آب بدن یکی از دلایل عمده یبوست است. در بسیاری از موارد، نوشیدن آب یک روش موثر برای رفع و جلوگیری از یبوست است. هیدراته ماندن به نرم شدن مدفوع کمک کرده و دفع آن را آسان میکند. نوشیدن منظم آب گرم ممکن است به منظم نگه داشتن دفع مدفوع کمک کند.

کاهش سطح استرس

در صورت نوشیدن ممکن است اضطراب کمتری داشته باشید. خوردن آب گرم منجر به کاهش استرس و بهبود احساس آرامش، رضایت و احساسات مثبت میشود. هیدراته ماندن ممکن است باعث بهبود خلق و خو و آرامش هم شود.

نوشیدن آب گرم
نوشیدن آب گرم با معده خالی فواید زیادی دارد. به عنوان مثال، نوشیدن آب گرم به همراه چند قطره لیمو باعث کاهش رادیکالهای آزاد شده و به عملکرد درست اندامهای مختلف کمک میکند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *