عکس از پوست موز

خواص پوست موز

پوست موز حاوی مواد مغذی است که در درمان برخی بیماری ها به صورت استفاده موضعی یا دارویی میتواند مفید باشد. گرچه پوست موز کمی گس به نظر میرسد و از طعم خوبی برخوردار نیست، اما منبع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی ضروری است. پوست موز همچنین خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد که آن را تبدیل به یک درمان طبیعی و صد در صدی برای برخی بیماریها میکند.

جهت دریافت نوبت بهترین دندانپزشک تهران زوی لینک کلیک کنید.

سفید کننده دندانها

پوست موز را به مدت ۲ هفته بر دندان هایتان بمالید و خیلی زود شاهد نتیجه آن خواهید بود.

براق‌تر شدن مو‌ها

طرفداران استفاده از محصولات طبیعی برای سلامت مو و موارد آرایشی توصیه میکنند که از پوست تازه موز در ترکیب ماسک مو استفاده کنید. آن‌ها معتقدند که این کار باعث براق‌تر شدن مو‌ها‌ی شما میشود. یکی از دلایلی که این ادعا میتواند درست باشد، حضور آنتی‌اکسیدانها در پوست این میوه است. آنتی‌اکسیدانها میتوانند فعالیت رادیکالهای آزاد را خنثی کرده و مو‌ها را قوی و سالم نگه دارند.

درمان بیماری پوستی پسوریازیس

پوست موز را بر روی قسمت درگیر به پسوریازیس بمالید. پوست موزدارای خواص مرطوب کننده بوده و از میزان خارش میکاهد و به سرعت موجب بهبود پسوریازیس میشود.

کاهش لکه های پوستی

قسمت داخلی پوست موزبرای رفع لکه های پوستی بسیار مفید میباشد. ویتامینهای مفید آ، ب، ث و ایی در پوست موزبه ترمیم لکه های پوست کمک میکند. علاوه بر این با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا، لکه های سیاه پوست نیز کاهش می یابد. به آرامی قسمت داخلی پوست این میوه را به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. سپس اجازه دهید که این فیبر ها به مدت 20 دقیقه روی صورت شما باقی بماند. تکرار 2 یا 3 بار این کار در روز موجب محو شدن لکه های پوستی میشود.

تسکین دهنده جای نیش پشه

جای نیش پشه و دیگر حشرات بسیار دردناک و آزاردهنده است. برای تسکین این درد، قسمت داخلی پوست این میوه را به مدت پنج دقیقه روی ناحیه نیش خورده ماساژ دهید. بعد از پانزده دقیقه استراحت، محل مورد نظر را با آب سرد بشویید. در صورت نیاز این عمل را تکرار کنید.

از بین برنده پف چشم

درحالیکه خیار و سیب‌زمینی دشمن پف چشم شناخته شده‌اند پوست موزدر این مورد معجزه گر است که کمتر کسی میداند. کافیست که مانند خیار پوست این میوه را روی پف چشم بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید در این مواقع به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

براق کردن نقره جات و چرم

برای براق کردن لوازم چرم و نقره از پوست موزمیتوان به جای مواد شیمیایی استفاده نمود. بعد از پاک کردن سطوح با پوست موز، پانزده دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید و درصورت نیاز این عمل را تکرار کنید.

خارج کردن تراشه‌های تیز و باریک از پوست

آنزیمهای موجود در پوست موز، موجب نرم شدن تراشه و خروج راحتتر آنها میشود. همچنین برای بهبود زخم، قطعه کوچکی از پوست موز تازه را ببرید، قسمت داخل آن را به دور محل مورد نظر با باند و یا گاز استریل ببندید و یک شب به آن استراحت بدهید. صبح روز بعد تراشه را با موچین خارج کنید.

آرام کننده درد

پوست موز را روی قسمتی از بدن که درد میکند بگذارید تا ۳۰ دقیقه بماند درد را آرام میکند.

روحیه شما را تقویت میکند

پوست موزبه دلیل داشتن اسید‌های آمینه باعث تحریک سروتونین میشود. سروتونین هورمونی است که نقش زیادی در بهبود خلق و خو دارد. تحقیقات همچنین نشان داده است که مقادیر بالای سروتونین با خلاص شدن از پرخاشگری و رفتار مسلط میتواند به تعاملات اجتماعی سازنده تری منجر شود. بنابراین باید پوست موزرا بخورید تا همیشه آرام بوده و روحیه خوبی داشته باشید.

خطر آب مروارید را کاهش میدهد

با افزایش سن ما به مرور تحت تاثیر مشکلات مختلف چشم قرار میگیریم که یکی از عمده‌ترین آنها آب مروارید است. اما مشکل آب مروارید اغلب خیلی زود اتفاق می‌افتد از این رو برای جلوگیری از بروز آن بهتر است از پوست تازه موز کمک بگیرید. لوتئین موجود در پوست موز یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که از فرکانسهای مضر اشعه ماوراءبنفش و همچنین رادیکالهای آزاد به چشم شما محافظت میکند. در نتیجه میتواند به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید، تخریب ماکولا و چندین مسئله مرتبط با چشم کمک بسیاری کند.

آرام کننده درد ناشی از جای گزیدگی

اگر جای پشه گزیدگی میسوزد و یا دردناک است پوست تازه موز را روی آن بگذارید و مدتی ماساژ دهید.

رهایی از زگیل

لایه داخلی پوست موز دارای پتاسیم استو به همین دلیل در درمان زگیل بسیار مفید است. مخصوصا زگیلهای کف پا را میتواند با کمک لایه داخلی موز درمان کنید. اگر از زگیل رنج میبرید، لایه داخلی پوست این میوه را به مدت 10 شب منظم و زگیل کف پا را به مدت 15 شب منظم روی نقاط مورد نظر مالش دهید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

براق کننده و سفید کننده پوست

همان خاصیت سفید کنندگی برای دندان را روی پوست صورت و دست خود نیز میتوانید انجام دهید. اگر روی دستتان لکه‌های قهوه‌ای ایجاد شده‌ هر روز پوست تازه موز را روی دست و صورتتان به آرامی ماساژ دهید.

 

عکس از پوست موز
پوست موز حاوی مواد مغذی است که در درمان برخی بیماری ها به صورت استفاده موضعی یا دارویی میتواند مفید باشد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *