عکس از کودک حرف شنو

اگر والدین فرزندان خود را بیش از حد متعارف امر و نهی یا به کاری که مد نظر خود بوده آنها را وادار کنند، این عمل باعث میشود کودک حرف شنو نباشد


حرف شنوی کودک

اگر والدین فرزندان خود را بیش از حد متعارف امر و نهی یا به کاری که مد نظر خود بوده آنها را وادار کنند. این عمل ممکن است باعث شود کودک حرف شنوی نداشته باشد.

راههایی که موجب حرف شنوی کودک میشود

شما میتوانید برای رفتن به بهترین دندانپزشک شهر تهران کلیک کنید.

ایجاد قوانین و عواقب روشن

اگر فرزند شما قوانین خانواده و عواقب ناشی از عدم انجام آنها را میداند، آنها احساس امنیت بیشتری خواهند کرد. این بدان معنا نیست، که آنها هرگز سرپیچی نمیکنند. بلکه مهم است عواقب و مجازات آنها حتما اعمال شود، درست همانطور که آنها را برپا کردید.

داد نزنید

فریاد زدن در هیچ موقعیتی و هنگام مواجه شدن با هیچ فردی، نتیجه مطلوبی به بار نمی آورد. تنها تاثیر فریاد کشیدن این است که در آن لحظه کودک میترسد و شاید سکوت کند یا به اجبار خواسته شما را انجام دهد. اندکی بعد کودک همه چیز را فراموش میکند به غیر از فریادی که میشنود و می آموزد که خودش هم در مواقع ضروری میتواند فریاد بکشد و به این ترتیب به خواسته اش برسد. باید به گونه ای رفتار کنید که دوست دارید فرزندتان آنگونه باشد. همواره با کودکتان آرام و با احترام صحبت کنید و رفتار عصبی و تند نداشته باشید. شوخی و خنده و حتی لحن طنز در مورد کودکان و نوجوانان بسیار اثرگذار است. و موجب میشود تا فرزندتان کاری را که از او خواسته اید، انجام دهد.

تقویت رفتارهای مثبت

یکی از رایجترین اشتباهات والدین است که در این کار والدین رفتارهای منفی بر روی رفتارهای مثبت برجسته میسازند. بعنوان یک پدر و مادر، شما میتوانید این رفتارهای منفی را غیر مستقیم تقویت کنید زمانیکه دائما نظرتان را توضیح میدهید و این که فرزند شما چه کارهایی را به درستی و خوب انجام میدهد را نمیبینید. کارهای خوبی که فرزندتان انجام میدهد را ستایش کنید. زیرا اینها به همان اندازه مجازات کارهای بدشان در برگه مجازات، اهمیت دارد.

اخطار و هشدار را از راه درست اعلام کنید

اگر برای بیرون از خانه رفتن برنامه دارید. در این شرایط او سرکشی کرده و بی توجه به زمان و عجله ی شما دیر آماده میشود باید از قبل هشداری به او بدهید. به عنوان مثال 15 دقیقه قبل از رفتن با صدای بلند نه البته عصبانی و خشن به او بگویید چند دقیقه دیگر خواهیم رفت پس زمانیکه صدایت زدم وسایل بازی ات را جمع کن و آماده شو.

بدنبال علت حرف گوش نکردن کودک باشید

هنگامیکه کودک به حرف شما گوش نمیکند ممکن است بسیار عصبانی شوید و احساس درماندگی کنید. در این شرایط نمیتوانید تصمیم بگیرید که چه رفتاری باید انجام بدهید. اگر فرزندتان حرف‌شنوی بسیار کمی از شما دارد برای تغییر او، باید ریشه این رفتار را پیدا کنید. علاوه بر اینکه نحوه تربیت شما بر او تأثیر میگذارد. ممکن است که این حرف گوش نکردنها نشانه‌ای از مشکلات روحی کودک باشد.

برای حرف زدن با کودک، همسطح او قرار بگیرید

همه پدر و مادرها دیر یا زود میفهمند که حرف زدن با کودک در حالتیکه مثلا شما ایستاده اید و او روی زمین نشسته است به ندرت اثر مناسب را بر کودک میگذارد. جلوی کودک روی زمین بنشینید یا او را بغل کنید تا بتوانید مستقیما در چشمانش نگاه کرده و توجهش را به خودتان جلب کنید.

سعی کنید دستورات واقع بینانه به او بدهید

اگر شما به یک بچه دو ساله بگویید که اسباب بازیهایش را جمع کند او به اطراف اتاق نگاهی می اندازد و یک جواب سربالا میدهد. در عوض یک کار مشخص را به او واگذار کنید. مثلا اول بگویید که بلوکهای زرد رنگ را جمع کند سپس این کار را به یک بازی تبدیل کنید. حالا بلوکهای آبی رنگ را جمع کن.

گفتگو را متوقف کنید

شاید این جمله خیلی برایتان گران باشد اما باید بدانید که میزان صحبت ما والدین با فرزندانمان بسیار زیاد است. در حقیقت، در یک روز فقط 50 جمله رهنمودی و امری برای بچه ها جذاب و شنیدنی است. البته این خبر خیلی بدی هم نیست، به این شرط که شما این 50 جمله را بشناسید و سعی کنید بیش از آن حرف رهنمودی نداشته باشید.

خواسته هایتان را با لحن کودکانه مطرح کنید

تفاوت در رفتار و گفتار شما موجب میشود توجه فرزندتان بیشتر جلب شود. چون از اینگونه لحن صحبت لذت میبرد و تکرار آن را دوست دارد،کاری را که از او خواسته اید قطعا انجام میدهد. کودکان از گروه همسالان و هر فردی که بیشتر شبیه آنها باشد، بیشتر الگوبرداری میکنند و حرف شنوی دارند.

حرف آخر

هیچ کودکی با آموزش در مورد نحوه کار و رفتار متولد نمیشود. بنابراین بسیاری از والدین به انجام کار با ابزار و وسایل بسیار کمی، مواجه میشوند، ما نمیتوانیم خودمان را به اعمال قدرت خود محدود کنیم، بدون نگرانی درباره اینکه بدانیم فرزندمان چگونه زندگی میکند. هر کودک، برای خودش منحصر به فرد و خاص است، و راه های واکنش آنها به شرایط به میزان زیادی به آنچه در طول زندگیشان در خانه مشاهده میکنند، بستگی دارد.

عکس از کودک حرف شنو
اگر والدین فرزندان خود را بیش از حد متعارف امر و نهی یا به کاری که مد نظر خود بوده آنها را وادار کنند، این عمل باعث میشود کودک حرف شنوی نباشد

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *