عکس از کانال ریشه

کانال ریشه چیست؟

درمان ریشه برای از بین بردن باکتریها از کانال ریشه عفونی، جلوگیری از حفظ دندان و نجات دندان طبیعی طراحی شده است. زمانیکه قرار است کانال ریشه قرار گیرد، پالپ ملتهب یا عفونی برداشته میشود و داخل دندان به دقت و ضد عفونی میشود. سپس پر و مهر و موم میشود.

در طول درمان چه اتفاقی می افتد؟

آسیب دندان بیمار یک روش کانالی که میتواند درمان کند، نیازی به نگرانی نیست. سالانه میلیون‌ها دندان از این طریق درمان میشوند و درد را تسکین میکنند و دندانها را دوباره سالم میکنند.

در داخل دندان شما، زیر مینای سفید و لایه سختی به نام عاج، بافت نرمی به نام پالپ وجود دارد. این بافت حاوی رگهای خونی، اعصاب و بافت همبند است که به رشد ریشه دندان در طول رشد آن کمک میکند. یک دندان کاملاً رشد یافته میتواند بدون پالپ زنده بماند زیرا دندان همچنان توسط بافتهای اطراف آن تغذیه میشود.

درمان مدرن ریشه هیچ شباهتی به آن گفته های قدیمی ندارد. این عمل بسیار شبیه به پرکردن معمولی است. معمولاً به وضعیت دندانی و شرایط شخصی، شما میتوانید یک یا دو جلسه تکمیل کنید. گرفتن کانال ریشه نسبتا بدون درد و بسیار پیچیده است.

همه چیز درباره کانال ریشه

کانال ریشه یک روش جدید است، اما متخصصان هر روز آن را انجام میدهند. قبل از انجام هر نوع کار دندانپزشکی، دانستن حقایق در مورد کانال ریشه مهم است.

آیا کانال ریشه درد دارد؟

درمان ریشه دردناک تر از یک روش دندانپزشکی معمولی، مانند برداشتن دندان عقل نیست. با این حال، درمان ریشه معمولاً از عمل کمی درد یا بی‌حس است و حتی میتواند باعث ناراحتی خفیف برای چند روز شود.

علایمی که به کانال نیاز پیدا میکنید

کانال‌های ریشه‌ای برای دندان ترک خورده ناشی از آسیب یا ژن، حفره یا مشکلات ناشی از مصرف قبلی مورد نیاز است. معمولاً زمانیکه متوجه میشوید دندانهایتان حساس است، به ویژه به احساس گرما و سرما، نیاز به درمان ریشه دارند.

• درد شدید هنگام جویدن یا گرفتن
  • جوش روی لثه
  • دندان شکسته یا ترک خورده
  • طول مدت زمان به گرما یا سرما، حتی پس از رفع احساس
  • لثه های متورم یا حساس
  • پوسیدگی اجتماعی یا تیره شدن لثه

آیا می توانم بعد از درمان ریشه به مدرسه یا کار بروم؟

به احتمال زیاد به مدت 2 تا 4 ساعت بعد از عمل بی‌حس می‌شود. اکثر بیماران میتوانند مستقیماً از طریق درمان ریشه به مدرسه برگردند یا به کار خود ادامه دهند. با این حال توصیه میشود تا زمانیکه بی حسی به طور کامل از بین نرود، از خوردن غذا خودداری کنید.

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!

عکس از کانال ریشه