عکس کشیدن دندان با لیزر

کشیدن دندان با لیزر

دندانی که به شدت آسیب دیده است ممکن است نیاز به کشیدن داشته باشد. پزشکان میتوانند این ارزیابی را انجام دهند و به طور معمول دندان کشیدن را انجام میدهند. یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه ای که دندان در آن کشیده میشود، داده میشود.
پزشکان میتوانند کشیدن ساده، کشیدن جراحی، کشیدن ریشه، استخراج بافت، استخراج استخوان، کشیدن نهفته و کشیدن دندان عقل را انجام دهند. نیتروژن و آرامبخش حداقلی نیز گزینه ای برای کشیدن دندان هستند. با لیزر دندانپزشکی پزشکان میتوانند ناراحتی را محدود کرده و در برخی موارد نیاز به بخیه را برطرف کنند.

چه چیزی را میتوان با لیزر دندانپزشکی درمان کرد؟

پوسیدگی دندان: لیزر میتواند به بریدن و شکل دادن به مینای دندان موثرتر از مته های دندانی در هنگام آماده سازی دندان برای پرکردن کمک کند. همچنین ممکن است از لیزر برای کمک به پیوند پرکننده به دندان استفاده شود. یا برای برداشتن بافت پوسیده در طول درمان ریشه.

بیماری لثه: بافت لثه بیمار یا ملتهب را میتوان با حداقل تأثیر بر روی بافت سالم برید. لیزر همچنین میتواند به افشای ریشه دندان برای از بین بردن پلاک کمک کند.

دندان عقل نهفته : لیزر میتواند به بریدن بافت لثه کمک کند تا دندان عقلی که فقط تا حدی رویش داده یا در لثه گیر کرده است ظاهر شود.

دندانهای حساس : لیزرهای دندانی میتواند ب مهر و موم کردن لوله های ریشه دندان کمک کنند تا حساسیت دندان به غذاها و نوشیدنیهای سرد و گرم کاهش یابد.

اختلالات مفصل گیجگاهی فکی : لیزرهای سطح پایین میتوانند به کاهش درد و التهاب در مفصل گیجگاهی فکی و بافتهای اطراف کمک کنند.

دندانهای لکه‌دار یا تغییر رنگ: لیزرها گاهی در درمانهای حرفه‌ای سفید کردن دندان‌ها استفاده میشوند تا عامل سفیدکننده را فعال کرده و روند سفید کردن را تسریع کنند.

لبخند لثه ای: اگر میخواهید ظاهر لبخند خود را تغییر دهید، دندانپزشک ممکن است استفاده از لیزر را برای کمک به تغییر شکل خط لثه و برداشتن بافت اضافی لثه برای نشان دادن بیشتر دندانهای شما توصیه کند.

زخمهای دهان: اگر زخم یا ضایعه مداوم در دهان خود دارید، ممکن است از لیزر برای کمک به کاهش درد یا برداشتن بافت برای بیوپسی استفاده شود.

چه زمانی کشیدن دندان ضروری است؟

نوع کشیدن دندان که احتمالاً بیشتر با آن آشنا هستید، کشیدن دندان عقل است. از آنجایی که اغلب دندانهای عقل را برای دندان‌های مجاور مشکل ایجاد میکنند و میتوانند عفونی شوند، دندان عقل اغلب قبل یا بعد از آمدن برداشته میشود.

دلایل دیگر کشیدن عبارتند از:

  • پوسیدگی شدید دندان
  • دندانهای آسیب دیده، شکسته یا عفونی
  • دندانهایی که به درستی در نمی آیند یا اصلا در نمی آیند
  • بیماری لثه
  • ایجاد فضا برای جابجایی دندانها در طول درمان ارتودنسی
  • عوارض جانبی برخی داروها یا درمانها

مزایای استفاده از لیزر دندانپزشکی چیست؟

استفاده از لیزر در درمانهای زیبایی و ترمیمی در مقایسه با روشهای سنتی مزایای زیادی دارد. دندانپزشک شما مزایا و معایب لیزر درمانی را توضیح میدهد تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

لیزر دندانپزشکی ممکن است به جلوگیری از بیهوشی یا بخیه کمک کند. علاوه بر این، میتواند کمک کند:

  • کوتاه شدن مدت درمان و زمان بهبودی
  • کاهش خونریزی و تورم در حین جراحی
  • کاهش اسکار بافتهای اطراف
  • خطر ابتلا به عفونتها را کاهش دهد
  • هدایت بازسازی بافت
  • کاهش ناراحتی و اضطراب
آیا عوارض جانبی دارد؟

دندانپزشکی با لیزر باید توسط دندانپزشکی انجام شود که صلاحیت کامل کار با این فناوری را داشته باشد و اقدامات احتیاطی مناسبی را انجام دهد، مانند ارائه عینک محافظ در طول درمان با لیزر.

عوارض جانبی مانند کربونیزه شدن، ترک خوردن و آب شدن ریشه دندان گاهی اوقات با استفاده از لیزر گزارش شده است، اما این موارد نسبتاً نادر هستند.

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!

عکس کشیدن دندان با لیزر

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *