عکس از ترمیم رنگ دندان

ترمیم رنگ دندان

ترمیم رنگ دندان از جمله اقدامات دندانپزشکی است که برای بازگرداندن زیبایی و عملکرد دندان ها انجام می شود. پرکردن دندان برای درمان حفره های دندان، دندان های بریده شده، حفره های جزئی دندان و تخریب سطحی دندان انجام می شود. قبلاً دندان ها با آمالگام فلزی پر می شدند که استحکام و دوام قابل توجهی را نشان می داد. با این حال، امروزه مردم اغلب دوست دارند دندان هایشان طبیعی به نظر برسد. برای این منظور نیاز به موادی مانند کامپوزیت یا پرسلن است که بیشتر شبیه دندان طبیعی بوده و زیباتر به نظر می رسند.

انواع ترمیم رنگ دندان

مواد کامپوزیت به طور گسترده ای برای پر کردن دندان سفید و ترمیم پوسیدگی دندان استفاده می شود. این مواد شبیه دندان های طبیعی به نظر می رسند. سیمان گلاس آینومر (GIC) نیز برای پر کردن دندان سفید استفاده می شود.

مقایسه پر کردن کامپوزیت و آمالگام

پر کردن کامپوزیت دندان های سفید بیشتری را ایجاد می کند و نتایج بسیار جذاب تر و طبیعی تری نسبت به آمالگام می دهد. زیبایی دندان ها باعث می شود بیمار اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.
ترمیم های سفید برای همه دندان ها و انواع حفره ها به خصوص در شرایطی که دندان تراشیده شده قابل توجهی باشد قابل استفاده نیست. ترمیم های سفید عمدتاً برای درمان دندان های جلویی و دندان های خرد شده استفاده می شود. قابل ذکر است که مواد کامپوزیتی خاصی وجود دارد که می توان از آنها برای ترمیم حفره های بزرگ استفاده کرد.
پر کردن کامپوزیت به آماده سازی کمتری نسبت به آمالگام نیاز دارد و در نتیجه ساختار دندان های سالم در طول پر کردن با کامپوزیت کمتر تغییر می کند. مواد کامپوزیت نسبت به آمالگام ماندگاری کمتری دارند، اما برای همه دندان ها قابل استفاده هستند.
برخی از بیماران به فلز حساسیت دارند. پرکردن دندان کامپوزیت ظاهر بهتری می دهد و حساسیت زا نیست. هیچ مطالعه ای هنوز سمیت جیوه را در روش های آمالگام اثبات نکرده است. قابل ذکر است که تا 90 درصد مواد مضر آمالگام با شستن دندان ها پس از پر کردن حذف می شوند. پر کردن کامپوزیت دندان به تجهیزات و ابزار اضافی نسبت به آمالگام نیاز دارد و عمدتاً به مهارت دندانپزشک بستگی دارد. این ویژگی باعث می شود پرکننده کامپوزیت گرانتر از آمالگام باشد.
هزینه ترمیم رنگ دندان
هزینه ترمیم رنگ دندان بسته به موقعیت دندان، تعداد جلسات، سرعت بیرون آمدن و تمیز کردن دندان متفاوت است. اکثر شرکت های بیمه از پوشش هزینه های اضافی مرتبط با مواد کامپوزیت اجتناب می کنند.
جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!!
عکس از ترمیم رنگ دندان

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *