عکس از رنگدانه لثه

چگونه از شر رنگدانه لثه خلاص شوید؟

رنگدانه لثه: لثه های ما نه تنها نقش مهمی در ثبات و حفظ دندان های ما دارند، بلکه به ظاهر کلی لبخند ما نیز کمک می کنند. وقتی به دندان‌های سالم و جذاب فکر می‌کنیم، به لثه‌های تمیز و ظاهری رنگ فکر می‌کنیم. اما ما به اندازه کافی خوش شانس نیستیم که همه این ویژگی ها باشد. در حالی که تغییر کمی رنگ لثه بین افراد مختلف، اصلاً غیرعادی نیست، تغییر رنگ قابل توجه و مناطق تیره‌تر رنگدانه می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل اساسی سلامت یا دندان باشد که نیاز به مداخله حرفه‌ای داشته باشد.

رنگدانه لثه، وضعیتی است که با ایجاد لکه های قهوه ای روشن یا تیره روی لثه ها و مخاط دهان مشخص می شود. 

علل رنگدانه لثه

ملانین

 به عنوان مثال، هر چه ملانین در بدن فرد بیشتر باشد، رنگ مو، پوست و چشم او تیره‌تر می‌شود. سطح بالای ملاین همچنین می تواند باعث شود که به طور طبیعی لثه های تیره تر از حد معمول داشته باشید.

کشیدن سیگار 

سیگار کشیدن یکی از اصلی ترین تغییر رنگ لثه است و به این دلیل رخ می دهد که نیکوتین موجود در تنباکو باعث می شود سلول های بدن ملانین بیشتر از حد طبیعی بسازند. سیگار کشیدن نیز باعث تغییر رنگ دندان ها می شود.

داروها

اکثر داروها دارای عوارض جانبی هستند. انواع داروها باعث ایجاد رنگدانه و تغییر رنگ بافت بدن از جمله لثه می شوند.

ژنژیویت اولسراتیو نکروزان حاد

 این عارضه جدی لثه می‌تواند باعث بروز علائم ناخوشایند از جمله بوی بد دهان، تب و لثه‌های دردناک شود. لایه‌ای از بافت مرده سیاه یا خاکستری می‌تواند روی نواحی لثه ایجاد شود و باعث تغییر رنگ شود. ژنژیویت اولسراتیو نکروزان حاد، معمولاً در نتیجه بیماری از دهان ناشی از بیماری پریودنتال است.

درمان رنگدانه لثه

اگر تصور می شود تغییر رنگ لثه شما به دلیل کشیدن سیگار است، ترک تنباکو می تواند باعث بهبود توجه در رنگ آنها شود. در واقع، مطالعات نشان داده اند که ترک سیگار نه تنها برای سلامت عمومی شما مفید است، بلکه برای سلامت دندان ها نیز بسیار مفید است. بیمارانی که سیگار نمی کشند کمتر به بیماری لثه و بسیاری از مشکلات مرتبط دیگر مبتلا می شوند.

برای درمان یا مقابله با رنگدانه لثه می توانید از آنتی بیوتیک ها، یک دهان شویه حرفه ای تمیز و دارویی، برای از بین بردن همه باکتری ها استفاده کنید. همچنین توصیه هایی در مورد بهترین راه جلوگیری از بیماری پریودنتال به شما داده خواهد شد.

بهداشت دهان و دندان یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از سالم ماندن و جذاب ماندن لثه ها است. 

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!!

عکس از رنگدانه لثه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *