عکروش صحیح نخ دندان کشیدن

روش صحیح نخ دندان کشیدن

نخ دندان کشیدن یک عادت مهم بهداشت دهان و دندان است. این ماده غذایی را که بین دندان‌های شما گیر کرده است تمیز و از جای خود خارج می‌کند و این امر باعث کاهش باکتری و پلاک در دهان می‌شود. پلاک یک لایه چسبنده است که روی دندان ها ایجاد می شود و به ایجاد حفره و بیماری لثه کمک می کند.

اگرچه بسیاری از افراد روزانه دندان های خود را مسواک می زنند ، اما همه افراد به همان اندازه که مسواک می زنند، نخ دندان نمی کشند. نخ دندان کشیدن نامناسب به طور بالقوه می تواند به دندان ها و لثه های شما آسیب برساند.

دستورالعمل نخ دندان کشیدن

حدود ۱۸ تا ۲۴ اینچ نخ دندان را جدا کنید. برای اینکه نخ را به درستی نگه دارید، بیشتر نخ را به دور هر دو انگشت میانی خود بپیچید. فقط حدود ۱ تا ۲ اینچ نخ دندان برای دندان های خود بگذارید.

در مرحله بعد، نخ را با انگشتان شست و اشاره خود محکم نگه دارید.

نخ دندان را بین دو دندان قرار دهید. نخ را به آرامی بالا و پایین بکشید و آن را به دو طرف هر دندان بمالید. نخ دندان را داخل لثه خود نکشید. این می تواند لثه های شما را خراش دهد یا کبود کند.

همانطور که نخ دندان به لثه شما می رسد، نخ را در پایه دندان خم کنید تا به شکل C شکل بگیرد. این اجازه می دهد تا نخ دندان به فضای بین لثه و دندان شما وارد شود.

در حین حرکت از دندان به دندان دیگر مراحل را تکرار کنید. با هر دندان، از یک بخش جدید و تمیز از نخ دندان استفاده کنید.

زمان استفاده از نخ دندان 

دانستن زمان مناسب برای استفاده از نخ دندان نیز به سلامت دهان و دندان کمک می کند. برخی افراد معمولاً ابتدا دندان های خود را مسواک می زنند و سپس از نخ دندان استفاده می کنند. با این حال، به طور کلی استفاده از نخ دندان و سپس مسواک زدن توصیه می شود .

نخ دندان کشیدن به بلند کردن و رهاسازی مواد غذایی و پلاک های گیر کرده در بین دندان ها کمک می کند، در حالی که مسواک زدن این ذرات را از دهان شما پاک می کند. اگر ابتدا مسواک بزنید و بعد از آن نخ دندان بکشید، غذا و پلاک تا دفعه بعد که مسواک می زنید در دهان شما باقی می ماند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز و مسواک زدن دو بار در روز را توصیه می کند.

انواع نخ دندان

نخ دندان انواع مختلفی دارد. اینکه کدام نوع نخ دندان برای شما بهتر است بستگی به ترجیحات شما، میزان فضای بین دندان های شما و اینکه بریس یا بریج دارید، دارد.

استفاده از برخی از نخ‌های دندان در فضاهای وسیع‌تر آسان‌تر است، در حالی که استفاده از انواع دیگر نخ دندان در فضاهای تنگ‌تر آسان‌تر است.

نوار دندان

 این نوع نخ دندان مانند یک روبان پهن‌تر و مسطح‌تر است و اگر بریس‌ها، شکاف‌ها یا فضاهای بزرگ بین دندان‌های خود دارید، کار با آن را آسان‌تر می‌کند.

نخ دندان استاندارد

این یک رشته نایلونی نازک است که می تواند بین دندان ها قرار بگیرد. طعم دار یا بدون طعم و همچنین موم شده یا بدون موم می آید. اگر دندان‌های شما شلوغ یا نزدیک‌تر به هم هستند، نخ دندان با روکش مومی می‌تواند راحت‌تر وارد بین آنها شود.

سوپر نخ دندان

 این نخ دندان می تواند با بریس ها، بریج ها و شکاف ها کار کند. دارای سه جزء است: انتهای سفت شده برای نخ دندان کشیدن زیر دستگاه، نخ اسفنجی برای تمیز کردن اطراف دستگاه و نخ دندان معمولی برای از بین بردن پلاک زیر خط لثه.

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!

عکس از روش صحیح نخ دندان کشیدن

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *