عکس از پیوند استخوان

پیوند استخوان دندان

پیوند استخوان ممکن است یک روش جدید به نظر برسد، اما این تکنیک در واقع بیش از صد سال است که وجود دارد. امروزه پیوند استخوان کاربردهای پزشکی بسیار مفیدی دارد، از جمله پیوند استخوان دندان.

چه کسانی به پیوند استخوان دندان نیاز دارند؟ اگر مشکلات استخوان فک دارید، ممکن است کاندیدای پیوند استخوان دندان باشید. این روش ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما در واقع یک راه عالی برای به دست آوردن سلامت دندان شما است. 

پیوند استخوان دندان چیست؟

پیوند استخوان دندان در واقع یک روش نسبتاً جزئی است. دندانپزشک شما برشی ایجاد می کند تا استخوان فک شما را آشکار کند، سپس مواد استخوانی جدیدی را به آن پیوند می دهد. استخوان شما سلول‌های استخوانی جدیدی را در اطراف مواد پیوند شده ایجاد می‌کند و استخوان را درست در جایی که به آن نیاز دارید می‌سازد.

استخوان در واقع یک ماده چکش خوارتر از آن چیزی است که فکر می کنید. شما سلول های استخوانی جدید می سازید و به طور منظم از شر سلول های قدیمی خلاص می شوید. این تغییرات معمولا چیز خوبی هستند. اما گاهی اوقات، ممکن است در نهایت استخوان کافی در فک خود نداشته باشید، که ممکن است به این معنی باشد که به پیوند استخوان نیاز دارید.

آیا به پیوند استخوان دندان نیاز دارید؟

اگر یک دندان بالغ را از دست داده اید یا به بیماری لثه مبتلا شده اید، این احتمال وجود دارد که به پیوند استخوان دندان نیاز داشته باشید.

وقتی دیگر یکی از دندان های دائمی خود را ندارید، استخوان اطراف دندان شروع به از بین رفتن می کند. بیماری لثه همچنین می تواند باعث عقب نشینی استخوان فک شود.

از دست دادن استخوان تنها از یک دندان ممکن است قابل توجه نباشد. اما اگر چندین دندان را از دست بدهید یا بیماری پیشرفته لثه داشته باشید، از دست دادن استخوان شما در واقع می تواند بر ظاهر صورت شما تأثیر بگذارد. ممکن است ظاهر شما دچار افتادگی شود زیرا استخوان کافی برای حمایت از آنها باقی نمانده است.

پیوند استخوان به بازیابی ظاهر شما کمک می کند. همچنین تضمین می کند که هر جایگزین دندانی که دریافت می کنید در جای خود باقی می ماند.  

انواع پیوند استخوان دندان

1. بلوک پیوند استخوان

در این نوع پیوند استخوان، دندانپزشک شما از استخوان پشت استخوان فک، نزدیک دندان عقل شما استفاده می کند. اگر از دست دادن استخوان جدی دارید که باید برطرف شود، این گزینه خوبی است.

2. پیوند سوکت

گرافت سوکت نوعی پیوند است که می توانید همزمان با کشیدن دندان دریافت کنید. این از تحلیل استخوان معمولاً با از دست دادن دندان بزرگسالان جلوگیری می کند.

بدن شما نمی تواند استخوان را در نزدیکی جایی که دندان در آن قرار داشت، باز جذب کند، زیرا پیوند حفره وجود دارد. این امر فک شما را برای ایمپلنت های دندانی  که برای جایگزینی دندان از دست رفته دریافت خواهید کرد، آماده نگه می دارد.

3. سینوس لیفت

اگر برخی از دندان های آسیاب ردیف بالایی دندان های خود را از دست داده اید، این پیوند استخوان مفید است. بخشی از سینوس ممکن است در واقع شروع به رسیدن به سمت پایین کند و شکاف باقی مانده توسط دندان ها را پر کند. سینوس لیفت سینوس را به حالت طبیعی باز می گرداند، در حالی که به جای آن شکاف را با پیوند استخوان ترمیم می کند.

روش پیوند استخوان

حال، بیایید ببینیم اگر مشخص شود که به پیوند استخوان نیاز دارید، چه انتظاراتی می توانید داشته باشید. این روش بستگی به این دارد که برای چه چیزی به این روش نیاز دارید.

اگر با ایمپلنت دندان مرتبط است، با کشیدن دندان قدیمی شروع می کنید. سپس، پیوند استخوان انجام می شود تا شما برای جراحی ایمپلنت آماده باشید. پس از پیوند، یک پایه ثابت برای دندان جدید وجود خواهد داشت.

بیشتر اوقات، پیوند استخوان با استخوان بدن خود شما انجام می شود. ممکن است از پشت استخوان فک یا از قسمت دیگری از بدن باشد.

با این حال، اهداکنندگان انسان و حتی حیوانات نیز می توانند منبع خوبی از مواد پیوند استخوان باشند. این استخوان ضد عفونی می شود، بنابراین استفاده از آن کاملا بی خطر است. برخی از افراد این گزینه را ترجیح می دهند، زیرا به این معنی است که برای گرفتن استخوان نیازی به برش جراحی دوم ندارند.

پس از پیوند استخوان دندان 

 

هنگامی که پیوند استخوان انجام شد، احتمالاً باید چند ماه صبر کنید تا بتوانید ایمپلنت خود را اضافه کنید. طول می کشد تا استخوان شما استخوان جدیدی در اطراف پیوند ایجاد کند، بنابراین ایمپلنت در جای خود باقی می ماند.

جراحی پیوند استخوان معمولا کمتر از دو ساعت طول می کشد. شما آن را در مطب دندانپزشک خود انجام خواهید داد، و سپس باید یک روند درمانی مختصر را طی کنید.

فرآیند بهبود پیوند استخوان

احتمالاً پس از تکمیل پیوند استخوان کمی احساس درد خواهید کرد. با این حال، درد خیلی شدید نخواهد بود. شما می توانید آن را با یخ کنترل کنید و دندانپزشک شما نیز ممکن است داروهایی را برای کاهش تورم توصیه کند.

تورم یکی از قابل توجه ترین اثرات در طول بهبودی شما خواهد بود. مهم است که روی کاهش تورم کار کنید، زیرا می تواند در روند بهبودی شما تأثیر بگذارد.

همچنین باید مراقب آنچه می خورید در حین بهبودی باشید. برخی از روش ها شما را به رژیم غذایی مایع در طول دوره بهبودی محدود می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است انواع غذاهای نرم را مجاز کنند. با این حال، مدتی طول می کشد تا بتوانید هر چیزی سفت یا ترد بخورید.

هنگام خواب، ممکن است لازم باشد سر خود را بالا نگه دارید تا خون در محل جراحی جمع نشود و باعث تورم بیشتر نشود. و مهم است که برای مدتی از فعالیت شدید خودداری کنید تا هیچ چیزی به محل پیوند آسیب نرساند. 

آیا پیوند استخوان دندان برای شما مناسب است؟

فهرست کوتاهی از دلایل خاص وجود دارد که چرا ممکن است به پیوند استخوان دندان نیاز داشته باشید. اکثر مردم هرگز به این نوع روش نیاز نخواهند داشت. اما اگر به دلیل از دست دادن دندان یا بیماری لثه دچار تحلیل استخوان شده اید، ممکن است به پیوند استخوان دندان نیاز داشته باشید.

همانطور که می بینید، چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. این یک روش نسبتاً کوچک است که بیشتر در عرض چند هفته از آن بهبود می‌یابید، حتی اگر ماه‌ها طول بکشد تا استخوان دوباره رشد کند.

!!!!جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید

 

عکس از پیوند استخوان  

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *