15127520

با معده خالی چی نخوریم

انجام برخی کارها و خوردن برخی مواد غذایی با معده خالی ممکن است مشکلاتی را برای بدن به وجود آورد. مصرف ناشتای برخی از مواد غذایی سرشار از اسید به دیواره روده آسیب میرساند و به عفونت معده منجر میشود. اگر رژیم میوه دارید و باید روزی سه بار میوه مصرف کنید بهتر است اول یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.

شما میتوانید برای خود ارزش قائل باشید و برای درست کردن دندان خود به بهترین دندانپزشک تهران بروید.

از خوردن این مواد غذایی با معده خالی پرهیز کنید

پرتقال

پرتقال حاوی مقدار زیادی اسید زالزالک، اسید آلی، اسید سیتریک و اسید تارتاریک است. مصرف این میوه با شکم خالی، اسیده معده را به مقدار بسیار زیادی افزایش داده و روی غشای مخاطی معده اثر نامطلوبی گذاشته و منجر به نارحتیهای گوارشی و استفراغ میشود.

ماست

خوردن ماست با معده خالی، از سلامت بدن میکاهد. بهترین کار مصرف آن، دو ساعت پس از شام یا قبل از خواب است. این روش نه تنها باعث طراوت بدن و بهبود هضم غذا شده، بلکه میتواند یبوست را نیز برطرف سازد.

شکر و آبنبات

شکر نوعی خوراکی است که قابل هضم و جذب است. اگر شما با شکم خالی، مقدار بسیار زیادی شکر بخورید، بدن نمیتواند در مدت زمان کمی، به اندازه کافی انسولین تولید کند و قند خون را به حد نرمال برساند. به همین دلیل مقدار قند خون را به طور ناگهانی افزایش می یابد و این موضوع مشکلات سلامتی گوناگونی، از جمله بیماریهای چشمی موجب میشود.

آب سرد

آب سرد با شکم خالی برای افرادیکه بیماری معده یا مشکل در سیستم قلبی عروقی دارند توصیه نمیشود. آب گرم بالاتر از ۶۵ درجه، اگر به طور منظم نوشیده شود به غشای مخاطی مری آسیب میرساند. سوختگیهای مکرر باعث ظهور سلولهای غیرطبیعی میشود که در نهایت میتوانند بدخیم و منجر به سرطان شوند.

گلابی

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما فیبر خام موجود در گلابی میتواند باعث آسیب به مخاط ظریف موجود در معده شود و وضعیت معده را در طولانی مدت به شدت حاد کند.

قهوه

نوشیدن قهوه با شکم خالی سبب افزایش اسیدیته معده، سوزش سر دل، سوء هاضمه میشود. همچنین نوشیدن چای با معده خالی نیز سبب کاهش ترشح اسید و صفرا میشود. صفرا و اسید معده به گوارش کلی مواد غذایی کمک میکنند و برای پردازش کلسترول اضافی ضروری هستند.

گوجه فرنگی

از آنجایی که گوجه فرنگی یک گیاه اسیدی است مواد درون آن با اسید معده واکنش شیمیایی داده و ژل غیر قابل حلی تشکیل خواهد داد که به راحتی منجربه تولید سنگ معده و زخم معده میشود.

خیار و سبزیجات

خیار و سبزیجات برگی حاوی آمینو اسید هستند و جالب است بدانید که مصرف این مواد با شکم خالی میتواند باعث سوزش سر دل، نفخ و درد‌های شکمی شود.

میوه ها و توتها

میوه‌ها و توتهای ترش حاوی اسید هستند که خوردن آنها با شکم خالی مضر است. اگر میوه‌های ترش با شکم خالی مصرف شود، میتواند باعث سوزش معده شود.

عکس از معده خالی
انجام برخی کارها و خوردن برخی مواد غذایی با معده خالی ممکن است مشکلاتی را برای بدن به وجود آورد.

 

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *