عکس از بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

بلیچینگ دندان همان سفید کردن دندان است که با استفاده از مواد خاصی توسط پزشک انجام می‌شود.  همان طور که می دانید ارتودنسی، مشکلات مربوط به ناهنجاری‌ها دندان و فک را برطرف می‌کند. اما اینکه بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی انجام شود، دلایل مختلفی دارد. در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. احساسی که شما بعد از برداشتن بریس های ارتودنسی پس از کامل شدن طول درمان دارید، یک احساس متفاوت است.
شما می دانید که درمان دندان شما به اتمام رسیده و دندان‌هایتان مرتب و منظم شده‌اند. و به جای درست خودشان انتقال پیدا کرده‌اند و این می‌تواند برای شما یک رضایت بخشی و اعتماد به نفس بالا به همراه داشته باشد. به علاوه ممکن است پس از برداشتن براکت و بریس ها، برخی از افراد از دیدن رنگ دندان‌های زرد رنگشان پریشان می‌شوند. اگر این موضوعی است که شما نگران آن هستید، باید بدانید که هیچ دلیلی برای استرس وجود ندارد. استفاده از بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی می‌تواند این مشکل را حل کند. و دندان‌های شما را در کنار ردیف و مرتب بودن، سفید هم بکند.

چرا دندان ممکن است با استفاده از ارتودنسی زرد شود؟

مشکل دندان‌های لک شده و زرد رنگ بعد از ارتودنسی در بیماران نوجوان و بزرگسال بسیار رخ می‌دهد. بریس ها چه از نوع سرامیکی باشند و چه از نوع رزین کامپوزیتی، نمی‌توانند دلیل اصلی تغییر رنگ دندان شما باشند. اما مهم‌ترین عاملی که می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان شما شود بهداشت نامناسب دهان و دندانتان است. که باعث می‌شود غذا یا خوراکی در آن‌ها گیر کرده و به مرور زمان تغییر رنگ روی دندان رخ دهد. اگر شما در حین استفاده از ارتودنسی دندان، بهداشت دهان و دندانتان را به‌طور مرتب و با جزئیات کامل و دقت کامل رعایت کنید. و از مسواک‌های مخصوص و نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید، پس از برداشتن ارتودنسی دیگر نیازی به سفیدکردن دندان نیست.

تجمع پلاک بر روی دندان

یکی از دلایل زردی روی دندان‌ها، تجمع پلاک در شکاف‌های بین دندان است. در واقع پلاک یک ماده چسبنده و رنگی است که از طریق مصرف غذا و نوشیدنی‌های رنگی روی دندان ایجاد می‌شود. وقتی پلاک دندان با قند ترکیب شود، اسیدهایی را ایجاد می‌کند که مواد معدنی را از دندان بیرون می‌کشد و گاهی اوقات این مورد باعث ایجاد لکه‌های سفید و غیر معمول بر روی دندان می‌شود. همچنین پلاک دندان خطر ابتلا به بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد به خصوص اگر در حال درمان ارتودنسی دندان هستید. وقتی که پلاک سفت می‌شود باعث ایجاد رسوب پوستی می‌شود که می‌تواند در کمتر از ۲۴ ساعت بر روی دندان شما تشکیل شود که این مورد در صورت مسواک نزدن اتفاق می افتد.

تأثیر مهاربندها بر بهداشت دهان و دندان

ایجاد پلاک و پوسیدگی برای دندان یکی از علل اصلی تغییر رنگ دندان است و تنها راه جلوگیری از آن رعایت بهداشت دهان و دندان است. افرادی که داخل دهان خود بریس دارند بهتر است بعد از هر وعده غذایی، دهان خود را شسته و مسواک بزنند و همچنین حداقل دو بار در روز از نخ دندان استفاده کنند. با نصب ارتودنسی در دندان ممکن است که دندان‌های شما کمی پیچیده‌تر شود. اما خوشبختانه اگر با دقت مسواک بزنید و نخ دندان بکشید این اتفاقات رخ نمی‌دهد و نیازی به بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی نخواهید داشت.

غذاهایی که باعث زردی دندان می‌شوند

کنترل کردن آنچه می‌خورید و می‌نوشید یکی از ساده‌ترین راه‌های مراقبت از دندان‌ها از جمله در مورد سفیدی آن‌ها است. چای، قهوه، نوشابه و آبمیوه‌های تیره همه می‌توانند دندان‌های شما را لکه دار کنند و در نهایت منجر به تغییر رنگ شوند. حتی سس‌هایی مانند سس سویا می‌تواند دندان را لکه دار کند. غذاهای نشاسته‌ای شیرین یا اسیدی هم باعث رشد باکتری‌ها در دندان می‌شود. مانند ترشی، قره قروت، و سس گوجه فرنگی‌ بنابراین در خوردن و آشامیدن این نوع غذاها دقت عمل به خرج دهید.

دندان بعد از ارتودنسی

اگر به هر دلیلی پس از برداشت ارتودنسی لکه‌هایی روی دندانتان مشاهده کردید می‌توانید دندان‌های خودتان را هم در خانه و هم در مطب دندان پزشک با استفاده از بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی سفید کنید. البته بهتر است این کار را در مطب دندانپزشکی انجام دهید. چون ممکن است روند بهبود را دچار مشکل کنید.

انجام بلیچینگ پس از ارتودنسی

انجام بلیچینگ پس از ۶ ماه پیشنهاد می‌شود. دلیل اینکه بیماران پس از برداشتن بریس های خودشان، برای سفید کردن دندان‌ها باید 6 ماه صبر کنند این است که استفاده از بریس می‌تواند باعث شود دندان‌ها برای مدتی ضعیف شوند. بنابراین باید کمی وقت بگذارید تا دوباره مانند قبل قوی و تنظیم شوند که اگر این مدت را صبوری به خرج دهید، باعث می‌شود که سفیدی راحت‌تر روی دندانتان اتفاق بیفتد. همچنین بزاق فرد برای کاهش تغییر رنگ شدیدی که پس از برداشتن بریس ها ایجاد می‌شود، ممکن است کافی باشد. بنابراین بهتر است شما صبر کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.
اگر رنگ دندانتان به حالت قبل خود باز نگشت می‌توانید از روش بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی برای سفید کردن دندانتان استفاده کنید. توصیه می‌شود هر گونه درمان در مورد سفید کردن دندان توسط متخصص دندانپزشک انجام شود تا بهترین نتیجه برایتان اتفاق بیفتد. سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی نه تنها گزینه بسیار مؤثری است بلکه متخصصان دندانپزشکی قادر به لک بینی و مشخص کردن علائم و یا بیماری لثه هم هستند.  بنابراین در کنار سفید کردن دندان یک بررسی از وضعیت کلی دندانتان هم انجام می‌شود. بنابراین اگر پس از کامل شدن طول درمان ارتودنسی دندانتان با مشکلی مانند تغییر رنگ دندانتان مواجه شدید، می‌توانید با استفاده از سفید کردن دندان بعد از ارتودنسی این مشکل را حل کرده و لبخند زیبای خود را حفظ کنید.
جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!!
عکس از بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *