عکس از تمرکز حواس

روشهای تقویت تمرکز حواس توضیح داده شده است


تقویت تمرکز حواس

شاید شما تا بحال خیلی به تقویت تمرکز حواس فکر کرده باشید. و بارها از خود پرسیده باشید که چرا گاهی به هنگام مطالعه، حواس آدم پرت میشود.

پاسخ صحیح این پرسش

«« حواس پرتی چیزی نیست جز تمایل ذاتی ذهن به درگیری و فعالیت »».
اما برای هر مشکلی یه راه حلی وجود دارد. که در اینجا چند راهکار خوب برای تقویت تمرکز حواس بهتون معرفی میکنیم.

روشهای تقویت تمرکز حواس

۱ – طرح سوال: پیش از مطالعه دقیق فرد را وادار میکند تا به طور فعالانه و با تمرکز، دقت کافی، انگیزه و علاقه، به مطالعه بپردازد. طرح‌سوال هنگام مطالعه، یکی از روشهایی است که خواننده را فعال و بطور عمیق او را درگیر مطالعه میکند. و سبب برانگیختن جدیت و تلاش وی به هنگام مطالعه میشود.

۲-  تندخوانی : تندخوانی، باعث توجه و تمرکز بیشتر و فهمیدن مطالب و در نتیجه باعث یادگیری بهتر میشود. فکر و ذهن ما قادر است هزاران کلمه را در دقیقه از خود عبور دهد. اگر سرعت مطالعه ما پایین باشد، ذهن وقت اضافی میاورد و ناچار به این شاخه به آن شاخه میپرد و در نتیجه، حواس پرتی ایجاد میشود.

۳- جدیت در مطالعه: به محض نشستن پشت میز مطالعه، خواندن را با جدیت شروع کنید. زیرا اگر سریع مشغول به کار مطالعه شوید، تمرکز حواس زود به دست می آید. این ضرب المثل چینی را به یادداشته باشید که «فتح ستارگانی که هزاران فرسنگ از ما دور هستند با برداشتن قدم اول، امکانپذیر است.

۴ – استفاده از راهنما به هنگام مطالعه: یکی از روشهای تقویت تمرکز حواس، استفاده از یک راهنما، چون انگشت سبابه، مداد و…به هنگام مطالعه است.

۵ – خط کشیدن زیر مطالب مهم: هنگام مطالعه، با استفاده از یک مداد، مطالب مهم و اساسی را علامت گذاری کنید. برای مشخص نمودن مطالب مهم و اساسی، خط کشیدن زیر آنها لازم است.

۶- ترک افکار منفی و داشتن افکارمثبت: مطالعه عمیق و یادگیری ثمربخش، وقتی حاصل میشود. که فرد، تصور مثبتی از خود داشته باشد و به خود اعتماد کند. زیرا اعتماد به خود، مهارت و نیرو را افزایش داده، مغز را سالمتر میکند.

پرهیز از کلمات نمیتوانم،نمیدانم،نمیخواهم

وقتی میخواهید کاری انجام دهید، از گفتن کلماتی مانند نمیخواهم، نمیدانم، و نمیتوانم بپرهیزید. و جمله « این کار محال است »را از دفتر زندگی خود خط بزنید.

۷- یادداشت برداری هنگام مطالعه: یادداشت‌برداری، نوعی تکرار درست است که هم سبب تقویت تمرکز حواس میشود. هم موجب بیشتر به خاطر سپردن مطلب میشود. یادداشت برداری، خوب کاری جدی و فعال است که موجب اندیشیدن میشود.

عکس از تمرکز حواس
روشهای تقویت تمرکز حواس

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *