عکس از خوراکیهای شادی آور

خوراکیهای شادی آور زیادی وجود دارند که با تاثیر شیمیایی باعث ترشح هورمونهای شادی دربدن میشوندحتی اگر به آن خوراکیها علاقه‌ای نداشته باشیم.


خوراکیهای شادی آور

خوراکیها میتوانند در وضعیت روحیه شما تاثیر بگذارند و اثری چند برابر قرصهای افسردگی داشته باشند. خوراکیهای شادی آور زیادی وجود دارند که با تاثیر شیمیایی باعث ترشح هورمونهای شادی در بدن میشوند، حتی اگر به آن خوراکیها علاقه‌ای نداشته باشیم.

ما در اینجا به چند مورد از خوراکیها که نشاط آور هستند اشاره کرده‌ایم.

عکس از b12ویتامینB ۱۲ و فولات

ویتامین ب ۱۲ و فولات(فولیک اسید) یکی از مهمترین منابع تولید انتقال دهنده عصبی سروتونین است. که نقش مهمی در ایجاد احساس شادی و نشاط دارد.

امگا 3
اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ یکی از مهم ترین فاکتور های بهبود خلق و خو و رفع افسردگی هستند.

عکس از کلم بروکلی
کلم بروکلی

این ماده مخصوصاً وقتی به پاستا برنج یا سالاد افزوده میشود تاثیر معجزه آسایی در ایجاد شادی دارد. کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌های گروه B است که به کاهش استرس، اضطراب،نگرانی، استرس، و حتی افسردگی کمک میکند.

عکس از عدس
عدس

عدس در گروه کربوهیدرات های پیچیده قرار میگیرد. و مانند موز میزان سروتونین تولید شده در مغز را افزایش میدهد این اتفاق وضعیت ذهنی شادتر و آرام تری را میسازد. عدس حاوی میزان زیادی از فولات است که کمبود آن، افراد را به افسردگی مبتلا میکند.

زرد الو
زردآلو

زردآلوها سرشار از ویتامین c و بتاکاروتن هستند که علایم افسردگی و اضطراب را به شدت کاهش میدهند. مصرف زردآلو حتی در اندازه کوچک میتواند حال بد شما را به شادی تبدیل کند.

عکس از پرتقال
پرتقال

آیا مایلی که چیزی شیرین مصرف کنید؟پرتقال را در نظر داشته باشید. پرتقال سرشار از ویتامین c میباشد. ویتامین c علاوه بر مبارزه با میکروب ها میتواند با افسردگی و اضطراب نیز بجنگد. مطالعات نشان میدهد که پرتقال تا ۱۸ درصد، شما را شادتر میکند.

 

عکس از گوجهگوجه فرنگیها

 گوجه از خوراکیهای شادی آور میباشد. گوجه فرنگیها یک ماده شناخته شده به نام لیکوپن دارند. خوردن گوجه فرنگی همراه با روغن زیتون بهترین پیشنهاد برای جذب لیکوپن و شاد شدن است.

عکس از عسلعسل

 عسل نیز یکی از خوراکیهای شادی آور است. هنگام خوردن عسل و قند خون هم تنظیم میشود و احساس شادی و نشاط به شما دست میدهد. همچنین عسل از افسردگی جلوگیری میکند و با کاهش التهاب مغز، آن را سالم نگه میدارد.

عکس از شکلاتشکلاتهای تلخ و خوشمزه

شکلاتهای تلخ و خوشمزه، تمرکز را بیشتر و اعصاب را هم آرام میکنند. پزشکان خوردن شکلات تلخ را توصیه میکند تا انرژی و جنب و جوش به زندگی بیمارانشان بازگردد.

 

عکس از چای بابونه

چای بابونه

چای بابونه یکی از مواردی است که در طول روز به شما آرامش میدهد و احساس شادی را در شما به جریان می اندازدو همچنین میتوانید عملکرد ذهنیتان را در طول روز ارتقا ببخشد.

 

عکس از نارگیل

نارگیل

 عملکرد مغز رابهتر میکند. اگر نگران اضافه وزن و بالا رفتن چربی و قند خونتان نیستید هفته ای یکبار مخلوط بستنی، شیر و نارگیل را امتحان کنید.

عکس از تخم مرغتخم مرغ

زمانی که برای صبحانه، تخم مرغ عسلی و یا آب پز شده یا اینکه نیمرو میخورید حال بهتری دارید. چون تخم مرغ منبع غنی از روی،امگا ۳،اسیدهای چربی و پروتئین است و مواد مورد نیازبدنتان تأمین و هورمون‌ها به اندازه کافی ترشح میشوند. که درنتیجه شادی و رضایت به زندگی می آید.

عکس از مارچوبهمارچوبه

سرشار از تریپتوفان و فولات است. موادی که سطح شان در بدن انسانهای افسرده به شدت پایین است و برای درمان باید این مواد به سطح نرمالی برسند همین علت کافی است تا مارچوبه در فهرست اصلی خوراکیهای شادی آور باشد. اگر مارچوبه پیدا نمیکنید غذاهایی که با بوقلمون پخته میشوند مصرف کنید.

عکس از دانه های کدو تنبلدانه های کدو تنبل

دانه های کدو تنبل بسیار خوشمزه هستند و احساس شادی و نشاط را به فرد انتقال میدهند. آنها یکی از بهترین منابع غذایی میباشند. و حاوی آمینو اسید هستند که در تولید سروتونین در مغز بسیار موثر است که یک هورمون شادی بخش میباشد.

 

عکس از ماست ماست

کلسیم موجود در ماست انتقال دهنده های عصبی نشاط را آزاد میکند و باعث خوشحالی ما میشود.

 

لوبیای سیاه

لوبیای سیاه 

لوبیای سیاه حاوی منیزیم میباشد که باعث افزایش هورمونهای شادی میشود. ای موتد غذایی کوچک و ریز حاوی آنتی اکسیدان زیادی نیز هستند و میتوانند مواد مغذی مثل مس، زینک، پتاسیم، آهن، فیبر را به بدن شما برسانند.

 

عکس از چغندر

چغندر

چغندرها حاوی بتائین هستند که میتوانند تولید سروتونین در مغز را کنترل کنند. همچنین میتواند روحیه شما را بهبود ببخشد.چغندرها همچنین سرشار از فولیک است که سلامت عاطفی و مغزی فرد را کنترل میکند و شانس نشاط بودن را افزایش میدهد.

آب تمشک

آب تمشک

آب تمشک تیره برای کاهش وزن بسیلر مفید است. و میتواند سلولهای چربی را تا 73 درصد کاهش دهد و به تنهایی روحیه شما را بهبود ببخشد. تمشکها خاصیتهای دیگری نیز دارند. آنها سرشار از ویتامین c  میباشند و همچنین میتوانند از خستگی مفرط، کاهش انگیزه ، افسردگی، و دیگر احساسات منفی در فرد جلوگیری کنند.

 

عکس از اسفناج

اسفناج

کمبود آهن مشکلی است که اکثر خانمها با آن روبرو هستند که باعث کاهش انرژی آنها میشود. اگر فکر میکنید که رژیم غذایی شما آهن کافی ندارد ، روی خوردن اسفناج تمرکز کنید. اسفناج غنی از پروبیوتیک میباشد و آهن بدن شما را تنظیم میکند و در نتیجه روحیه تان ارتقا پیدا میکند. 

 

عکس از شادی و نشاط
خوراکیهایی وجود دارند که با تاثیر شیمیایی باعث ترشح هورمونهای شادی دربدن میشوندحتی اگر به آن خوراکیها علاقه‌ای نداشته باشیم.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *