عکس از روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه را به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌ آن میشناسند که توانایی کاهش التهابات درون بدن و مشکلات پوستی را دارد. سیاه دانه گیاهی گلدار با گلهایی به رنگهای بنفش و سفید ایت. این گیاه بومی جنوب غربی آسیا است که در برخی از نقاط دیگر نیز رشد میکند. این گیاه میوه‌هایی میدهد که دارای این دانه‌های سیاه معروف هستند.

بشریت گاهی مبتلا به بیماریهایی میشود که میتواند کوچک یا بزرگ باشد. انسانیکه مبتلا به بیماری شده مداوم به فکر راه حلی برای درمان خود است. راه حلها گاهی بسیار ساده و در دسترس اند، اما دیده نمیشوند.

جهت گرفتن نوبت از بهترین دندانپزشک روی لینک کلیک کنید.

خواص روغن سیاه دانه

کاهش وزن

این روغن دارای ترکیباتی مثل پالمتیک، لینولئیک، اسیدهای مریستیک است. همچنین آنتی اکسیدانهای قوی میتواند متابولیسم را در بدن افزایش داده در نتیجه سوخت و ساز زیاد شده و وزن فرد کاهش می یابد.

درمان حساسیتها

آلرژی و یا حساسیتها در اثر ضعف دستگاه ایمنی بدن رخ میدهد. استفاده از روغن سیاه دانه به بهبود عفونتهایی مثل سینوسی و آلرژی و تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک میکند.

سلامت کبد

کبد یکی از مهمترین اعضای بدن است. تقریبا تمامی سموم در کبد تجزیه میشوند. صفرای تولید شده از کبد، کلید هضم چربیهاست و موجب شادابی و سلامت روح و جسمتان میشود. در کسانیکه براثر عوارض جانبی داروها، سوءمصرف نوشیدنیهای الکلی یا بخاطر بیماریها با ضعف عملکرد کبد مواجه هستند، روغن سیاه دانه میتواند سرعت بهبود کبد را افزایش دهد.

رفع لک، پیس و اگزما

مقادیر بالای انتی اکسیدان در این روغن باعث کاهش رادیکالهای آزاد میشود. خاصیت ضد پیری و یا به رفع چین و چروک کمک کرده و باعث جوانسازی پوست میگردد. روغن سیاه دانه با خواص ضد میکروبی و ضد التهابی برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت و قرمزی پوست موثر بوده و حتی در بیشتر لوسیونهای برند، مقدار ده درصد ترکیب میشود. نتایج نشان داده که 65 % از افراد رضایت خود که مربوط به لک و آکنه پوستی است، اعلام کرده اند.

موثر در بارداری

مصرف سیاه دانه و عسل میتواند تخمک گذاری را در بانوان تقویت کرده و در باردارشدن موثر واقع شود. همین ترکیب سیاه دانه و عسل در آقایان نیز بعد از مصرف مداوم و طولانی تاثیر میگذارد و میتواند به تولید اسپرم و تقویت باروی زوجین به شکل طبیعی منجر شود. مراقب باشید که این روغن را فقط پیش از بارداری و برای تقویت آهن خود استفاده کنید. از نظر متخصصان طب سنتی مصرف این دارو در بارداری خطرات احتمالی نظیر انقباض ماهیچه های رحم و در نتیجه سقط جنین را به همراه دارد. اما مصرف این داروی گیاهی برای افزایش شیر زنان شیرده بسیار موثر است.

بهترین جایگزین انتی بیوتیک

طبیعت روغن سیاه دانه گرم و خشک میباشد. این روغن به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی طبیعی شناخته میشود. همچنین سرشار از تیموکینون، تیمو هیدروکینون و تیمول است.

بهبود علائم آرتروز مفصلی

مصرف این روغن خوراکی به کاهش علائم التهابی آرتروز مفصل کمک میکند. طبق تحقیقات،۴۳ خانم با آرتروز مفصلی در درجه متوسط ، روزی یک کپسول روغن سیاه دانه را برای مدت یک ماه مصرف کردند. نتیجه تحقیق کاهش علائم آرتروز، میزان التهاب موجود در خون و تعداد مفاصل متورم را نشان داد.

درمان آسم

آسم یک بیماری مزمن است که در آن مجاری هوایی متورم شده و عضلات اطراف آنها منقبض میشوند و تنفس را برای شما دشوار میکنند. این روغن و به طور خلاصه تیموکینون موجود در روغن آن، با کاهش التهاب و آرام کردن عضلات مجاری هوایی ممکن است در درمان آسم موثر باشد. مصرف 500 میلی‌گرم کپسول روغن سیاه دانه دو بار در روز و به مدت چهار هفته، به طور قابل توجهی آسم را بهبود میبخشد.

کاهش ریزش مو

یکی از بهترین خواص روغن سیاه دانه توانایی آن در کاهش و جلوگیری از ریزش مو است. کسی دقیقا نمیداند این ویژگی روغن سیاه دانه برای چیست، اما به‌ احتمال قوی این ویژگی بخاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی آن است. سیاه دانه با تقویت فولیکولهای مو، موجب استحکام ریشه‌ی مو میشود.

کاهش قند خون

برای افراد دیابتی، قند خون بالا احتمال بروز مشکلاتی نظیر بیماریهای کلیه، بیماریهای چشم و سکته را افزایش میدهد. همچنین مصرف دو گرم سیاه دانه خرد شده ممکن است میزان قند خون و سطح هموگلوبین A1c را در طول دو تا سه روز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به شما در مبارزه با سرطان کمک میکند

روغن سیاه ‌دانه، دارای خواص فیتوشیمیایی و آنتی‌اکسیدانی است که میتواند به طور مؤثر به شما در مبارزه علیه سرطان کمک کند. دو ماده شیمیایی که در این روغن یافت میشود یعنی تیموکوئینون و تیموهیدروکوئینون، موجب کاهش ۵۲ درصدی در سلولهای سرطانی تومور شد.

از پوستتان محافظت میکند

روغن سیاه دانه برای افراد مبتلا به اگزما، آکنه و پسوریازیس مفید است. روغن سیاه دانه به اندازه بتامتازون، دارویی که برای درمان اگزما استفاده میشود، مؤثر است. سه ماده شیمیایی موجود در روغن سیاه دانه میتوانند با عفونتهای ویروسی، باکتریایی و حتی قارچی مبارزه کنند.

عکس از روغن سیاه دانه