عکس از فشار خون

فشار خون بالا یک بیماری است که طی آن فشار خون، بالاتر از سطح طبیعی یعنی ۱۲۰ / ۸۰ میلی متر جیوه میرود، این بیماری به عنوان قاتل خاموش شناخته میشود.


فشار خون بالا

فشار خون بالا یک بیماری است که طی آن فشار خون، بالاتر از سطح طبیعی یعنی ۱۲۰ / ۸۰ میلی متر جیوه میرود، این بیماری به عنوان قاتل خاموش شناخته میشود، زیرا در بسیاری موارد علائم آن بروز نمیکند، اما با این حال در فشار خون بسیار بالا و در حد خطر برخی از علائم مانند خستگی، تاری دید، سردرد، احساس زنگ در گوش، خواب آلودگی، تپش قلب، سرگیجه، اشکال در تنفس، ضربان قلب نامنظم بروز میکند و حتی ممکن است فرد به کما برود.

جهت تماس و مشاوره رایگان لطفا روی لینک بهترین دندانپزشک کلیک کنید.

روشهایی برای درمان فشار خون

کاهش فشار خون بالا با جو دوسر

جوی دوسر حاوی مواد مغذی، معدنی و ویتامینهای مختلف است و میتواند به عنوان یک صبحانه مفید در نظر گرفته شود. جو دوسر به سلامت قلب، کاهش خطر افزایش وزن، کاهش احتمال دیابت و تنظیم فشار خون کمک میکند.

درمان فشار خون بالا با مصرف دارچین

برخلاف تصورات عموم مردم، دارچین باعث کاهش فشار خون میشود. طبق مطالعات مصرف دارچین میتواند فشار خون بالای ناشی از افزایش قند خون را کاهش دهد. توجه داشته باشید که مصرف دارچین به صورت دارویی فقط باید تحت نظر پزشک انجام شود چرا که میتواند با برخی از داروهایی که در حال مصرف کردن هستید تداخل ایجاد کرده و باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود.

کشیدن نفس عمیق

نفس عمیق باعث کاهش استرس میشود. مدیتیشن و تنفس عمیق میتوانند سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کنند، این به کاهش سرعت ضربان قلب و کاهش فشار خون کمک میکند.

در یک مطالعه، از شرکت کنندگان خواسته شد که در طی سی ثانیه شش نفس عمیق بکشند یا به مدت سی ثانیه به راحتی بنشینند. کسانیکه نفس عمیق میکشیدند فشار خونشان بیشتر از کسانیکه فقط نشسته بودند پایین امده بود.

درمان فشار خون بالا با سیر

سیر اثر کاهنده بر فشار خون دارد و برای افراد مبتلا به فشار خون در کنار سایر درمانهای طبیعی میتواند مفید باشد، تحقیقات نشان میدهد افرادیکه به مدت 12 هفته بطور روزانه سیر مصرف کرده اند با ده درصد کاهش فشار خون روبرو شده اند. سیر باید به صورت خام مصرف شود و ظاهرا سیر پخته شده اثری بر کاهش فشار خون ندارد. آلیسین موجود در سیر فعالیت پروتئینی به نام آنژیوتانسین 2 را مهار میکند. این پروتئین مسئول افزایش فشار خون است، همچنین سیر حاوی ماده ای به نام پلی سولفید است که توسط گلبول های قرمز خون به گازی بنام سولفید هیدروژن تبدیل و باعث گشاد شدن عروق خونی میگردد و با این مکانیزم کمک به کاهش فشار خون میکند.

غذاهای سرشار از کلسیم بخورید

رژیمهای غذایی سرشار از کلسیم با سطح فشار خون سالم مرتبط هستند. کلسیم را از طریق سبزیهای برگ تیره و همچنین لبنیات دریافت کنید.

درمان فشار خون بالا با روغن ماهی

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 دارای خواص ضدالتهابی و ضدانعقادی است به همین سبب در کاهش فشار خون نقش دارد. البته میزان اسیدهای چرب امگا 3 در همه ماهیها یا مغزها و دانه‌ های خوراکی یکی نیست. ماهیهای چرب مانند ماهی آزاد، قزل‌آلا و ماهی ماکرو مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا3 دارند.گردو، دانه کتان و روغن کانولا هم منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا3 هستند.

کاهش وزن

اگر وزنتان زیاد هست، کاهش وزن میتواند تاثیر زیادی در سلامت قلب شما ایجاد کند. این روش به عنوان راه طبیعی فشار خون بالا استفاده میشود.

غذاهای سرشار از منیزیم بخورید

خوردن یک رژیم غذایی سرشار از منیزیم یک روش توصیه شده برای جلوگیری از فشار خون بالا است. میتوانید منیزیم را در رژیم غذایی خود با حبوبات، مرغ، لبنیات، سبزیجات، لبنیات، گوشت و غلات کامل وارد کنید.

خوردن توت ها

یکی دیگر از درمان طبیعی فشار خون بالا مصرف توت میباشد.

توت ها سرشار از پلی فنول هستند، که میتواند به کاهش فشار خون و خطر کلی بیماری قلبی کمک کند. شما می بایست در هنگام خوردن چای مصرف توت خشک شده را جایگزین قند و شیرینی جات کنید.

عکس از فشار خون
فشار خون بالا یک بیماری است که طی آن فشار خون، بالاتر از سطح طبیعی یعنی ۱۲۰ / ۸۰ میلی متر جیوه میرود، این بیماری به عنوان قاتل خاموش شناخته میشود.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *