عکس از فشار دادن زبان

فشار دادن زبان

فشار دادن زبان یکی از عادات مخرب دهان است که در آن شیرخوار زبان خود را به سمت و بین دندان های بالا و پایین فشار می دهد. این عادت در نوزادان تا 2 سالگی کاملاً طبیعی است اما بعد از آن ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. این عادت ها به دلیل عادت مکیدن انگشت شست ایجاد می شود که منجر به فاصله بین دندان های بالا و پایین می شود. این مشکل با استفاده از دستگاه ارتودنسی جزئی قابل درمان است که به راحتی توسط متخصص ارتودنسی بر روی فک بالا (فک بالا) قرار می گیرد و از رانش زبان جلوگیری می کند. با تشخیص زودهنگام این


، می توانید برای ترک این عادت و جلوگیری از کج شدن دندان در کودک خود به ارتودنتیست مراجعه کنید. متخصص ارتودنسی تعیین خواهد کرد که آیا عادت فشار دادن زبان کودک شما نیاز به درمان دارد یا خیر و اینکه کدام درمان برای شرایط او مناسب است.

عوارض رانش زبان

رانش زبان یک عادت کاملا رایج در بین نوزادان است و در واقع تا سن 5 سالگی مشکلی محسوب نمی شود و نیازی به درمان ندارد. این عادت به دلیل مکیدن شست و موقعیت زبان در این شرایط شکل می گیرد. با گذشت زمان و با جایگزین شدن فرآیند مکیدن با جویدن، موقعیت زبان تغییر می کند و کودک عادت به بیرون آوردن زبان خود را ترک می کند. ممکن است کودک به دلایل زیادی زبان خود را بیرون بیاورد. از جمله عادت مکیدن شست.
زبان در دهان وظایف زیادی مانند حفظ راه هوایی، کمک به جویدن، بلع، هضم و رشد صورت و گفتار دارد. این عادت بد می تواند زبان را در انجام وظایف خود دچار مشکل کند. تراست زبان می تواند رشد طبیعی دندان ها را مختل کند و منجر به بیرون زدگی دندان ها و کج شدن دندان ها شود.

رانش زبان می تواند نشانه ای از مال اکلوژن های دیگر باشد

زبان در هفته چهارم بارداری شروع به رشد و تشکیل در دهان جنین می کند. در برخی موارد، اختلال در رشد زبان می تواند باعث بدشکلی در فک و دهان کودک شود که ممکن است در بزرگسالی نیاز به درمان داشته باشد. ارتودنسی یکی از این درمان هاست. در این شرایط، فشار زبان ممکن است به دلیل مشکلات دیگر رخ دهد. برخی از بیماری‌ها مانند سندرم داون می‌توانند منجر به ناهنجاری‌هایی در شکل‌گیری زبان و فک‌ها شوند و پس از تولد و در دوران کودکی با رانش زبان خود را نشان دهند.

ضرورت درمان رانش زبان

یک متخصص ارتودنسی می تواند تصمیم بگیرد که آیا فشار زبان یک مشکل جدی است و نیاز به درمان دارد یا فقط یک عادت است که با مشاوره می توان آن را ترک کرد. متخصص ارتودنسی علت بیرون‌زدن زبان را شناسایی می‌کند و دستگاه درمان و ارتودنسی مناسب را پیشنهاد می‌کند. درمان ها همیشه پیچیده نیستند و همیشه نیاز به جراحی ندارند. در بیشتر موارد این مشکل به دلیل عادت های بد کودک است و با راه حل های آسان قابل درمان است. توجه داشته باشید که اگر تراست زبان درمان نشود، می تواند به مال اکلوژن های جدی تبدیل شود و نیاز به درمان پیچیده تر و زمان طولانی تری داشته باشد.
چه زمانی باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم؟
ممکن است گیج شوید و ندانید مشکل فرزندتان چقدر جدی است. معمولاً کودکان در سن 5 سالگی از عادت فشار دادن زبان بیشتر می شوند. اگر متوجه شدید که کودک شما هنوز این عادت را دارد، لازم است برای تصمیم گیری در مورد درمان به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.
جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!
عکس از فشار دادن زبان

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *