عکس از لبخند لثه ای

لبخند لثه ای

لبخند لثه ای حالتی است که دندان ها هنگام لبخند زدن نشان می دهند. در این حالت، حرکات دندان ها و لب های فرد هنگام خندیدن و حتی صحبت کردن، لثه های خود را پنهان نمی کند.
بازی زیبای دندان ها و لثه ها در سلامتی افراد بسیار حیاتی است. آنها علاوه بر نقشی که در اعمالی مانند جویدن یا صحبت کردن دارند، می توانند اعتماد به نفس فرد را افزایش دهند. با این حال، یکی از مشکلات رایج در مورد ظاهر لثه، ناهنجاری لبخند لثه ای است.

علت لبخند لثه ای؟

در افراد عادی تنها ۱ تا ۲ میلی‌متر از لثه‌ها هنگام لبخند زدن ظاهر می‌شود، اما در افراد با لبخندلثه‌ای این مقدار تا ۷ میلی‌متر افزایش می‌یابد. لبخند لثه ای بیشتر از مشکلات جسمی باعث مشکلات روحی و روانی می شود. فرد مبتلا به این مشکل هنگام صحبت یا لبخند زدن احساس می کند زشت به نظر می رسد و در بیشتر مواقع باعث خجالت اطرافیان و دوری از دیگران می شود. در لبخند لثه ای به دلیل موقعیت لثه ها، فرد هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها می تواند به قسمت انتهایی لثه چسبیده به دندان آسیب برساند. بر این اساس، می تواند منجر به التهاب لثه و خونریزی شود.

روش های درمان لبخند لثه ای

دو نوع درمان برای این مشکل وجود دارد، یعنی جراحی و غیر جراحی. در روش جراحی، مشکل لبخند لثه ای با انجام جراحی فک همراه با انواع تکنیک ها برطرف می شود. این روش تهاجمی است و مانند هر جراحی دیگری عوارضی را به همراه دارد.

درمان لبخند لثه ای با استفاده از ارتودنسی

درمان ارتودنسی زمانی استفاده می شود که مال اکلوژن لبخندلثه ای به دلیل کوچک بودن دندان ها یا ناهنجاری های فک ایجاد شده باشد و بیمار جوان باشد. فناوری TADs معمولا در درمان لبخند لثه ای استفاده می شود. همچنین با درمان ناهنجاری فک بالا یا حتی فک پایین می توان این مشکل را اصلاح کرد.
درمان غیر جراحی لبخند لثه ای
روش‌های غیرجراحی برای درمان لبخند لثه‌ای عمدتاً روش‌های سرپایی هستند. این روش را می توان در کلینیک دندانپزشکی انجام داد و فرد می تواند فعالیت های روزانه خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از عمل انجام دهد.
بوتاکس
درمان دیگر استفاده از بوتاکس است. در این روش با تزریق سم مایع بوتولینوم فلج کنترل شده ای در ماهیچه هایی ایجاد می شود که در طی فرآیند لبخند زدن لب ها را بالا می برند. در نتیجه هنگام لبخند زدن، ماهیچه های لب به درستی کار نمی کنند و لبخندلثه ای درمان می شود. در نظر داشته باشید که این روش برای گروه خاصی از بیماران بر اساس تشخیص ارتودنتیست استفاده می شود.
یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در تزریق بوتاکس باید به آن توجه کرد دوز سم بوتاکس است که در شرف تزریق به عضلات اطراف دهان است. اگر مقدار سم کمتر از مقدار مورد انتظار باشد، اثربخشی پایینی خواهد داشت و در صورتی که میزان سم تزریقی کنترل نشده و بدون مطالعه تزریق شود، می تواند تعادل اجزای صورت را به هم زده و باعث فلج غیرضروری عضلات شود. 
تزریق ژل
برای درمان لبخندلثه ای از تزریق ژل استفاده میکنند. در این روش برای افزایش حجم لب ها ژلی به لب تزریق می شود که در هنگام لبخند زدن پوشش بیشتری ایجاد می کند. انواع مختلفی از مواد تزریقی و اسید هیالورونیک برای تزریق استفاده می شود. گاهی اوقات، تزریق چربی می تواند به عنوان یک درمان توسط متخصص ارتودنسی استفاده شود.
اما در هنگام تزریق اگر فردی که این عمل را انجام می دهد حرفه ای نباشد باعث هماتوم و خونریزی شدید لب می شود. واکنش های آلرژیک و کبودی از دیگر عوارض جانبی احتمالی است. این روش برای تعداد محدودی از بیماران زیر نظر متخصص ارتودنسی قابل انجام است.
جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!
عکس از لبخند لثه ای

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *