عکس از لق شدن دندان در ارتودنسی

لق شدن دندان در ارتودنسی

 
یکی از موضوعاتی که میتواند سبب رنجش خاطر و نگران شدن افراد شود، لق شدن دندان در ارتودنسی است. در این مطلب میخواهیم ببنیم که علت این اتفاق چیست و آیا خطرناک است و باید سریع پیگیری شود و یا جزو پروسه ارتودنسی است. ما نگرانی بیماران در این خصوص را درک میکنیم. اما باید بدانید که این لق شدن دندان با لق شدن دندانهای شیری در کودکان متفاوت است. و موجب افتادن دندان شما نمیشود.
به طور کلی هر درمانیکه برای ارتودنسی روی بیماران انجام میشود در کنار مزایا و خوبیهایی که دارد مشکلاتی هم ایجاد میکند.
این مشکلات میتواند شامل درد و فشار و خارش دندان و لثه باشد. و یا در موارد دیگر شامل همین لق شدگی دندان شود.

آیا ارتودنسی سبب لق شدن دندان میشود؟

آیا ارتودنسی سبب لق شدن دندان میشود؟ خیر قطعا اینطور نیست. صرفا ارتودنسی موجب لق شدن دندان نمیشود. اما یکی از دلایل لق شدن دندان طی درمان ارتودنسی میتواند خود فرایند ارتودنسی کردن باشد. البته دلایل دیگری هم میتواند موجب بروز این اتفاق شود اما عمده دلیل آن میتواند همین باشد.

در برخی موارد ممکن است به علت فشار زیادی که دندانها در اوایل نصب ارتودنسی تحمل میکنند شما تصور کنید که دندان هایتان به خصوص دندانهای نیش لق شده اند اما در مواردی واقعا دندان لق می شود که در ادامه علت آن را بررسی خواهیم کرد.

 

علت لق شدن دندان درارتودنسی

زمانیکه براکتهای ارتودنسی ثابت بر روی دندانها شما نصب میشود و سیم کشی آن به طور کامل انجام میشود، به خصوص در روز های اول دندانها فشار زیادی را تحمل میکنند.
در برخی مواقع ممکن است به علت تحمل این درد و فشار زیاد باشد که حس کنید دندان شما دارد لق میشود. اما گاهی هم این لق شدن فراتر از چیزی است که شما حس میکنید و دندان شما واقعا لق شده است. این اتفاق چه زمانی رخ میدهد؟ درست در زمانیکه فک شما گنجایش کافی برای باز شدن دندانها از یکدیگر را ندارد. یا در زمانیکه دندانها دارند فشار بیش از حد توانشان را توسط ارتودنسی تحمل میکنند این لق شدن اتفاق می افتد.
البته در مواقعی هم برخی از افراد که دندان هایی با ریشه ها پوسیده و یا سست و آسیب دیده دارند نمیتوانند فشار ارتودنسی ثابت را تحمل کنند. به همین جهت است که دندانهای آنها لق و در مواردی حتی بیافتد و یا مجبور به کشیدن آن ها شوید. اگر برای درمان و ارتودنسی دندان به یک متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنید پیش از انجام ارتودنسی این موارد را چک میکند تا در حین درمان این اتفاق رخ ندهد.

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!!

عکس از لق شدن دندان در ارتودنسی

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *