عکس از لکه های سفید روی دندان

چند دلیل احتمالی برای لکه های سفید روی دندان وجود دارد. از جمله اختلال فلوروزیس دندانی، بهداشت ضعیف دهان و دندان، خوردن بیش از حد غذاهای اسیدی و شیرین، هیپوپلازی مینای دندان.


چند دلیل احتمالی برای لکه های سفید روی دندان وجود دارد. از جمله اختلال فلوئوروزیس دندانی، بهداشت ضعیف دهان و دندان، خوردن بیش از حد غذاهای اسیدی و شیرین، هیپوپلازی یا نقص مینای دندان. اگرچه افراد ممکن است لکه های سفید روی دندان هایشان را از لحاظ ظاهری نامطلوب بدانند اما از نظر پزشکی به ندرت دلیل جدی برای نگرانی وجود دارد.
درمانهای مختلفی برای لکه های سفید موجود بر روی دندان وجود دارد. اما کشف این موضوع که کدام یک از این درمانها برای برطرف نمودن لکه های سفید روی دندان مناسب است ممکن است به علت اساسی بروز لکه‌های سفید وضعیت دندانهای شخص بستگی داشته باشد.

روشهای درمانی 

بلیچینگ دندان

سفید کردن یا بلیچینگ کردن دندان ها میتواند به کاهش لکه های سفید و سایر لکه های دیگر موجود بر روی دندانها کمک کند. انواع محصولات سفید کننده دندان ، مانند نوارها و چسب ها (OTC)، بدون نسخه در دسترس هستند. علاوه بر این افراد میتوانند این محصولات را به صورت آنلاین و سایتهای اینترنتی خریداری کنند. همچنین افرادی با لکه‌های سفید دندان بیش از حد، نیز میتوانند به یک دندانپزشک برای دریافت درمانهای سفید کننده حرفه ای مراجعه کنند.

رزین کامپوزیت

برای افراد مبتلا به هیپوپلازی مینای دندان، دندانپزشک ممکن است رزین کامپوزیتی را برای پر کردن حفره ها و مینای خارجی دندانهای فرد استفاده نماید. این کار ممکن است برای افرادی که دارای لکه های سفید دندانی زیادی هستند مناسب نباشد.

روکش دندان

روکشهای دندان، پوششی نازک و محافظ است که به سطح جلوی دندانهای افراد متصل میشود. آنها میتوانند لکه های سفید و سایر لکه ها را پنهان کنند. روکشهای دندانی باید از نظر حرفه‌ای توسط دندانپزشک نصب شود.

میکروابریژن مینا

در این روش دندانپزشک مقدار کمی مینای دندان را ازبین میبرد تا ظاهر لکه های سفید کاهش یابد. این درمان حرفه ای به طور معمول باعث سفید شدن دندان میشود که میتواند دندانها را از نظر رنگ یکنواخت تر نشان دهد.

فلوراید موضعی

دندانپزشک ممکن است، فلوراید موضعی را بر روی دندانهای افرادی که هیپوپلازی مینا دارند، تجویز کند.

 

درمانهای خانگی
دهانشویه چای سبز

چای سبز میتواند به عنوان یک عامل فعال برای ترمیم مجدد دندانها باشد.
در یک فنجان آب گرم، یک کیسه چای سبز قرار دهید. بعد از ۵ دقیقه چای کیسه ای را خارج کنید. اجازه دهید تا کمی خنک شود. از چای خنک به عنوان دهان شویه استفاده کنید. بعد از آن دهان خود را با آب گرم بشویید. از این دهانشویه دو یا سه بار در روز استفاده نمایید.

غذاهای اسیدی نخورید

پرهیز از مصرف بیش از حد غذاهای اسیدی یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد لکه های سفید روی دندان است. برخی از غذاهای اسیدی که باید از آنها اجتناب کنید، آبنبات ترش، لیمو، نوشابه گازدار، گریپ فروت و پرتقال است. از طرفی هم باید مصرف غذاهای سرشار از اسید فیتیک را محدود کنید، زیرا باعث کاهش جذب کلسیم روی و آهن میشود. غذاهایی که سرشار از اسید فیتیک هستند عبارتند از؛ دانه‌ها و مغزها، غلات، نخود فرنگی، لوبیا و برنج قهوه ای.

روغن نارگیل

بررسی‌ها نشان میدهد استفاده از روغن از تجمع باکتریها در دهان جلوگیری میکند. برای استفاده از روغن بر روی دندانها، یکی از بهترین روغن هایی که میتوانید استفاده کنید، روغن نارگیل میباشد. یک قاشق یا دو قاشق روغن نارگیل را در دهان خود قرار دهید. به مدت ۲۰ دقیقه در دهان بچرخانید سپس تف کنید. و در آخر دهان خود را شسته و سپس مطابق معمول مسواک بزنید.

 

عکس از لکه های سفید روی دندان
چند دلیل احتمالی برای لکه های سفید روی دندان وجود دارد. از جمله اختلال فلوروزیس دندانی، بهداشت ضعیف دهان و دندان، خوردن بیش از حد غذاهای اسیدی و شیرین، هیپوپلازی مینای دندان.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *