عکس از ماده غذایی برای باهوش شدن

برای تقویت هوش،عواملی مانند خواب مناسب وفعالیتهای جسمانی نیازمندتغذیه سالم است.دراینجا به ماده غذایی که شما را باهوش تر میکند اشاره نمودیم.


ماده غذایی که شما را باهوش تر میکند

مسلماً همه افراد دوست دارند باهوش بشوند. حافظه خوب،درک بالا و قدرت یادگیری زیاد از ویژگی های افراد باهوش است. باید بدانید که تقویت حافظه و هوش درکنار عوامل مانند خواب مناسب و فعالیتهای جسمانی نیازمند تغذیه سالم است. در اینجا به پنج ماده غذایی که شما را باهوش تر میکند اشاره شده است.

مغزها

مغزهایی چون بادام، گردو از ماده غذایی که شما را باهوش تر میکند به شمار میرود. مغزها سرشار از چربیهای غیر اشباع و ویتامین E هستند. از شما در برابر بیماری هایی چون آلزایمر دفاع میکنند. این مواد قادر هستند رادیکال‌های آزاد را خرد کنند و به این ترتیب از زوال سلول ها جلوگیری کنند.

ماهی 

ماهی سرشار از خاصیت های مفید برای مغز شماست. قرار دادن ماهی در برنامه غذایی به طور هفتگی و مداوم حجم توده مغز را افزایش میدهد و روند پیری را کند میکند. ماهی سرشار از امگا ۳ است و همین ویژگی باعث افزایش تمرکز و حافظه میشود. ماهی را دو بار در هفته یا حداقل یک بار در هفته در وعده های غذایی خود بگنجانید. در صورت حساسیت به ماهی، زیتون ، روغن زیتون،آووکادو و دانه های آجیل را جایگزین آن کنید.

شکلات

یکی دیگر از ماده غذایی که شما را باهوش تر میکند شکلات میباشد. شکلات تلخ، جریان خون رسانی به مغز را افزایش میدهد و قدرت تفکر و خلق و خوی شما را بهبود میبخشد. چرا؟ چون فلاوانول موجود در کاکائو و وجود کافئین که به شکل طبیعی در دانه‌های شکلات موجود است سرعت جریان خون در مغز را بالا میبرند.

تخم مرغ

کولین ماده‌ی مغذی است که بر توسعه مرکز حافظه نقش بسزایی دارد. توسعه مرکز حافظه فرایندی است که در شش سال اول زندگی صورت می‌گیرد. زرده تخم مرغ در حدود ۲۰۰ میلی گرم کولین دارد و این مقدار برای کودکان تا ۸ سال کافی است. زنان روزانه به ۴۲۵ میلی گرم کولین نیاز دارند و این مقدار برای مردان ۵۵۰ میلی گرم است. انواع ماهی ها از جمله ماهی سالمون، جگرمرغ جایگزینهای مناسبی برای تخم مرغ هستند.

زیتون

وجود چربی غیر اشباع در زیتون باعث میشود که از زوال عقل و پیری مغز جلوگیری کند. این چربیها اکسیژن رسانی به مغز را افزایش میدهد. زیتون را قبل ازخوردن غذا به عنوان اشتها آور مصرف کنید. و یا همراه با غذای خود میل نمایید. زیتون از موادی است که در سالادها و غذاها ترکیب بسیار خوبی ایجاد میکنند.

عکس از ماده غذایی برای باهوش شدن
برای تقویت هوش،عواملی مانند خواب مناسب وفعالیتهای جسمانی نیازمندتغذیه سالم است.دراینجا به ماده غذایی که شما را باهوش تر میکند اشاره نمودیم.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *