عکس از مراقبت از ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت دندان شما از لحظه ای که از مطب دندانپزشک خود خارج می شوید شروع می شود. بنابراین، برای مراقبت از ایمپلنت دندان خود چه کاری باید انجام دهید؟
این مطلب را بررسی کنید تا همه چیزهایی را که باید در مورد مراقبت از ایمپلنت دندانی خود بدانید، بیاموزید. 

از یک مسواک نایلونی نرم استفاده کنید 

پس از کاشت ایمپلنت دندان، این احتمال وجود دارد که شما نیاز به تعویض مسواک داشته باشید. این به این دلیل است که مسواک های نایلونی دارای موهایی هستند که روی ایمپلنت های دندانی شما انعطاف پذیر و ملایم هستند. همچنین می‌توانید از پروکسا براش برای تمیز کردن نواحی سخت در دسترس اطراف ایمپلنت‌های دندانی خود استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که از مسواک هایی که دارای موهای سفت هستند اجتناب کنید، زیرا می توانند سطح ایمپلنت شما را خراش دهند. در واقع، شما باید از استفاده از هر نوع ابزار فلزی برای تمیز کردن دهان خود پس از قرار گرفتن ایمپلنت خودداری کنید. در عوض، فقط دو بار در روز به مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن پایبند باشید. 

از محصولات ساینده اجتناب کنید 

چه خمیر دندان یا دهانشویه، پس از دریافت ایمپلنت دندان تا حد امکان به خرید محصولات پاک کننده حساس پایبند باشید. این به این دلیل است که محصولاتی که بیش از حد ساینده هستند می توانند باعث ناراحتی شدید شوند. 
به طور کلی، شما باید از محصولات بهداشتی دهان و دندان با طعم های شدید مانند نعناع یا دارچین نیز اجتناب کنید، زیرا این محصولات می توانند باعث ایجاد احساس ناراحتی در دهان شما شوند. 

نخ دندان روزانه 

با ایمپلنت های دندانی، نخ دندان کشیدن بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند. این به این دلیل است که پلاک می تواند به راحتی در اطراف ایمپلنت شما جمع شود که می تواند منجر به سایر مسائل بهداشت دهان شود. 
نکته مهم این است که انواع زیادی از نخ دندان وجود دارد که به طور خاص برای کسانی که ایمپلنت دندان دارند طراحی شده است، بنابراین شما واقعاً هیچ بهانه ای برای مسواک نکردن دندان های خود ندارید. اگر برای استفاده از نخ دندان در طول روز مشکل دارید، این نکات را در نظر داشته باشید که به شما کمک می‌کند تا بیشتر نخ دندان بکشید.
یک یادآوری در تلفن خود تنظیم کنید
این برای روزهایی که احساس می کنید بیش از حد مشغول هستید عالی است!
نخ دندان را در ماشین یا کیف خود نگه دارید
با داشتن نخ دندان همیشه بر روی خود، می توانید از هر زمان از کار افتادگی که برای مراقبت از دندان های خود دارید استفاده کنید.
برای نخ دندان کشیدن به خودتان جایزه بدهید
اگر به انگیزه ای نیاز دارید تا بالاخره نخ دندان کشیدن را شروع کنید، اشکالی ندارد. با یک قسمت اضافی از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود به خود پاداش دهید. اگر 30 روز پشت سر هم نخ دندان بکشید، پاداش را حتی بیشتر کنید. 
این کار را در حالی که در حال تماشای تلویزیون هستید انجام دهید 
اگر در حین تماشای تلویزیون یا انجام کار دیگری که بی فکر است از نخ دندان استفاده کنید، آنقدرها هم کاری طاقت فرسا به نظر نمیرسد. همچنین می‌تواند ایده خوبی برای سرمایه‌گذاری روی Waterpik باشد، زیرا این کار باعث می‌شود که نخ دندان کشیدن بسیار از کار غرغر شود.
از غذاهای چسبنده/سخت پرهیز کنید
خوردن غذاهای سفت/چسبنده می تواند به ایمپلنت شما آسیب برساند. ناگفته نماند که این غذاها می توانند به دندان های مخالف هم آسیب بزنند. 
برخی از غذاهایی که پس از کاشت ایمپلنت باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:
  • یخ 
  • کارامل
  • میوه خشک شده
  • آب نبات های سخت
  • چیپس سیب زمینی
  • هویج
  • سیب
  • استیک 
  • نان خرد شده مانند نان فرانسوی
با اجتناب از این غذاها، ایمپلنت های دندانی شما سالم می مانند. 
از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید
اجتناب از سیگار و الکل ایده خوبی برای سلامتی شما به طور کلی است. با این حال، هنگام کاشت ایمپلنت دندان، بسیار مهم است که از مصرف این مواد اجتناب کنید. 
به یاد داشته باشید، ایمپلنت های دندانی شما حدود 6 ماه طول می کشد تا بهبود یابند، بنابراین سیگار کشیدن در این دوره زمانی می تواند به ویژه مضر باشد. همچنین نشان داده است که نوشیدن الکل روند بهبود ایمپلنت های دندانی را کند می کند، بنابراین تا حد امکان باید از این کار اجتناب شود. 
برای بازدیدهای منظم از دندانپزشک برنامه ریزی کنید 
ایمپلنت دندان می تواند به بهبود لبخند شما کمک کند. با این حال، آنها درمانی برای همه مسائل بهداشت دهان و دندان نیستند. بسته به سلامت کلی دهان خود، باید حداقل دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید. 
با مراقبت مناسب و مراجعه منظم به دندانپزشک، ایمپلنت های دندانی شما می توانند تا آخر عمر باقی بمانند. 

نکات مراقبتی فوری 

البته، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه باید بلافاصله پس از انجام عمل از ایمپلنت‌های دندانی خود مراقبت کنید. 
پس از کاشت ایمپلنت دندان، احتمالاً در 24 ساعت آینده کمی درد در تورم تجربه خواهید کرد. این طبیعی است، و بنابراین نباید شما را نگران کند. 
در اینجا مواردی وجود دارد که باید بعد از عمل انجام دهید:
  • برای کنترل خونریزی، اسفنج هایی را که در دهان گذاشته شده گاز بگیرید.
  • در 8 تا 12 ساعت اول پس از جراحی، از حرکت بیش از حد خودداری کنید و سر خود را بالا نگه دارید.
  • در صورت نیاز در فواصل 15 دقیقه ای کیسه یخ را روی صورت خود نگه دارید.
  • در 24 ساعت اول فقط از غذاها و نوشیدنی های نرم استفاده کنید.
  • داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • در 24 ساعت اول از شستشوی دهان خودداری کنید.

 

 

 

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!!!

 

 

 

عکس از مراقبت از ایمپلنت دندان

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *