عکس از حساسیت دندان

دندان های حساس و درمان آن

وقتی دندان‌های حساسی دارید، فعالیت‌های خاصی مانند مسواک زدن، خوردن و آشامیدن می‌تواند باعث درد موقت و تیز در دندان‌های شما شود. دندان های حساس معمولاً نتیجه ساییدگی مینای دندان یا نمایان شدن ریشه دندان هستند. با این حال، گاهی اوقات ناراحتی دندان توسط عوامل دیگری مانند حفره، دندان ترک خورده، پرکردگی فرسوده یا بیماری لثه ایجاد می شود.

اگر دندان های حساس شما را اذیت می کند، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. او می تواند علل زمینه ای دندان درد شما را شناسایی یا رد کند. بسته به شرایط، دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند:

خمیردندان حساسیت زدا

پس از چندین بار استفاده، خمیردندان حساسیت زدا گاهی می تواند به جلوگیری از درد مرتبط با دندان های حساس کمک کند. انواع مختلفی از محصولات بدون نسخه موجود است. از دندانپزشک خود بپرسید که کدام محصول ممکن است برای شما بهتر عمل کند.

فلوراید

دندانپزشک شما ممکن است برای تقویت مینای دندان و کاهش درد، فلوراید را به نواحی حساس دندان شما بمالد. او همچنین ممکن است استفاده از فلوراید تجویزی در خانه را که از طریق سینی سفارشی اعمال می شود، پیشنهاد دهد.

حساسیت زدایی یا باندینگ

گاهی اوقات، سطوح در معرض ریشه را می توان با اعمال رزین باندینگ روی سطوح حساس ریشه درمان کرد. ممکن است نیاز به بی حسی موضعی باشد.

پیوند لثه

اگر ریشه دندان شما بافت لثه را از دست داده باشد، می توان مقدار کمی از بافت لثه را از جای دیگری در دهان گرفته و به محل آسیب دیده متصل کرد. این می تواند از ریشه های در معرض محافظت کند و حساسیت را کاهش دهد.

عصب کشی

اگر دندان‌های حساس شما باعث درد شدید می‌شوند و سایر درمان‌ها مؤثر نیستند، دندانپزشک شما ممکن است یک کانال ریشه را توصیه کند. روشی که برای درمان مشکلات در هسته نرم دندان (پالپ دندان) استفاده می‌شود. اگرچه ممکن است این روش درمانی قابل توجه به نظر برسد، اما موفق ترین روش برای از بین بردن حساسیت دندان در نظر گرفته می شود.

برای جلوگیری از عود دندان های حساس، دندان های خود را دو بار در روز با مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید و نخ دندان مسواک بزنید. به جای شستشوی شدید یا خشن از ضربه های ملایم استفاده کنید و از استفاده از خمیر دندان ساینده خودداری کنید. اگر دندان قروچه می کنید، از دندانپزشک خود در مورد محافظ دهان بپرسید. دندان قروچه می تواند باعث شکستگی دندان و ایجاد حساسیت شود.

همچنین می‌توانید هنگام خوردن یا نوشیدن غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی، مانند نوشیدنی‌های گازدار، مرکبات و شراب، مراقب باشید، که همگی می‌توانند به مرور زمان مقدار کمی از مینای دندان را از بین ببرند. هنگامی که مایعات اسیدی می نوشید، از نی استفاده کنید تا تماس با دندان های خود را محدود کنید. پس از خوردن یا نوشیدن یک ماده اسیدی، آب بنوشید تا سطح اسید در دهانتان متعادل شود.

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!!
عکس از حساسیت دندان