عکس از مکمل ها در ایام کرونا

مکمل ها در ایام کرونا


مکمل ها در ایام کرونا

شیما هادوی،درگفتگو باخبرنگار مهر،در مورد مکمل ها در ایام کرونا گفت:ازابتدای کرونا شاهدمصرف بی رویه مکملها وگروه خاصی از موادخوراکی هستیم. که مصرف آنها هیچ پایه و اساس علمی ندارد. وی افزود مکملها به خودی خود بد نیستند و میبایست زمانی استفاده شود که فرد دچار کمبود آن ماده مغذی در بدن است.

اکثر این مواد مغذی با رعایت یک رژیم غذایی مناسب برای بدن تامین میشوند. مسئول تغذیه بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، توضیح داد. مثلاً با استفاده از ۳ تا ۵ واحد میوه و سبزی و برای مثال گنجاندن فلفل دلمه ای قرمز در برنامه غذایی به میزان نیاز بدن به ویتامینc تامین میشود. حال با ازدیاد دریافت ویتامین c که دوزهای موجود در بازار آن بسیار بیشتر از میزان نیاز بدن به فرد است.

مطالعات نشان میدهدکه منجر به اختلالاتی از قبیل کاهش جذب مس،افزایش دفع کلسیم،اگزالات ادراری میشود. فرسایش و پوسیدگی دندان درنوع جویدنی ویتامین میشود. و همچنین افزایش احتمال ریفلاکس و سوزش سردل در افراد باسابقه زخمها به التهاب مری و ریفلاکس میشود. افزایش جذب آهن که در افراد با سابقه غلظت خون منجر به تشدید بیماری و…میشود.

وی افزود از دیگر مکمل ها در ایام کرونا زینک یا روی است که در منابع پروتئینی وجود دارد. که در حد متعادل خوب است. ولی در دوره ای بالا نباید مصرف شود و همچنین افزایش دریافت آن جذب آهن و مس را نیز کاهش میدهد.

مصرف ویتامینD 

هادوی با عنوان این مطلب که ویتامینD نقش ضد التهابی مهم در سیستم ایمنی بدن دارد. در عین حال تاکید کرد:مصرف بی رویه آن منجر به افزایش سنگ کلیه در بیماران قلبی عروقی منجر به آریتمی و… میشود.

مسئول تغذیه بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران،گفت:باتوجه به اینکه برای تمام افرادنمیتوان یک نسخه پیچید.  توصیه میشود مکمل‌های غذایی را تحت نظر کارشناس تغذیه و یا پزشک مصرف کنید. تا با توجه به نیاز بدنتان میزان دوز مورد نیازتان تنظیم شود.

عکس از مکمل ها در ایام کرونا
مصرف انواع مکمل ها در ایام کرونا

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *