پر کردن جای خالی دندان

پر کردن جای خالی دندان

وقتی که برای معاینه دندان می روید، دندانپزشک دندان شما را بررسی می کند و ممکن است به شما پیشنهاد دهد که با پر کردن جای خالی دندان ، دندان های خود را در برابر پوسیدگی محافظت کنید. 

دندانپزشک شما همچنین به دنبال علائم پوسیدگی مانند لکه‌های قهوه‌ای یا سیاه می‌شود و ممکن است از اشعه ایکس برای بررسی دقیق‌تر نقاط مشکل استفاده شود.

اگر یک حفره بزرگ پر نشود، می تواند بزرگتر شود و باعث درد شود.  حتی ممکن است لازم باشد دندان برداشته شود و با یک دندان مصنوعی (یا مصنوعی) جایگزین شود.

مزایای پر کردن جای خالی دندان

1. حفره رشد نمی‌کند

زمانی که یک پرکردن را انجام دهید، دندانپزشک شما قسمت پوسیده دندان شما را تمیز می کند. سپس مواد پرکننده را داخل آن می‌ریزد و سوراخ ایجاد شده توسط حفره را می‌بندد. این از پایانه های عصبی موجود در عاج شما در برابر قرار گرفتن در معرض خطر غذاهایی که می خورید و اسیدهای ایجاد شده توسط باکتری های موجود در دهان شما محافظت می کند. قرار گرفتن در معرض این اعصاب است که به طور خاص به دندان درد در هنگام پوسیدگی می شود.

2. ساختار دندان بهبود می‌ یابد 

پرکردن با کامپوزیت به بهبود ساختار دندان شما کمک می کند. به جای اینکه دندان توسط حفره توخالی شود، پرکردن آن را بسیار حمایت می کند. پرکردنها راه حل های موقتی هستند، بنابراین هیچ آسیبی به دندان شما در طول استفاده از آن وارد نمی شود.

3. با پر کردن جای خالی دندان ، دندان های شکسته تقویت می یابد 

برای ترمیم دندان شکسته می توان از پرکردن استفاده کرد. برای این منظور بیشتر از کامپوزیت استفاده می شود. یکی از دندان های شما ممکن است به دلیل ضربه به دهان در اثر فعالیت های غیرعادی ورزش یا تصادف شکستگی شود. هنگام جویدن چیزهای سفت مانند یخ یا آب نبات های صاف ممکن است دندان های شما شکسته شود. با افزایش سن، دندان‌های ضعیف‌تر می‌شوند، بنابراین در برابر تراشه و شکستگی آسیب پذیرتر می‌شوند.

4. با پر کردن جای خالی دندان ، رنگ دندان های شما بهبود می یابد 

پر کردن کامپوزیت چندین دندانی که بد رنگ شده و تغییر رنگ داده می شود. دندان های شما ممکن است در نتیجه چیزهایی که مصرف می کنند مانند قهوه و شراب قرمز لکه دار شوند. عادات بدی مانند دندان قروچه همچنین می تواند با دست دادن رنگ طبیعی دندان های شما ممکن شود.

یزای پر کردن دندان های خود از بهترین دندانپزشک در تهران کمک بگیرید.

5. با پر کردن جای خالی دندان ، دندان های شما در برابر پوسیدگی محافظت میشود

سوراخ‌های کوچک روی دندان‌های شما ایجاد می‌شوند که به اندازه کافی بزرگ شوند که به عنوان حفره در نظر گرفته شوند، اما این سوراخ‌ها دارای ذرات و مواد غذایی را به دام بیندازند. با گذشت زمان، این سوراخ ها در نهایت به پوسیدگی دندان می شوند. آنها را می توان با یک پر کننده کامپوزیت مهر و موم کرد.

پر کردن جای خالی دندان

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *