عکس از اضطراب و افسردگی

اضطراب و افسردگی بر بیماری پریودنتال

سلامت دهان و دندان ضعیف در افراد با مشکلات روانی رایج همچنان یک مشکل رایج و رسیدگی نشده است. بیماران مبتلا به اضطراب و افسردگی بیماری پریودنتال و از دست دادن دندان را افزایش می دهند.

این شرایط می تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت کلی زندگی داشته باشد. دندان های دردناک و غیر زیبایی و از دست دادن دندان ها ممکن است اضطراب و افسردگی را بدتر کند. همچنین منجر به مشکلات جویدن و آوایی شود.

برای افرادیکه از بیماریهای روانی رنج میبرند، این میتواند به افزایش شدت علائم روانی آنها کمک کند. با توجه به جنبه های متعدد مرتبط با اثر متقابل سلامت دهان و اضطراب و افسردگی، یک رویکرد چند وجهی و بین رشته ای باید اعمال شود.

توصیه های بالینی

پزشکان و ارائه دهندگان، باید اثرات بهداشت دهان و دندان را با تمرکز بر سلامت جسمی بیماران مبتلا به بیماریهای روانی در نظر بگیرند. 

شناسایی مشکلات بالقوه سلامت دهان، توصیه در مورد مصرف رژیم غذایی و بهداشت دهان و ارجاع زودهنگام دندان برای رسیدگی و مدیریت سلامت دهان در افراد مبتلا به بیماریهای اضطراب و افسردگی ضروری است.

شناسایی افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی در جراحی دندان و درک تأثیراتی که این شرایط بر شرایط رایج سلامت دهان و دندان دارند. با توجه به ننگ مرتبط با اختلالات سلامت روان و تعداد زیادی از افرادیکه تشخیص داده نشده، درمان نشده اند، حیاتی است. تحت درمان قرار نگرفت.

ایجاد روابط با ارائه دهندگان مراقبتهای اولیه برای اجازه دادن به ارجاعات دو طرفه برای بهینه سازی سلامت جسمی و روانی بیماران بسیار مهم است.

ارزیابی خطر پوسیدگی و بیماری پریودنتال باید انجام شود. تا به متخصصان بهداشت و درمان دندانپزشکی و متخصصان پزشکی اجازه دهد تا در مورد محصولات بزاق مصنوعی، تجویز ژل‌های دندانی با فلوراید بالا و افزایش فواصل نگهداری دندان بر اساس خطرات و شرایط فردی بیمار بحث کنند.

توصیه‌های اضافی برای کاهش سطح کلی استرس در بیماران مبتلا به اضطراب و افسردگی ممکن است شامل پرداختن به مکانیسم‌های مقابله، افزایش شبکه‌های اجتماعی و ورزش بدنی باشد. و باید توسط ارائه‌دهندگان مراقبتهای پزشکی و دهانی تقویت شود.

افرادی که تمایل دارند بهترین دندانپزشک در تهران آنها را ویزیت کنند. با ما در ارتباط باشند.

جهت رزرو آنلاین کلیک کنید

عکس از اضطراب و افسردگی

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *