عکس از گل مینا

گل مینا، گیاه علفی، چند ساله میباشد. این گیاه به ارتفاع ده سانتی متر و عموما در مزارع، دشتها و نواحی بدون درخت نواحی جنگلهای وسیع اروپا و آسیا مشاهده میگردد.


گل مینا

گل مینا، گیاه علفی، چند ساله میباشد. این گیاه به ارتفاع ده سانتی متر و عموما در مزارع، دشتها و نواحی بدون درخت نواحی جنگلهای وسیع اروپا و آسیا مشاهده میگردد. در کشور ما این گل در اکثر مناطق غربی به طور خود رو رشد مینماید و در شهرها نیز در فضای سبز و گلکاریها، کاشته میگردد. گل مینادر شمال ایران نیز میروید. این گل دارای ساپونین، تانن، مالیک اسید، وینیک اسید، استیک اسید، اکسالیک اسید، اسانس، یک ماده رنگی زرد، لعاب فراوان میباشد.

برای تماس و گرفتن نوبت بهترین دندانپزشک کلیک کنید.

خواص گل مینا

دفع سنگ کلیه و درمان یبوست

این گل به دلیل ترکیبات در خود ادرار آور است و از این رو به درمان سنگ کلیه و دفع آب اضافی در نسوج بدن کمک بسزایی میکند. ساقه زیر زمینی این گیاه ملین است. طبیبان و محققان طب سنتی بر این باورند که این گل برای درمان سرماخوردگی مفید است. از این گیاه به عنوان خلط‌ آور و ضد سرفه استفاده میشود.

رفع خون مردگی زیر پوست

مصرف دمنوش گل میناموجب از بین رفتن خون مُردگی زیر پوست میشود. به علاوه جوشانده این گیاه برای رهایی از گرفتگی عضلات و درد‌های موضعی بسیار مفید است.

تسکین میگرن

یکی از خواص مهم گل میناتسکین میگرن و جلوگیری از بروز حملات آن است. استفاده از دمنوش این گیاه، رگهای مغز را آرام کرده و انقباض را نابود میکند. تحقیقات نشان میدهد، ۱۶ هفته مصرف گل مینا، تعداد حملات میگرن را به کمتر از سه بار در ماه میرساند.

بهبود اگزما

پماد این گل به دلیل ترکیبات شیمیایی در خود موجب بهبود بیماری و آلرژیهای پوستی همچون اگزما ومحرکهای پوستی میشود. همچنین دم‌ کرده این گل باعث رفع ترشحات مهبلی و تسکین ناراحتیهای سندروم قاعدگی شده و خاصیت آرامبخشی دارد.

دیگر خواص گل مینا

در رفع بیماریهای رحمی و قولنجهایی که منشا عصبی دارند، مفید است و به طور کلی به درمان ضعف اعصاب و هیستری کمک میکند. خاصیت ضد تشنج، ضدعفونی کننده و ضد اسهال از دیگر فواید ذکر شده و خواص گل مینا در طب سنتی است.  این گل برای تسکین ناراحتیهای سندروم قاعدگی و رفع ترشحات مهبلی مفید است و خاصیت آرامبخش دارد.

روش تهیه و مصرف دمنوش گل مینا

برای تهیه دم کرده گل مینا باید یک قاشق دسر خوری از گل و برگهای گیاه در یک فنجان آب و استفاده سه فنجان در روز در فاصله هر دو غذا است.

مضرات گل مینا

  • مصرف دمنوش گل مینا برای زنان باردار ممنوع میباشد. چون استفاده از آن، باعث بروز انقباض‌های رحمی میگردد.
  • این گل، میتواند زمینه‌ ساز ایجاد دردهای شکمی در کسانیکه دچار زخم معده یا مشکلات مربوط به کیسه صفرا هستند، میگردد.
  • استفاده از این گل و فراورده‌ های جانبی آن برای افرادیکه سابقه حساسیت به گیاهانی مانند جعفری و بابونه دارند، باید با احتیاط انجام پذیرد.

تذکر

در پایان باید تذکر داده شود که این گل، از گیاهان دارویی میباشد.در بسیاری از عملهای جراحی ایجاد تداخل مینماید و قبل از هرگونه عمل جراحی باید از استفاده آن خودداری گردد.

عکس از گل مینا
گل مینا، گیاه علفی، چند ساله میباشد. این گیاه به ارتفاع ده سانتی متر و عموما در مزارع، دشتها و نواحی بدون درخت نواحی جنگلهای وسیع اروپا و آسیا مشاهده میگردد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *