عکس از گل گاو زبان

گل گاو زبان دارای خواص فراوانی است که مصرف آن برای آرامش اعصاب و بسیاری از بیماریها توصیه میشود. گل گاو زبان دارای طبع گرم و سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئید، آنتی سیانین، اسید گالما لینولئیک، کولین، ویتامین B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم و استفاده از گل و برگهای آن در سوپ مفید است.


گل گاو زبان

گل‌گاو زبان، گیاهی است علفی و شبیه گل انار و تخم آن حلقوی شکل و لعابی است. دارای دم سفید و گلبرگهای بنفش و لاجوردی است. گل گاو زبان دارای خواص فراوانی است که مصرف آن برای آرامش اعصاب و بسیاری از بیماریها توصیه میشود. گل گاو زبان دارای طبع گرم و سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئید، آنتی سیانین، اسید گالما لینولئیک، کولین، ویتامین B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم و استفاده از گل و برگهای آن در سوپ مفید است.

خواص گل گاو زبان برای لاغری

خوردن دمنوش گیاه گل گاو زبان، طبق برنامه‌ای که پزشک مشخص می‌کند، در لاغری و سوزاندن چربی نقش بسیاری دارد. اگر در طول روز یک فنجان دمنوش گیاه گل گاو زبان بخورید. رژیم غذایی درستی داشته باشید. دمنوش گل گاوزبان، به شما کمک میکند تا فرآیند لاغر شدن در زمان کمتری انجام شود.

درمان سرماخوردگی، تنگی نفس

دمنوش گل گاو زبان به همراه کمی لیمو عمانی، عسل برای درمان سرماخوردگی، تنگی نفس و گلودرد، مفید است. این دمنوش سرفه های فصل سرما را درمان میکند و به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد. گل گاو زبان، سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیف را درمان میکند. میتوان گیاه گل گاو زبان را با بابونه، سنبل الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی 3-2 بار برای درمان سرفه های خشک بنوشید.

بیماری آرتریت روماتوئید

برای درمان آرتریت روماتوئید از روغنی که از دانه گل گاوزبان به دست می‌آید استفاده میکنند. با نظر پزشک متخصص، بیمار میتواند برای درمان آرتریت روماتوئید روزانه ۴ تا ۷ گرم روغن گل گاوزبان را به مدت ۲۴ هفته مصرف کند.

آکنه و جوش صورت

در طب سنتی از دمنوش گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان آکنه و جوش صورت استفاده میشود.

مصرف گل گاو زبان در بارداری، شیردهی و کودکان

اگر روغن یا گیاه گل گاوزبان ماده‌ی شیمیایی آلکالوئید پیرولیزیدین ناچیزی داشته باشد، برای کودکان هیچ‌گونه ضرری ندارد. این گیاه برای خانمهای باردار و شیرده ضرری ندارد، اما اگر این گیاه حاوی مقدار زیادی از آلکالوئید پیرولیزیدین باشد، سبب بروز بیماریهای جدی کبد و سرطان میشود و به سلامت نوزاد صدمه میزند. برای اینکه مطمئن شوید که روغن گل گاوزبان تهیه شده، مواد شیمیایی ندارد، هنگام خرید به سراغ جاهای معتبر بروید.

پیشگیری از آلزایمر

گل گاوزبان برای کم کردن و یا پیشگیری از بیماری آلزایمر بسیار موثر و مفید است. مواد داخل گل گاوزبان باعث افزایش انتقال امواج عصبی میشود که این امر باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر میگردد.

زیبایی پوست ، مو و ناخن 

افشره برگ گل گاوزبان را میتوان با مقدار مساوی آب رقیق نمود و برای خشکی و یا خارش پوست و همینطور جوشهای عصبی روی پوست مالید.

درمان اعصاب

تقریبا 70 درصد مردم این روزها برای حفظ بقاء با استرس روزگار خود را میگذرانند که میتواند سلامت روح و روان را تحت تاثیر قرار داده و عملکرد طبیعی مغز را مختل کند. بنابراین برای تقویت اعصاب و ایجاد آرامش روانی بهتر است از گیاهان آرام بخشی چون گل گاوزبان استفاده شود.

خواص ضد سرطانی

منیزیم موجود در گل گاوزبان ضدسرطان بوده و به دلیل دارا بودن آلکوالویید میتواند ضد حساسیت، ضد روماتیسم و ضد التهاب باشد. این گیاه باعث کاهش تب در بیماریهایی چون سرخک، مخملک، آبله و کهیر میشود.

تصفیه کننده خون

گل گاوزبان علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه کننده خون، ضد اسپاسم، محرک غدد آدرنال، مقوی قلب و عروق، نرم کننده مجاری تنفسی، خلط آور، شیرافزا و مسهل بوده، ولی به دلیل دارا بودن آلکوالویید برای زنان باردار و کودکان مضر است.

گل گاو زبان برای درمان بیماریهای دهان

برگ تازه گل گاوزبان جوشهای چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان را درمان میکند و برای رفع حرارت دهان موثر است.

فشار خون و قلب

مقادیر بالای آنتی اکسیدانهای موجود در گل گاو زبان باعث بهبود گردش خون میشود که فشار خون بالا را درمان کرده و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش میدهد.

درمان خشکی و خارش پوست

عُصاره برگ گل گاوزبان به عنوان ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارشهای پوستی به کار میرود. افشره برگ گل گاوزبان را میتوان با مقدار مساوی آب رقیق نمود و برای خشکی و یا خارش پوست و همینطور جوشهای عصبی روی پوست مالید.

استرس، اضطراب و افسردگی

گل گاوزبان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت اعصاب است و به دلیل خواص شادی آور و آرام بخش طبیعی که دارد به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک میکند.

درمان وسواسی

دمنوش گل گاوزبان به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد، میتواند بیخوابی شبانه را درمان کند. در طب سنتی از چای گل گاوزبان برای درمان وسواس در افراد استفاده میشود.

درمان التهاب کلیه

گل گاوزبان به دلیل خواص ادرار آور طبیعی که دارد، به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای سم زدایی بدن و به ویژه کلیه ها محسوب میشود. دمنوش گل گاوزبان به درمان التهاب و ورم کلیه کمک میکند و برای رفع بی اختیاری ادراری مفید میباشد.

بهترین دندانپزشک در شهر تهران برای مشاوره رایگان کلیک کنید.

 

عکس از گل گاو زبان
گل گاو زبان دارای خواص فراوانی است که مصرف آن برای آرامش اعصاب و بسیاری از بیماریها توصیه میشود. گل گاو زبان دارای طبع گرم و سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئید، آنتی سیانین، اسید گالما لینولئیک، کولین، ویتامین B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم و استفاده از گل و برگهای آن در سوپ مفید است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *