عکس از رگ به رگ شدن گردن

کشیدگی و رگ ‌به‌ رگ شدن گردن از علل مهم درد گردن است. کشیدگی و رگ ‌به‌ رگ شدن گردن به علت کشیده شدن و یا آسیب رباط های اطراف ستون مهره گردنی ایجاد میشود.


رگ به رگ شدن گردن

کشیدگی و رگ ‌به‌ رگ شدن گردن از علل مهم درد گردن است. کشیدگی و رگ ‌به‌ رگ شدن گردن به علت کشیده شدن و یا آسیب رباط های اطراف ستون مهره گردنی ایجاد میشود. گاهی اوقات گردن یک حرکت شدید و ناگهانی میکند. مثلاً در حین یک تصادف اتومبیل یا در حین زمین خوردن یا موقع انجام ورزشهای شدید مثل ورزشهای رزمی. در حین این حرکت شدید، مهره های گردن نسبت به هم جابجا میشوند. البته لیگامانها و عضلات اطراف مهره ها اجازه نمیدهند مهره ها از حد مشخصی بیشتر نسبت به هم حرکت کنند.

برای تماس و مشاوره با بهترین دندانپزشک کلیک کنید.

علائم رگ به رگ شدن گردن

  • تورم
  • درد مبهم
  • درد تیز و تیر کشنده
  • درد تپنده یا احساس سوزش گردن
  • گرفتگی و خشکی گردن
  • مشکل در حرکت دادن گردن و بالاتنه
  • درمان رگ به رگ شدن گردن

حمام با نمک دریا

منیزیم موجود در نمک دریا برای بهبودی و دردهای عصبی حیاتی است و یکی از بهترین روشها برای حفظ سطح منیزیم در بدن است از دیگر فواید این حمام است و به آرامش عضلات سفت و سخت اطراف منطقه عصب کمک میکند. برای این منظور یک فنجان نمک دریا در یک وان حمام بریزید و بدن خود را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تموم کنید و به مدت دو بار در هفته تکرار کنید.

ماساژ با روغنهای گرم

ماساژ ناحیه آسیب دیده با بعضی روغنهای گرم یک راه موثر دیگر برای مبارزه با درد شدید ناشی از پیچ خوردگی و سفتی عصب است. ماساژ بر روی نقطه درد باعث افزایش جریان خون شده و ماهیچه های سفت را شل میکند حرکت را بهبود داده و درد را کاهش میدهد. روغن هزار چشم، روغن قسطو نارگیل و یا روغن کنجد گرم شده برای ماساژ بسیار مطلوب هستند.

زرد چوبه

یک قاشق چای خوری پودر زرد چوبه طبیعی و خالص را در یک فنجان شیر نارگیل یا شیر بادام ریخته و مقداری پودر دارچین اضافه کنید و با مقداری عسل شیرین کنید و ۲ یا چند بار در هفته بنوشید.

استفاده از پک های سرد یا گرم

استفاده از پک های یخ به مدت ۱۵ دقیقه و در طول ۴۸ تا ۷۲ ساعت میتواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت اول، با استفاده از گرمای مرطوب بر روی این ناحیه، حداکثر به مدت ۲۰ دقیقه، میتواند باعث افزایش جریان خون و بهبودی کمک کند. علاوه بر این، گرما میتواند به تسکین درد ماهیچه ها نیز کمک کند. شما همچنین میتوانید این دو روش درمانی را برای رسیدن به نتایج مطلوب، به صورت یک در میان انجام دهید.

استفاده از گردن بند طبی

در موارد شدید درد گردنی میتوان از این گردن بندها استفاده کرد. البته پزشکان امروز به نسبت ۱۰ سال پیش کمتر از این گردنبند ها استفاده میکنند. اما شاید به صورت موقتی برای کاهش درد گردن مناسب باشند. استفاده از گردن بند طبی شاید معمول‌ترین مرحله در انجام درمان خانگی رگ به رگ شدن گردن باشد.

ماساژ گردن و شانه

انگشتان دست راست خود را بر روی شانه سمت چپ قرار دهید. این عضله را سه بار فشار داده و سپس انگشتان خود را بر روی عضله بچرخانید و سپس ماساژ را از سمت بیرون شروع کرده و به طرف گردن حرکت کنید. این حرکت را در سمت چپ خود نیز تکرار کنید. سپس، به محض توانایی بدن برای تحمل فشار و کشش، باید کششهای ساده گردن را شروع کنید. حرکات کششی به کاهش سفتی و گرفتگی ماهیچه ها کمک میکند و باعث بازگشت دامنه طبیعی حرکت گردن میشود.

استفاده از یخ درمانی و گرما درمانی

از آنجایی که کشیدگی رباط ها سبب التهاب گردن میشود از این رو با کمک یخ و سرما میتوان التهاب گردن را التیام بخشید. گرما نیز به اندازه گرما تاثیر خوبی بر عضلات و بافتهای آسیب دیده دارد بدین صورت که گرما سبب جریان یافتن خون میشود از این رو مواد مغذی بیشتری به گردن و مهره های گردن وارد میشود. البته توجه نماید از قرار دادن بیش از حد گرما و سرما در موضع درد خودداری کنید.

خمیدگی گردن و درمان گرفتگی

این حرکت را در حالت نشسته شروع کرده و مستقیم به جلو نگاه کنید. گردن خود را به عقب ببرید و با یک دست، چانه خود را عقب نگه دارید و دست دیگر خود را به بالای سر خود برسانید. چانه خود را در حالت ثابتی قرار دهید و سر خود را به آرامی به سمت جلو بکشید تا زمانیکه یک کشیدگی جزئی را در پشت گردن خود حس کنید. به مدت 15 تا 20 ثانیه در همین حالت بمانید. این حرکت کششی را سه مرتبه تکرار کنید.

 

عکس از رگ به رگ شدن گردن
کشیدگی و رگ ‌به‌ رگ شدن گردن از علل مهم درد گردن است. کشیدگی و رگ ‌به‌ رگ شدن گردن به علت کشیده شدن و یا آسیب رباط های اطراف ستون مهره گردنی ایجاد میشود.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *