عکس از دندان درد

نوع دندان درد

نوع دندان درد می تواند از مبهم و ثابت تا تیز و ضربان دار متفاوت باشد. خیلی از مردم هنگام خوردن غذا یا درست قبل از رفتن به رختخواب از درد دندان شکایت دارند. دندان درد ممکن است در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد.

گاهی اوقات، افراد نمی‌دانند چرا دندان‌شان درد می‌کند یا دقیقاً از کجا می‌آید. درک نوع دردی که تجربه می کنید یکی از اولین گام ها برای تعیین علت درد است.

بهترین کار بعد از اولین دندان درد مراجعه به بهترین دندانپزشک در تهران می باشد.

در اینجا به چهار نوع دندان درد و معنای آنها اشاره می کنیم

درد کسل کننده و مداوم

این شایع ترین نوع درد دندان است. ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما دلیل آن می تواند چیزی را برای کاهش گیرکردن غذا در دندان شما داشته باشد. مسائل زیر ممکن است منشا این نوع دندان درد باشد.

چیزی بین دندان های شما نشسته است

چیزی در لثه های شما گیر کرده است

دندان قروچه (براکسیسم)

یک دندان آبسه

نخ دندان کشیدن و داخل دهانی می تواند مواد غذایی را که در دندان ها یا لثه های شما نشسته است را از بین ببرد. اگر مشکل دندان قروچه است، با دندانپزشک خود در مورد دهان و سایر گزینه های درمانی صحبت کنید. یک دندان آبسه باید فوراً درمان شود.

غذا به گرما و سرما

بررسی دندانی شایع است، اما می تواند یک مشکل جدی باشد. توجه داشته باشید که چه چیزی باعث ایجاد درد می شود و چقدر طول می کشد. اگر درد جزئی و زود گذر است، احتمال زیاد مینای دندان شما فرسوده شده است. سعی کنید از خمیر دندان برای دندان های حساس استفاده کنید. و به مدت یک هفته از خوردن غذاهای بسیار گرم یا سرد خودداری کنید تا ببینید آیا مشکل می شود یا خیر.

اگر درد شما شدید است و بیش از 30 ثانیه طول می کشد، احتمالاً علت آن بسیار جدی تر است. پوسید دندان، شکستگی ها، ریشه های باز، پرکردگی های فرسوده و بیماری لثه می تواند منجر به درمان دردناک تر شود. امروز با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات تعیین کنید.

درد شدید

معمولاً در هر شرایطی، درد شدید یا ضربه‌ نیاز به مراجعه به دندانپزشکی دارد. این نوع درد معمولاً نشان می دهد که پرکردگی شل است یا تاج دندان افتاده است. اگر پرکننده یا روکش باشد، درد ممکن است به دلیل شکستگی، پوسیدگی یا ساییدگی باشد. ممکن است مینای دندان ترک خورده باشد یا ممکن است حفره داشته باشید.

هر چیزی که باعث درد شما می شود، دندانپزشک شما باید مشکل را شناسایی کرده و به سرعت درد را تسکین دهد.

درد شدید و ضربان دار

هر زمان که دندان درد باعث حواس پرتی یا غیرقابل تحمل شد، باید فورا با دندانپزشک اورژانس تماس بگیرید. اگر او فکر نمی کند که این مشکل نیاز به توجه فوری دارد، یک قرار ملاقات برای یک روز دیگر تعیین می کند و به شما دستور می دهد که چگونه با درد کنار بیایید.

اگر علائم دیگری مانند تغییر رنگ لثه، وجود لثه، یا طعم عجیب در دهان خود را تجربه کنید، به احتمال زیاد شما را مجبور به انجام مراقبت های اورژانسی به مطب کنید.

نوع دیگر درد دندان

اگر هیچ یک از این نوع دندان درد چیزی نیست که شما تجربه کنید، در هر صورت با دندانپزشک خود تماس بگیرید. درد را تا جایی که می توانید توصیف کنید و او را مشخص کنید در مورد چگونگی درد ارائه می دهد.

جهت ویزیت آنلاین کلیک کنید!!!

عکس از دندان درد